Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Jon Dixon - Belle Isle Bounce - 2
Brutus - Victoria - 7

Gewoon mijn eerste gevoel gevolgd na één luisterbeurt van elk want ik vond dit ook een heel moeilijke. Ik sluit me aan bij Creeping Death hierboven. Ik vind Brutus een leuke band maar Unison Life heb ik sowieso minder beluisterd dan Burst en Nest en dit nummer kwam op zichzelf staand ook wat minder goed bij me binnen. Zal er misschien ook mee te maken hebben dat ik net zoals clercqie een albumluisteraar ben.

Brutus - Victoria - 8

Belle Isle Bounce klinkt ouder dan het is vind ik, leuk nummer maar ik mis ook wel wat progressie of variatie in dat nummer. Er zit potentieel in maar het komt er niet uit.

Brutus daarentegen werkt hier altijd!

Brutus - Victoria - 9

Ga hier uiteindelijk toch ook voor Brutus moeten kiezen.

Belle Isle Bounce is zeker geen verkeerd nummer maar losstaand voor mij net te lang om het interessant te houden. Dat het nummer beter in een set zou passen, zoals Clerqie aangaf, kan ik me helemaal in vinden. Ik denk ook dat het daar beter tot z'n recht zou komen.

Ik ga niet elke dag een poll maken, we gaan old school digitaal turven! Je post een bericht in dit topic met je stem voor het nummer dat je kiest. Je doet dat in deze vorm:

Artiest A - Nummer X - I
Artiest B - Nummer Y -

...

Belangrijk: je volgt de format, andere stemmen rekenen we niet mee, dat wordt te onoverzichtelijk om te tellen.

Oei, 't loopt hier al grandioos mis :p

Is deze foute manier niet overzichtelijker? Allez, @Kid_C mag ook voor mijn part deze hypothetische situatie gaan tellen als hij dat liever heeft!

Artiest A - Nummer X - IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Artiest B - Nummer Y met een langere titel - IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Is deze foute manier niet overzichtelijker? Allez, @Kid_C mag ook voor mijn part deze hypothetische situatie gaan tellen als hij dat liever heeft!

Artiest A - Nummer X - IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Artiest B - Nummer Y met een langere titel - IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Af en toe moet je die Gentse hipsters wat in toom houden, z'n oorspronkelijke plan was om per battle een gele briefkaart op te sturen... :oi22:

Brutus - Victoria - 10

Victoria klinkt opgewekter en energieker. Transporteer me vijftig jaar terug en Belle Isle Bounce krijgt mijn stem.

Jon Dixon - Belle Isle Bounce - II
Brutus - Victoria - IIIIIIIIIII

:unsure:

Brutus - Victoria - 11

Het nummer van Brutus kwam gewoon veel beter binnen. Had snel goesting om het een tweede keer op te zetten.

Dat nummer van Jon Dixon is niet slecht te noemen maar zal dat niet snel terug opzetten. En hoewel je met repetitie ook tot een climax kan komen, mis ik dat toch wel in dit nummer.

Brutus - Victoria - 12

Dat nummer van Jon Dixon is wel aangename muziek om tijdens het werken op te zetten, maar ook niet veel meer voor mij. Lijkt me zoals anderen aangaven ook beter te werken in een langer geheel.
Die van Brutus vind ik simpelweg een sterkere song, mogelijks ook omdat het genre meer mijn ding is.

Jon Dixon - Belle Isle Bounce - III (3)
Brutus - Victoria - IIIIIIIIIIII (12)

Ik vond het nummer van Jon Dixon niet echt goed (is ook mijn genre niet echt) en no disrespect intended enzo maar wtf zien/horen mensen in Brutus? Al 2x live gaan zien tijdens hun passages op RW en PKP maar na een kwartier gevlucht. Hier en daar ook een paar nummers beluisterd omdat ik dacht dat ze toen misschien niet in vorm waren. Maar telkens kom ik tot dezelfde conclusie: pure fookin' shite, ondanks dat het genre wel meer mijn ding is.

Laatst bewerkt:
Jon Dixon - Belle Isle Bounce - 3
Brutus - Victoria - 13

Eerste is totaal mijn ding niet. Brutus klinkt stuk beter.

Brutus - Victoria - 14

Beide niet overtuigend, maar +1 voor de Vlasmarkt sfeerbeelden van het sociaal en progressieve Gent :unsure:

no disrespect intended enzo maar wtf zien/horen mensen in Brutus? Al 2x live gaan zien tijdens hun passages op RW en PKP maar na een kwartier gevlucht. Hier en daar ook een paar nummers beluisterd omdat ik dacht dat ze toen misschien niet in vorm waren. Maar telkens kom ik tot dezelfde conclusie: pure fookin' shite, ondanks dat het genre wel meer mijn ding is.
Ik vind vooral dat ze er echt goed in slagen om heel veel invloeden door elkaar te blenden tot een coherent geheel en altijd wel post-metal/hardcore nummers te maken zonder zich te verliezen in te complexe ontoegankelijke nummers. Al die post- bands vind ik meestal nog al moeilijk om in te geraken of maken het complexer dan goed is voor hun maar hier lukt het voor mij net wel. Dat en die hard/zacht dynamiek in hun nummers werkt voor mij ook meestal.

Brutus - Victoria - 15

Ik hou wel van Brutus. Victoria vind ik een aangenaam nummer. Belle Isle Bounce is totaal m'n ding niet. Heel repetitief ook.

Brutus - Victoria - 16

Twentysomething teenage blijft één van de beste stukjes lyrics van de laatste jaren.

Hier en daar ook een paar nummers beluisterd omdat ik dacht dat ze toen misschien niet in vorm waren. Maar telkens kom ik tot dezelfde conclusie: pure fookin' shite, ondanks dat het genre wel meer mijn ding is.
Words out of my mind, props van Lars Ullrich en de Foo Fighters dankzij het musical industrial complex, niet door een waanzinnig album

Brutus - Victoria - 17

Het is al een paar keer gezegd, maar het eerste nummer doet het ongetwijfeld goed midden in een set maar het is te mager op zichzelf.
Dus ondanks ik geen Brutus-fan ben, zit er daar wel wat meer emotie die ik wel kan waarderen (maar die stem…) en gaat mijn punt naar hen.

Brutus - Victoria - 18

Ietwat een "between a rock and a hard place" keuze voor mij. Het Jon Dixon nummer vind ik te weinig opzienbarend waardoor het te snel naar de achtergrond verschuift en mijn aandacht niet kan vasthouden.
Van Brutus ben ik écht geen liefhebber: instrumentaal kan het me wel boeien -zo ook hier- maar de stem/zanglijnen van Stefanie zijn to-taal mijn ding niet. Ik vond ze beter tot haar recht komen toen ze backings en drums bij The Spectors deed.
Toch krijgen ze hier, zij het met een minimaal verschil, mijn "voorkeur".

Brutus - Victoria - 19

Dat Jon Dixon nummer vind ik echt verschrikkelijk, een ware martelgang om me erdoor te worstelen was het, ik ben niet zo rap om iets gewoon slecht te vinden maar eerder "niet mijn ding" maar hier zat voor mij echt gewoon helemaal niks positiefs aan dit nummer :unsure: . En dat terwijl ik dit nummer van Brutus ook verre van hun beste vind, was dit toch een zeer makkelijke en snelle keuze voor mij.

Terug
Bovenaan