Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Sinéad O’Connor – Troy 1
Bob Marley – Redemption Song 4

Mogelijks spelen er wat externe invloeden mee vandaag, want tijdens mijn fietspendel dezemorgen heb ik nogal lang moeten wachten aan een kruispunt naast een stepper die aan het blowen was.

Redemption Song, puurder dan dit kan muziek niet worden. Eén stem en een gitaar. Hij schreef het nummer toen hij al aan een aggressieve vorm van kanker leed, en dat hoor je ook.
"Emancipate yourselves from mental slavery; none but ourselves can free our minds"
Sinéad O’Connor – Troy 1
Bob Marley – Redemption Song 5

Laatst bewerkt:
Sinéad O’Connor – Troy 2
Bob Marley – Redemption Song 5

Beide nummers doen me niets eigenlijk. Stem voor de achterligger.

Sinéad O’Connor – Troy 2
Bob Marley – Redemption Song 6

2 geweldige nummers van 2 legendarische artiesten. Beide nummers zouden door mogen naar de volgende ronde.

Ik ga toch voor Redemption Song gaan. Ooit tijdens een les godsdienst te horen gekregen, waardoor ik Bob Marley meer van gaan ontdekken

Sinéad O’Connor – Troy 4
Bob Marley – Redemption Song 6

Vreemd dat beide nummers hier niet zo goed scoren blijkbaar. Ik vind beiden goed maat Troy verdient zeker mijn stem.

Sinéad O’Connor – Troy 4
Bob Marley – Redemption Song 7

Alle respect voor de artiest Sinéad O'Connor, een van de meest getalenteerde zangeressen die we de afgelopen 50 jaar hebben gezien, met een prachtige stem, maar nooit echt een klik gehad met haar muziek. Wel grote fan van haar bijdrage aan The Foggy Dew met The Chieftains. Van Marley ken ik eigenlijk te weinig, maar Redemption Song is gewoon zo sterk. Op voorhand was ik aan het twijfelen over deze battle, maar bij het beluisteren heeft Marley maar een paar akkoorden nodig om mij helemaal te overtuigen.

Sinéad O’Connor – Troy 4
Bob Marley – Redemption Song 8

Respect voor Sinéad maar Redemption Song is imo een van de mooiste nummers ooit. Dat ik opgegroeid ben met veel reggae in huis zal er ook wel mee te maken hebben.

Voor mij allebei goede nummers. Heb niet veel met reggae of Bob Marley, maar Redemption Song spreekt mij aan. Troy muzikaal zeker het eenvoudigst (met hoofdzakelijk 2 akkoorden die ze op dat moment blijkbaar machtig was), maar dit maakt de emotionele kracht die ervan uitgaat des te indrukwekkender voor mij. Dus puntje voor de eigen nominatie.

Sinéad O’Connor – Troy 6
Bob Marley – Redemption Song 8

Sinéad O’Connor – Troy 6
Bob Marley – Redemption Song 9

Reggae is een genre waar ik weinig tot niets mee heb maar Bob Marley is toegankelijk genoeg om het te kunnen appreciëren. Sinéad O’Connor is een complete blinden vlek, Troy ken ik wel maar het nummer heeft me nooit kunnen overtuigen om meer van haar werkt te gaan opzoeken.

Voor hen die beide nummers maar niks vinden, Sinead heeft ooit een reggaeplaat gemaakt die fantastisch is
dus als ge reggae maar niks vindt en Sinead ook maar niets vindt, moet ge naar een combinatie van beide luisteren en dat is dan niet niets in het veelvoud? Speciale suggestie, but it might work

Sinéad O’Connor – Troy 7

Vreemd dat de reacties op Sinéad O'Connor niet positiever zijn. Op het einde vind ik het nummer zelf wat te zeurderig, maar voor de rest is het toch dik oké... Ze was duidelijk haar tijd vooruit, want ik besefte eigenlijk niet dat dit uit de 80s komt. RIP...
Ik apprecieer wel wat reggae (roots en andere zonder te veel toeters en bellen), maar dit nummer van Bob Marley doet me niet zoveel eigenlijk.

Sinéad O’Connor – Troy 7

Sinead associeer ik met een geweldig deprimerend familielid en zal ik dus nooit ietwa objectief kunnen ervaren. Bob met stonerdagen en ietwat deftige "radio muziek". Heeft heel wat nummers die ik beter kan smaken.

Wel echt maf die populariteit op Spotify. Marley begot 500k en Sinead 5mil terwijl ik eerder het ongekeerde had verwacht.

Sinéad O’Connor – Troy 7

Sinead associeer ik met een geweldig deprimerend familielid en zal ik dus nooit ietwa objectief kunnen ervaren. Bob met stonerdagen en ietwat deftige "radio muziek". Heeft heel wat nummers die ik beter kan smaken.

Wel echt maf die populariteit op Spotify. Marley begot 500k en Sinead 5mil terwijl ik eerder het ongekeerde had verwacht.
Wou je stemmen? Want geen stem gegeven.

Terug
Bovenaan