Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

k las al bijna Flower Travellin Band en dacht al bijna, hey, heavy psych)

Lol hier van het zelfde. :biglaugh:

NTB goed nummer maar stopt wat abrupt (zelfs na 11 minuten) overduidelijk iets dat je in een geheel moet bekijken maar zeker niet slecht. Hidden Orchestra nummer heel erg goed, ik ken de band wel vaag van vroeger. De mood van de dag geeft toch de voorkeur aan hen.

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 7
Hidden Orchestra - Broken - 4

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 8
Hidden Orchestra - Broken - 4

Het begin van Non' Travellin Band doet me ook erg denken aan een light versie van Death In Vegas (heersers).

Hiddn Orchestra minder mijn ding.

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 8
Hidden Orchestra - Broken - 5

Moeilijke keuze, want beide hebben wel interessante elementen, al vind ik A Midnight Ride gewoon wat te lang, zeker naar het einde toe. Vandaar de stem voor Broken.

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 9

Ik vind beide te lang en te kabbelend om over de hele lijn te blijven boeien, maar A Midnight Ride slaagt er beter in. Broken begint sterk, maar verliest de draad wat naar het einde toe.

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 10

Net geen halve dag verlof moeten nemen hiervoor.
Broken is zeker geen slecht nummer, maar was bij dat 'kortere' nummer iets vaker aan het checken hoe lang het nog duurde.
A Midnight Ride had voor mij meer immersieve kracht

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 11

Goh, beiden interessante nummers hoor die ik allebei wel kon smaken. Maar A Midnight Ride was wat meeslepender.

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 14

Moeilijk, zelfs al is Midnight Ride mijn nominatie. :unsure: Het is niet ik dit het beste nummer van de voorbije jaren vind maar ik wou sommigen op dit forum de band laten beluisteren. Bij deze. :D

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 15

Aha, de eerste clash waarbij ik beide nummers op z'n minst interessant vind. Ik zal wat in herhaling vallen met hetgeen hierboven al gezegd is, maar een kortere speelduur was niet slecht geweest voor het nummer van Hidden Orchestra. Ik heb wat Igorrr-vibes hierbij (wanneer Igorrr het rustig houdt, weliswaar), wat positief is.

A Midnight Ride is, zoals gesteld, meeslepender. 't Is ook altijd fijn om als zeer middelmatig gitaarspeler goeie songs te horen met basisakkoorden en niet teveel virtuositeit :unsure:
Vote +1!

Non' Travellin Band - A Midnight Ride - 15
Hidden Orchestra - Broken - 6

Al wel effe fan van Hidden Orchestra. Eens in het album duiken deze week.

Non Travelling Band - A Midnight Ride - 15
Hidden Orchestra - Broken - 7

Toch blij dat enkelen Hidden Orchestra kunnen smaken.
Night Walks en Archipelago zijn de betere albums, maar die zijn van het vorige decennium.
A midnight ride is zeker niet slecht, maar wat te braaf en te lang voor mij.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 1

Run The Jewels - Ooh La La - 0

Voor een keer twee titels binnen hetzelfde genre, makkelijker om te vergelijken. Aquamarine vond ik nog cool ook al heb ik weinig met hip hop. De flow zit goed de muziek is geen repetitieve beat en ik heb ook echt het gevoel dat er een verhaal en boodschap in die tekst zit, al moet ik em wel eens lezen om het te vatten.

Ooh La La vond ik ok in de strofes maar dat refrein is gewoon zo flauw, irritant en monotoon dat ik de track in zijn geheel niet zo goed vond. Ook hier zal er wel een boodschap zijn maar die ging echt verloren in dat flauwe refrein voor mij.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 1

Run The Jewels - Ooh La La - 1

Twee keer gevestigde rappers van rond de 50 die duidelijk willen scoren bij een jong publiek, klankkleur en sfeer in Aquamarine doen me niet zo veel, het wil te veel een liedje met gefeaturede rap zijn. Black Thought volgt z'n vaste formule maar er zit wat sleet op, hij is z'n cool kwijt, overdaad aan punchlines vloekt met de rest van de track.

Ooh La La is één van de betere DJ Premier beats uit zijn latere periode, enige wat fout zit is party hypeman Greg Nice die wil knipogen naar de Gangstarr hit 'DWYCK'. El-P en Mike klinken weird en hongerig waardoor het geheel goed fris klinkt, lekker antidote voor Drake en consoorten maar de invloed van de 'suits' bij de platenfirma is helaas hoorbaar.

Aquamarine vond ik nog cool ook al heb ik weinig met hip hop. De flow zit goed de muziek is geen repetitieve beat ...
De drum is alleszins meer repetitief, maar ik ga akkoord dat de rest beter gelaagd is en een pak meer progressie en soul lijkt te hebben.
Ik had echt verwacht dat ik op ooh la la ging stemmen, die track is heerlijk catchy, maar aquamarine is gewoon de betere luister.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 2

Run The Jewels - Ooh La La - 1

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 3

Run The Jewels - Ooh La La - 2

Voor de eerste keer twee nummers in het genre tegenover elkaar.

Aquamarine heeft een leuke flow en is vrij zacht, kabbelt op een aangename manier voort (voor zover je over kabbelen kan spreken bij hip hop).

Ooh La La heeft veel meer punch, klinkt frisser en ik vind het refrein ook beestig goed en catchy. Daarom hang ik de bordjes weet gelijk.

Edit: toch niet, @DwightSchrute heeft gepost terwijl ik aan't antwoorden was :)

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 4

Run The Jewels - Ooh La La - 2

Ik heb niets met hiphop, maar Ooh lala vond ik een irritant refrein, terwijl dat andere nummer mij dan toch meer aansprak precies, was iets chiller en aangenamer om naar te luisteren. Dus mijn punt gaat naar Aquamarine.

enige wat fout zit is party hypeman Greg Nice die wil knipogen naar de Gangstarr hit 'DWYCK'.

Wat is daar fout aan?

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 4
Run The Jewels - Ooh La La - 3

Beide erg goeie tracks maar ik ga sowieso voor Oh La La, RTJ4 was een top album met deze als "radiohitje", m'n dochters van 5 is trouwens grote fan, het is haar favoriete "volwassen liedje". Al sluipt Taylor Swift toch stilaan de huiskamer in. Leuke clip ook trouwens.

Terug
Bovenaan