Battle Royale: the 1990's - Round 1

Morphine - Buena - 4
Pulp - Common People - 4
Beide niet slecht. Pulp vind ik wel wat generischer, terwijl het begin van Morphine me doet denken aan de intro van Breaking Bad.

Morphine - Buena - 4
Pulp - Common People - 5

Morphine ken ik niet. Buena had een leuk liedje kunnen zijn, als ze die sax hadden weggelaten.
Pulp - Common People is nog wel een leuk liedje.

Morphine - Buena - 5
Pulp - Common People - 5

Stem voor mijn nominatie, Pulp is een leuke britpopsong (kan beide dus smaken)

Och ja, metalheads en alles wat geen (luide) gitaar is :p, er was grunge en rock en nu metal genoeg.

Buena klinkt idd 'vet live' op een goed audio systeem.
De intro van TV hit serie The Sopranos is ook Morphine.

Laatst bewerkt:
Morphine - Buena - 5
Pulp - Common People - 7

In 2025 staat Common People nog steeds overeind:

En zo klok het in 1995, 30 jaar eerder:

En er zit ook een goei gitaar in dit nummer maar de sax helpt het om zeep. Niks tegen blazers ma als ze niet goed zijn verdienen ze ook geen stem
Ik vind de sax partij net heel goed, maar heb dat zeker niet voor alle Morphine nummers. Een rif of melodie goed vinden is soms heel persoonlijk.

ps. de laatste album van Pulp eens beluisterd (2025), wat teleurgesteld, buiten intro nummer.

Ik vind de sax partij net heel goed, maar heb dat zeker niet voor alle Morphine nummers. Een rif of melodie goed vinden is soms heel persoonlijk.

ps. de laatste album van Pulp eens beluisterd (2025), wat teleurgesteld, buiten intro nummer.
Haha, ik vond hun laatste album net erg sterk, waardoor ik er terug veel meer naar ben gaan luisteren:tongue:

En daardoor kwam Common People ook op mijn radar voor deze BR.
Eén grote triomftocht, dat nummer.

Buena kende ik precies nog niet, maar wel heel fijn nummer. Jammer dat één van deze nominaties deze ronde al sneuvelt.

Morphine - Buena - 5
Pulp - Common People - 8

Morphine - Buena - 5
Pulp - Common People - 8

Muzikaal is dit twee keer niet mijn type rock, maar tekstueel springt Pulp er duidelijk bovenuit!

Morphine - Buena - 7
Pulp - Common People - 10

Sonny Rollins is vandaag overleden dus ik bekijk de saxofoon van Morphine als een tribute!

Moeilijke keuze: ik vind het beide prima nummers.
Common people is wel een iconisch nummer, maar kga een puntje aan de sax geven.

Morphine - Buena - 8

Morphine - Buena - 9

Weinig populaire mening maar beide nummers vind ik saai en doen me weinig. Dan eentje erbij voor de sax want dat ander nummer vond ik nog saaier.

Terug
Bovenaan