Battle Royale: the 1990's - Round 1

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 11
Blink-182 - All the Small Things 10

Je hebt gelijk, mijn stem ging naar DJ Shadow, maar dat dit laat ik over aan de jury om te beslissen. Ik heb jouw post totaal gemist.
Ik stel voor dat we het gewoon een tie laten blijven, want @Obi-Jan had volgens mij nooit gestemd anders

goed moment om te tonen dat je moet stemmen op de plaat die je het liefst hoort en niet een of ander manipulatief spelletje moet spelen en als je dat toch doet je het ook maar erbij moet nemen als het backfired: hij heeft gestemd, dus het telt.

Er verandert niets aan de score.
Vergeten een punt te geven en hopen de score te beïnvloeden houden elkaar mooi in evenwicht

Ik heb net niet gestemd om het een tie te laten. Had nummers nog niet zo goed kunnen luisteren en was kort voor 24u. Een tie was voor mij de ideale uitkomst. Verder maakt het mij niet zoveel uit wie wel of niet doorgaat naar de volgende ronde. Ik zie hoor het wel.

Voor vandaag

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 12
Blink-182 - All the Small Things 11

Clawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 1

Clawfinger is oprecht een aangename ontdekking en right up my alley. Maar Zombie is zo een monumentale klassieker dat het dan toch haalt: Dolores kon prachtig zingen, die tekst is prachtig, dat gitaarwerk. Keer op keer genieten van begin tot eind

Clawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 2

Vind die zanger van Clawfinger maar niks, Zombie serieus beu gehoord maar bon.

Clawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 4

Amai clawfinger kende ik niet, maar ik vind het zeer lelijk. Gemakkelijke keuze voor zombie.

Clawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 5

Clawfinger staat toch wel onderaan de lijst van onaangename ontdekkingen. Zombie een bona fide 90s classic, als dat nummer opstaat is het onmogelijk om af te zetten.

Clawfinger - Warfair - 0
The Cranberries - Zombie - 6

Clawfinger heeft me nooit kunnen bekoren en zet ze dan tegenover een monumentaal zwaargewicht als Zombie van The Cranberries dat ongelofelijk goed blijft en dan is dit héél gemakkelijk kiezen.

Anekdote: we zaten in de middelbare klas in Lier en iemand op de vest was dat nummer aan het spelen. We waren op de duur aan het meeneurieën met zijn allen.

Terug
Bovenaan