Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 7
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 5

Ik heb gewoon wat last van metaalmoeheid denk ik.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 8
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 6

Weer een moeilijke opgave! Ik ben ook nogal into Oranssi Pazuzu geraakt door het AOTW, hun nieuwe album vind ik ook echt goed. Weyes Blood vind ik eveneens een straffe artiest maar als ik puur op het gevoel van de dag vertrouw (een druilerige decemberdag, beetje een kutdag op het werk), kies ik deze keer voor de metal. Bij veel andere battles had Weyes Blood waarschijnlijk aan het langste eind getrokken.

Ik had ook nog even getwijfeld om Weyes Blood toch een punt te geven om de chaos bij een gelijke stand te zien.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 9
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 7

Fascinerende video bij Uusi Teknokratia, muzikaal ook leuk en afwisselend.

Weyes Blood: prachtige stem, en een album gaat er ook wel in. Maar het geschifte van Oranssi Pazuzu haalt het vandaag.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 10
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 7

Moeilijk hoor, dat album Weyes Blood is vrij geweldig. Oranssi leverde dan weer een dijk van een metalplaat...

Voorkeur voor Oranssi omdat ze vandaag beter bij mijn stemming passen. Doet een beetje pijn.

Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 8

Hier paste Weyes Blood beter bij de stemming van de dag 🤷‍♂️

Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 9

Had ik er minder men tijd voor genomen had het geweld van Pazuzu wel de voorkeur gekregen. Maar ik zeg kom, pak eens uw in ears en zet de noise cancellation op om zo gezellig volledig af te zonderen van de wereld en die stem respectvol tegemoet te komen.
Wat een warm melancholisch dekentje zeg.

Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 10

Voor de start van de eerste battle, al de songs beluisterd en het metalnummer kon me zeker en vast bekoren.
Jammer genoeg moet ik in dit geval stemmen op mijn keuze. Bij een twee punten-voorsprong had ik het wellicht zo gelaten en mocht Oranssi Pazuzu met de zege gaan lopen.
Maar nu wil ik graag het eerste gelijkspel zien :tongue:.
Bidden dat niemand anders op de loer ligt in de laatste minuut...

Daan - Best Days - 0
Black Country New Road - Concorde - 1

Weerom een lastige.
Ken niets van Daan, echter is het een fijn nummer om lichtjes op los te gaan.
'Concorde' begint rustig en eindigt met een hoogtepunt. Het zal vermoedelijk een emotioneel nummer zijn voor de artiest in kwestie, dus een stem.

Daan - Best Days - 1

BCNR was te melodramatisch, Daan wederom lekker quirky tongue in cheek

Daan - Best Days - 2

Geen fan van beide eerlijk gezegd maar Black Country New Road klinkt voor mij nog het meest als een begrafenis versie van Arcade Fire, een band die ik echt niet kan horen. Daan heeft tenminste nog wat schwung.

Laatst bewerkt:
Daan - Best Days - 3

Concorde vond ik een vrij saai nummer. Best Days was dan iets interessanter en zoals hierboven gezegd, iets meer schwung en pit.

Daan - Best Days - 3
Black Country New Road - Concorde - 3

Dat nummer van Daan irriteerde mij eigenlijk gewoon en vond ik echt geen goed nummer precies :unsure:
Concorde vond ik dan toch heel wat interessanter.

Daan - Best Days - 3
Black Country New Road - Concorde - 4

Best Days is zeker een fijn nummer, staat niet slecht in deze lijst.

Concorde vind ik zo'n krachtig nummer.
Mix van kwetsbaarheid in de lyrics met de dynamiek van de instrumenten, gooi daar nog die stem van Isaac Wood bij en je krijgt Concorde.
Opbouw naar de climax vind ik ook gewoon heel geslaagd, met dank aan het talent van elk lid van de groep. Live gezien en dat is één hoop natuurtalent.

Daan - Best Days - 3
Black Country New Road - Concorde - 5

Daan z'n beste dagen liggen precies toch achter hem. Niet slecht maar ook verre van wauw voor mij. Constant het gevoel dat het naar iets opbouwde dat maar niet kwam. Concorde is veel interessanter, zowel muzikaal (die climax :love: ) en ook qua tekst. Die is bevreemdend maar heeft toch iets intiems. Ik heb het nummer zelfs 3 keer na elkaar besluisterd.

Daan - Best Days - 4
Black Country New Road - Concorde - 5

Daan swingt en is heel aangenaam tout court. Ik gok dat het nog beter klinkt als het buiten een graad of 15-20 warmer is en ik niet aan het werken ben ma bon.
Black Country New Road kan mijn aandacht niet houden tot de climax op het einde. Dan wordt het leuk, maar die 5 minuten ervoor zijn te slaapverwekkend om een stem te krijgen.

Daan - Best Days - 4
Black Country New Road - Concorde - 6

Om één of andere reden die BCNR niet meer veel gespeeld na het vertrek van Isaac Wood. Wat een gemis.

Daan - Best Days - 5
Black Country New Road - Concorde - 6

Weer een moeilijkere keuze omdat beide nummers niet helemaal mijn ding zijn. Daan heeft idd al betere gehad (al is dit niet slecht), maar bands als deze BCNR kan ik dan maar moeilijk into raken. Ik vind de zang zeurderig en er zit niet genoeg in het nummer imo. Pas op de laatste minuut komt er iets los en klinkt het een pak beter. Was het hele nummer zo geweest, de kans was al veel groter geweest dat ik er op had gestemd.

Terug
Bovenaan