Battle Royale: the 1990's - 1/8e finales - START 14/7

Mobb deep - Shook Ones Pt. II - 4
Mazzy Star - Fade Into You 10

Love Mazzy Star maar we moeten wel wat serieus blijven, Shook Ones is een monument.

Mobb deep - Shook Ones Pt. II - 7
Mazzy Star - Fade Into You 11

Fade Into You is een aangename ontdekking voor mij deze BR, maar kan nog niet de hielen kussen van Shook Ones. Iconische hiphopsong die het gerust verder mag brengen dan ocharme een achtste finale. Tegen die power heeft Mazzy niks te beginnen.

Honest question: wat is daar iconisch aan, want ik hoor enkel 2 mannen die rap praten, wel met een bepaalde flow, maar precies toch ook of rythm omdat ze iets te veel lettergreppen binnen een beat hebben gepropt (1:34-1:40), met een repeterend loopke van een paar noten die precies gespeeld zijn op zo'n speelgoed keyboardje en een ongeïnspireerde beat eronder. Allez, ze hadden beter gewoon a capella gegaan, dat had waarschijnlijk beter geklonken.
Ik hoor het echt niet. Please, enlighten me.

Mazzy Star - Fade Into You 12

Paar jaar geleden ontdekt (dankzij t forum denk ik zelfs) en blijft een vaste waarde in mijn playlists.

Mazzy Star - Fade Into You 13

Deze mochten er alletwee uit in deze ronde van mij. Ik heb zeer weinig met de meeste 90's hiphop klassiekers. Beat is ok maar echt niet zo speciaal en de tekst overleeft ook geen literaire analyse.

Mazzy Star is wat te bleiterig maar wel mooi.

Mobb deep - Shook Ones Pt. II - 8
Mazzy Star - Fade Into You 13

Fade into You wel bij de leukste ontdekkingen van deze BR

Terug
Bovenaan