Battle Royale: the 1990's - Round 1

Battle Royale: de belangrijkste bijzaak ter wereld.

Gorki - Ooit Was Ik Een Soldaat 14
Jones & Stephenson - The First Rebirth 7

Gorki - Ooit Was Ik Een Soldaat 15

Niet grootste Gorki fan, maar zeer degelijk nummer. Gorki is simpel en intiem... geen noise, power of bling.
Geen grote trance of hardcore hardhouse fan, maar had dan eerder Push - Universal nation(ook op bonzai label) hier verwacht.

Gorki - Ooit Was Ik Een Soldaat 16

Voor The First Rebirth was ik nog te jong bij release, maar de invloed van het nummer valt niet te ontkennen en was jaren later nog steeds sterk aanwezig. Enkel daarvoor alleen al verdient het erkenning. Maar toch gaat mijn stem naar Ooit Was Ik Een Soldaat. Ook hier was ik te jong bij release en heb ik het ook maar vele jaren later leren kennen, samen met de rest van Gorki. Als ik vandaag beide nummers luister blijft Ooit Was Ik Een Soldaat beter overeind. Ik ben duidelijk iemand die de stijl, muziek en stem van Luc De Vos kan waarderen.

Laatst bewerkt:
Low - Lullaby 1
Delerium - Silence 0

Fijn om het eerder downtempo origineel nog eens deftig te beluisteren, want ik kende eigenlijk vooral de remix(es) van dit nummer en daar heb ik niet zo veel aan. Zeker in orde dus, maar buiten die iconische vocals geen hoogvlieger voor mij.

Low is hier de gemakkelijke winnaar, hoewel ik nog steeds een album deep dive moet doen (hier en daar een beluisterd, maar nog lang niet alles)

Laatst bewerkt:
Low - Lullaby 0
Delerium - Silence 1

Fijn om het eerder downtempo origineel nog eens deftig te beluisteren, want ik kende eigenlijk vooral de remix(es) van dit nummer en daar heb ik niet zo veel aan. Zeker in orde dus, maar buiten die iconische vocals geen hoogvlieger voor mij.

Low is hier de gemakkelijke winnaar, hoewel ik nog steeds een album deep dive moet doen (hier en daar een beluisterd, maar nog lang niet alles)
Waarom stemt ge dan voor Delerium

Low - Lullaby 5
Delerium - Silence 1

Silence is herkenbaar uit mijn jeugdjaren en zou ik zonder problemen kunnen nomineren… maar toen beluisterde en ontdekte ik Lullaby!

Dit zou zo een nummer kunnen zijn op de akoestische plaat van Amenra. I like!

Wederom bedankt 🤩

Low - Lullaby 7
Delerium - Silence 1

Lullaby is leuk voor op de achtergrond, maar om actief te beluisteren gebeurt er toch te weinig voor mijn ADHD-brein. Silence is best nog ok, maar ga ik nooit opleggen.

Low - Lullaby 8
Delerium - Silence 1

Het toeval wilt dat Delerium ook mijn favoriete bestelling is op café na 10 pinten.

Lullaby doet zijn naam eer aan: het is redelijk slaapverwekkend. Ik denk dat het live een tof nummer is om de muzikanten bezig te zien of misschien als ge ook aan het chillen zijt in de zetel, maar op zich kabbelt het toch maar gewoon voort tot op ongeveer 2/3 waar het in een stroomversnelling komt en je wakker wordt gemaakt. Maar op zich is het dan eigenlijk toch ook veel van hetzelfde alleen wat harder en sneller. Niet dat ik het geen mooi nummer vind, maar vind het nu ook niet zo bijzonder.
Delerium - Silence ken ik precies ook meer van remixen. Misschien is het daardoor dat ik deze wat minder vind. Maar vind het toch nog beter dan Low. Het is meer up-tempo en er gebeurt meer in, maar vooral de stem van Sarah Mclachlan doet me hier voor kiezen.

Low - Lullaby 8
Delerium - Silence 2

Zeer moeilijke keuze. Beide nummers zijn aan mekaar gewaagd.

Muntje gegooid, mogen beide naar de volgende ronde

Low - Lullaby 8
Delerium - Silence 3

Terug
Bovenaan