Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Amyl And The Sniffers - Maggot - 2
Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 0

Beiden niet echt mijn ding, punk heeft mij nooit echt aangesproken, de stem van de frontvrouw vind ik ook maar irritant. Maar gelukkig voor haar is de stem van de zangeres bij Machina nog irritanter, en het is ook nog eens een beetje saaie dansmuziek. Dus dan toch maar voor de punk stemmen.

(Wat PBR zegt. Ik had zo al bijna op het verkeerde nummer gestemd. :unsure: Het gaat blijkbaar tegen de garage psych van The Mystery Lights. Nu ben ik wel echt benieuwd..)

Amyl And The Sniffers - Maggot - 3

Meteen goed wakker met Amyl And The Sniffers waar ik al een paar nummers van had gehoord eerder, maar ik kan toch niet echt zeggen dat dit helemaal mijn ding is. Die periode is al lang voorbij, tenzij het echt classic punk uit 1977 is of zo. De vocals vind ik inderdaad ook wat irritant.
Boy Harsher heeft leuke synths en een retrovibe, al is het algemeen nog minder mijn ding, dus dan ga ik toch maar voor de punkrockers.

Amyl And The Sniffers - Maggot - 6

Amyl altijd goed, zalige live band ook :love2:

Boy Harsher vond ik nu eens echt niks aan. Sorry. Makkelijkste keuze tot nu toe voor mij denk ik.

Amyl And The Sniffers - Maggot - 7

Amyl and the sniffers vind ik niet slecht, maar ook niet bepaald wauw. De bas in het begin is veelbelovend maar verdwijnt dan veel te ver in mix.
Boy Harsher begint ook veelbelovend (me loves some synths) maar het plezier is snel voorbij. Blêh.

Puntje voor Amyl.

Amyl And The Sniffers - Maggot - 8

Maggot klinkt op een goeie manier vuil. Is vrij stevig en swingend.
Machina heeft wel toffe synths en een retro vibe maar kan niet op tegen het geweld van Amyl And The Sniffers.

@Kid_C
De Youtube link klopt niet voor deze battle? Boy Harsher url opent Once Twice Melody...

Amyl And The Sniffers - Maggot - 2

Machina was leuk, maar Maggot is een van de beste nummers op Comfort to Me, placing it high in the running voor beste punknummer van het decennium! En dat zeg ik als iemand die weinig naar punk luistert!
Correct, link klopt niet dus best zelf opzoeken. Ik zit ff enkel op gsm dus aanpassen in dat bericht is teveel gedoe. Dus als @shiftyke ruimte vindt mag dat altijd. :unsure:

Amyl And The Sniffers - Maggot - 10

Amyl en haar Sniffers brengen geen super originele maar wel goed gebrachte old-school punk en hardcore.. Maggot zit klassiek in mekaar maar heeft wel een cool riffje. Amyl is ook een frontvrouw die er staat.

Boy Harsher grijpt terug naar vroege 80s synthpop, wat ik met de jaren meer en meer kan smaken. Zaken als Human League, Gary Numan, etc. Beetje jammer dat ze hier voorlopig op 0 blijven steken want er is al ergere popmuziek gepasseerd. Maar uiteindelijk gaat het nummer nergens spannend heen... Dus kijk, ik volg uiteindelijk de meute en ga ook voor Amyl gaan.

Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 1

'Maggot' is een leuker nummer dan het vorige punknummer 'Starbuster' van Fontaines DC, maar minder sterk.
'Machina' is het eerste in zijn soort wat we deze battle hebben gehoord, zeker?
Een stem voor hen. Niet volledig uit sympathie, ook omdat het genietbaar is. Jaren tachtig blijft een heerlijke periode voor zo'n soort muziek.
Revival naar 2025 ftw.

Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 2

Heel verschillende stijlen hier, amai. Beiden een beetje een throwback naar enkele decennia geleden. Voor mij eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als gisteren, waarbij mijn keuze meer gemaakt wordt door hoe ik me op het moment van stemmen voel dan om de intrinsieke kwaliteit van het nummer. Op dit moment dus eerder in een 80's mood :unsure:

Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 2

Amyl een paar jaar geleden zien openen voor Green Day in het Sportpaleis, terwijl er toen mss nog maar 50 man in de zaal was. ( problemen aan de ingang blijkbaar). Good times. Geen originele band, wel een plezante.

Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 3

Beide nummers nogal formulaic maar was toch meer gecharmeerd door de Hi-Nrg pastiche van de Boy Harsher

Amyl And The Sniffers - Maggot - 12
Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 3

Hoewel beiden niet top was Maggot leuker dan Machina.

Amyl And The Sniffers - Maggot - 13
Boy Harsher - Machina (ft. Ms. BOAN) - 4

Beide niet mijn ding, maar de 80s synthpop vond ik toffer dan de bijna onuitstaanbare vocalist in het eerste nummer.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 0
Pat Kalla & Le Super Mojo - Il Fait Beau Sous La Pluie - 1

Geen wedstrijd voor mij deze. Il fait beau sous la pluie is een pracht van een nummer, met een schitterende tekst die er alleen al omwille van het onderwerp tussen uit springt: het leven kan ook gewoon mooi zijn.

Terug
Bovenaan