Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Jon Dixon - Belle Isle Bounce - 3
Brutus - Victoria - 20

Ik kan techno zeker smaken maar de track van Jon Dixon is te minimalistisch en repititief. Hoogstwaarschijnlijk omdat het op zichzelf staat en niet ergens in een set van 2u verwerkt is. Naar het einde toe begon ik erin te komen dus ik denk dat het echt wel daar aan ligt.
Brutus heeft imo veel betere nummers dan Victoria (en beter albums dan Unison Life) maar dit nummer staat veel beter alleen dan de andere keuze. Met een veel kleinere voorsprong dan je zou denken dus toch voor Brutus gegaan.

Jon Dixon - Belle Isle Bounce - 4
Brutus - Victoria - 21

Ik heb een hekel aan dat soort muziek als eerstgenoemd nummer. Het nummer van Brutus is best ok al kan het vocale beter (articulatie bvb) me dunkt.

Gojira - Born For One Thing - 0
Arooj Aftab - Mohabbat - 1

No brainer. Gojira is voor mij dertien in een dozijn nu-metal met grunt en hier en daar semi-interessant gitaarlijntje. Bij Arooj Aftab de scherpe kantjes er af zodat het in Starbucks veilig kan worden aangeprijsd als de Pakistaanse Norah Jones maar heeft al bij al meer ziel en diepgang.

Gojira - Born For One Thing - 2
Arooj Aftab - Mohabbat - 1

Van contrast gesproken. Arooj Aftab was wel mooi had iets heel rustgevend en dat gitaarwerk zat best goed al mocht het misschien net iets korter.

Gojira hun beste plaat is dan misschien 20 jaar oud maar hoe die er in geslaagd zijn om toegankelijker te gaan klinken en toch nog steeds trouw te blijven aan hun death metal roots is vrij ongezien. De riffs zijn geweldig, Joe Duplantier kan zeer goed grunten en zijn broer hoort bij de beste drummers op de planeet. Dat ze ook nu nog hun eigenheid behouden is vrij ongezien.

Laatst bewerkt:
Arooj Aftab - Mohabbat - 2

Gelijkspel blijft voorlopig aan!

Gojira is metal die té gelikt voor me is, niet mijn ding...

Arooj Aftab is dan weer zoooo prachtig! Vulture Prince is zeker één van de betere albums van het decennium, ik ben na het uitkomen hiervan toch vrij grote fan geworden van Arooj. De tekst komt van een traditioneel gedicht, maar de muziek is eigenlijk modern! In de zin dat het weliswaar refereert aan verschillende traditionele folk-stijlen vanover de hele wereld, maar zich niet toespitst op één stijl in het bijzonder. Het geeft het zo wat een sprookjesgevoel: je herkent veel maar toch is het niet 'echt' als in authentiek.

Makkelijke keuze voor me, en ik hoop dat ze ver eindigt.

Arooj Aftab - Mohabbat - 3

Ik vind Gojira echt een awesome groep maar het zoals bij Brutus: er zijn imo echt veel betere songs dan deze imo en eerlijkheid gebied me te zeggen dat die ook al van even geleden zijn. Dit nummer vond ik niet speciaal tot helemaal op't eind, daar werd het wat boeiender.

Arooj Aftab kende ik niet maar was meteen dik onder de indruk. De sfeer, de emotie.. echt prachtig nummer. Meteen overtuigd om de hele plaat straks eens op te zetten.

Gojira - Born For One Thing - 3

Gojira is waarschijnlijk de meest overrated metalband sinds Metallica en hun laatste goed album (voor mij althans) dateert uit 2005 ofzo maar ik krijg gewoon maagklachten van zeemzoete singer-songwriter muziek. Arooj Aftab heeft zeker een mooie stem maar het nummer doet me echt niks. Gojira hun nieuw werk is ook veel te afgelikt en binnen de lijntjes, en had tegen veel nummers in de battle eruit gegaan, maar er zit tenminste nog drive in.

Gojira - Born For One Thing - 4

Mohabbat is een heel mooi, stemmig nummer (goeie productie ook) maar het is mij wat te vlakjes, er gebeurt te weinig in het nummer om te blijven boeien.

Born for one thing wint voor mij, alleen al voor de drum waarmee het nummer op gang trekt.

Gojira - Born For One Thing - 4
Arooj Aftab - Mohabbat - 4

Spannend. Mohabbat is interessant, leuke mix van verschillende elementen die me wel liggen, fragiel nummertje. Vond de Gojira misschien toch ook iets te generisch ofzo, maar zeker niet slecht!

@Kid_C: Je hebt de linkjes van Boldy James en billy woods omgewisseld in OP. :unsure:

Gemist dat de nummers om de dag wisselen, dus ik maak maar al direct een paar minuten tijd. :unsure:
Ik vind het wel vreemd dat je blijkbaar op jezelf mag stemmen?
EDIT: ik bedoel zoals Strijkijzer zegt dus op het nummer dat je "zelf" hebt genomineerd. Dan lijkt het mij nogal vanzelfsprekend dat de stem daarnaar zal gaan? Ach ja, ik zeg maar iets.

Goijira - Born For A Thing - 4
Arooj Aftab - Mohabbat - 5

Die Goijira is leuk voor één nummer (en als ik ervoor in de stemming ben), maar ik ga toch liever voor het rustige Mohabbat.

@Kid_C, niet dat het voor de rest veel uitmaakt, maar waarom staat mijn eerste nummer in de laatste battle onderaan?

Laatst bewerkt:
Best moeilijk om te kiezen, want ik vind het alletwee wel wat hebben. Maar dan is Goijira toch iets meer mijn ding. Al denk ik dat beide artiesten wel betere nummers hebben.

Goijira - Born For A Thing - 5
Arooj Aftab - Mohabbat - 5

@Fusetea Je stemt toch niet op jezelf? Je stemt op een nummer dat je genomineerd hebt, das toch iets heel anders?

Arooj Aftab - Mohabbat - 6

Met Gojiira heb ik niets, te veel dertien in een dozijn gevoel. Arooj daarentegen was een verademing toen Vulture Prince op de scene verscheen. Prachtig album en alles wat erna kwam smaakte ook naar meer. Nu enkel nog eens live zien :unsure:

Arooj Aftab - Mohabbat - 7

Niet wat ik zou omschrijven als een moeilijke keuze.
Op zich wel een beetje fun nummer van Gojira maar idk had iets meer origineel verwacht for some reason. Ken ze niet echt, toch niets van beluisterd sinds From Mars to Sirius. Ik heb Arooj Aftab al lang op de luisterlijst staan maar nog niet in gedoken. Dit was alvast een uitstekend begin voor mij.

Arooj Aftab - Mohabbat - 8

Lang geleden From Mars To Sirius eens beluisterd en dit jaar na de Olympische Spelen Magma lukraak gekozen maar ik weet er eerlijk gezegd niet meer zo veel van. Misschien wel eens wat ander werk van hun beluisteren maar dit nummer vond ik ook niet zo speciaal.

Ik ben sowieso al kieskeurig als het op metal aankomt, en Gojira doet mij precies niet veel. Iets te bombastisch voor mij en voelde zelfs wat kitscherig aan.
Arooj Aftab daarentegen kan weinig verkeerd doen bij mij sinds ik ze een paar jaar geleden live zag. Prachtnummer.

Arooj Aftab - Mohabbat - 9

Arooj Aftab - Mohabbat - 10

Lang geleden dat ik nog eens iets van Gojira gehoord had, en nu weet ik weer waarom ik er niet naar luister. Weinig originele afgelikte metal, doet me niets.
Die Arooj Aftab daarintegen, zeer interessante ontdekking. Ik had er nog niet van gehoord, maar ik vind het best wel mooi en rustgevend klinken.
Direct het hele album opgezet.

Gojira - Born For A Thing - 5
Arooj Aftab - Mohabbat - 11

Van Gojira ken ik enkel Stranded en dat is heel goed. Dit nummer doet mij echter niets. Is dit hun beste nummer van dit decennium?

Mohabbat klinkt dan mooier en origineler, ook al is het mijn genre niet.

Gojira - Born For A Thing - 5
Arooj Aftab - Mohabbat - 12

Niet echt super gebeten door eender nummer, maar Arooj zie'k me nog wel verder verkennen.

Terug
Bovenaan