Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Daan - Best Days - 5
Black Country New Road - Concorde - 7

Ik vond het liedje van Daan echt niet goed. Black County New Road vind ik lichtjes overrated, een heel album wordt ik wat beu maar nog steeds erg goede muziek.

Daan - Best Days - 6
Black Country New Road - Concorde - 8

Niet de grootste fan van beide maar BCNR heeft the edge (figuurlijk the edge natuurlijk of @Kid_C krijgt het op zijn heupen :unsure: )

Daan - Best Days - 6
Black Country New Road - Concorde - 9

BC,NR is voor mij één van dé bands van de voorbije 5 jaar. Nobrainer voor mij.

The Felice Brothers - Be At Rest - 0
The Smile - Skrting On The Surface - 1

Felice was iets te plattekes, The Smile had meer reliëf.

The Smile - Skrting On The Surface - 2

Be At Rest had me enkel mee op basis van de lyrics maar de muziek vond ik een beetje saai. Skrting daarentegen heeft een heerlijk ritme dat boeiend blijft tot het einde

The Smile - Skrting On The Surface - 3

Be At Rest had mij aanvankelijk nog wel mee in zijn simpelheid, rustig melodietje maar mooi. Het spoken word gehalte lag mij dan weer minder. Op het punt dat ik dacht dat ze het gingen open trekken was het nummer gedaan en dat vind ik vooral jammer, dat nummer had langer zeker wat punten kunnen winnen.

Zoals al eerder gezegd op dit forum: alles van Radiohead na OK Computer klinkt voor mij als koud, doods en depressief. Dit nummer van The Smile doet mij dan weer denken aan iets genre The Bends en OK Computer. Yorke zingt goed en ook de gitaar zit best goed. Dan is de keuze wel rap gemaakt.

Maar: allebei zeker geen slechte nummers.

The Smile - Skrting On The Surface - 4

The Felice Bros vond ik ook niet slecht. Van The Smile had ik Bending Hectic of Teleharmonic gekozen maar dit is ook een heel mooi liedje.

The Smile - Skrting On The Surface - 5

Leuke spanningsboog wel in die The Felice Brothers, maar ik ga voor Thommeke.

The Smile - Skrting On The Surface - 6

Ik ga de meerderheid moeten volgen vrees ik... :unsure:
The Felice Brothers was zeker niet slecht, de cover past ook goed bij het nummer en uiteraard deze periode van het jaar. In het begin had ik wat Bob Dylan vibes bij de zang. Maar er is iets... "raars" aan op de één of andere manier. The Smile was toch meer mijn ding.

Laatst bewerkt:
Zal ik de eerredder binnen trappen. Mooi fragiel nummertje, iets wat zelf nooit zou opzetten maar op een dag als vandaag wel toepasselijk. Ik heb hier misschien ook ooit wel eens laten vallen dat Thom York en alles wat hij doet zelden aan mij besteed is, ook The Smile heeft mij nog nooit kunnen captiveren.

The Felice Brothers - Be At Rest - 1
The Smile - Skrting On The Surface - 7

The Felice Brothers - Be At Rest - 2
The Smile - Skrting On The Surface - 7

Beide nummers nog niet gehoord, ik vind die van The Felice Brothers beter vallen.

The Smile - Skrting On The Surface - 8

Best wel moeilijk om te kiezen deze keer. Maar dan toch voor The Smile gegaan, al ligt het heel dicht bij mekaar voor mij.

The Smile - Skrting On The Surface - 10

De instrumental haalt me hier over de lijn.

The Smile - Skrting On The Surface - 11

Niet mijn favoriete Smile nummer, maar nog steeds uitstekend.
Felice Brothers triggert mij wel om het hele album eens te spelen. Denk dat dat als geheel beter werkt.

Billie Eilish - Therefore I Am - 0

Billy Woods x Messiah Music - Pollo Rico - 1

Easy win voor Billy.
Billie heeft wat mij betreft betere nummers. Die quote van Descartes klinkt voor mij ook gewoon wat ongemakkelijk als lyric in het Engels.

Billie Eilish - Therefore I Am - 1

Billy Woods x Messiah Music - Pollo Rico - 1

Ja ik was ook voor een ander nummer gegaan van Eilish maar ook Therefore I Am klinkt nog altijd geweldig, zeker de attitude in dat nummer. Billy Woods klonk voor mij vooral als de dertien in een dozijn hip hop act, Billie Eilish als de meest innovatieve pop act van de laatste 10 jaar.

Terug
Bovenaan