Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Voor wie Wayne ééntonig vindt, in soundclashes (wedstrijden tussen dj crews) leggen ze het nummer soms 15 minuten aan een stuk op. Het is natuurlijk niet bedoeld als 'song', hoewel het coupletten en refreinen heeft, maar als een sonisch wapen om de dansvloer op gang te houden.

Blijkbaar is Sleng Teng geïnspireerd op een nummer van David Bowie, check op 6:45 hier

Q lazzarrus- Goodbye Horse - 0
Sonic Youth - Teen Age Riot - 2

Twee nummers en bands waar ik weinig mee heb maar als ik moet kiezen ga ik toch redelijk eenvoudig voor Teenage Riot omwille van de weemoedige gitaarlijnen die me vaag wat doen denken aan hedendaagse cold oi! releases en dat weet ik wel te appreciëren. Goodye horses daarentegen was voor mij een hele rit om uit te zitten, ik vond eigenlijk die vier minuten 29 bij sonic youth al op het randje.

Q Lazarrus - Goodbye Horses - 0
Sonic Youth - Teen Age Riot - 3

Q Lazarrus is een nominatie van @PBR Streetgang, dus daar zit je met een koppeling met film zeker? :-) Goeie stem! Maar het kan voor mij niet op tegen één van de meest iconische albumopeners ooit en misschien wel hét symbool van de 80s indierock.

Q lazzarrus- Goodbye Horse - 0
Sonic Youth - Teen Age Riot - 2

Twee nummers en bands waar ik weinig mee heb maar als ik moet kiezen ga ik toch redelijk eenvoudig voor Teenage Riot omwille van de weemoedige gitaarlijnen die me vaag wat doen denken aan hedendaagse cold oi! releases en dat weet ik wel te appreciëren. Goodye horses daarentegen was voor mij een hele rit om uit te zitten, ik vond eigenlijk die vier minuten 29 bij sonic youth al op het randje.

Een nummer van 7 minuten dat maar 4 en een halve minuut lijkt te duren is voor mij nochtans een pluspunt.

Een nummer van 7 minuten dat maar 4 en een halve minuut lijkt te duren is voor mij nochtans een pluspunt.
Neen, de versie die ik luisterde was de videoclip van het nummer op het sonic youth kanaal van youtube die welgeteld 4 minuten en 19 seconden duurde en dat vond ik op het randje qua tijdsduur. Dankzij u en wat gescroll op youtube leer ik inderdaad dat de versie die ik had moeten luisteren 7 minuten duurde. Het is ochtend voor iedereen. Ik denk niet dat dat mijn stem in deze ronde veranderd zou hebben maar volgende ronde zal mij dus aan de zeven minuten durende versie eens wagen en dan zullen we zien of dat een pluspunt was...

Sonic Youth - Teen Age Riot - 5

Goodbye Goodbye Horses

Wel met pijn in het hart want erg fijn nummer. Fameuze oorwurm, mij er al meermaals op betrapt dat ik het deuntje neurie of meezing. Maar pech dat het hier uitkomt tegen een persoonlijke favoriet.

Sonic Youth - Teen Age Riot - 6

Moeilijk. Stem ik voor het nummer dat zeer nauw aan mijn hart ligt en ik al jarenlang draag als een warm dekentje (niet gemaakt van mensenhuid, dat beloof ik)? Of voor het nummer dat ik pas vele jaren later ontdekte en eigenlijk nog maar een kaar keer heb beluisterd (ondanks zijn meer dan iconische status)?

Jammer dat de vorige battle twee zwakke nummers tegen elkaar zette, terwijl nu bij de eerste ronde er direct al een meesterwerk moet sneuvelen. So it goes.

Neen, de versie die ik luisterde was de videoclip van het nummer op het sonic youth kanaal van youtube die welgeteld 4 minuten en 19 seconden duurde en dat vond ik op het randje qua tijdsduur. Dankzij u en wat gescroll op youtube leer ik inderdaad dat de versie die ik had moeten luisteren 7 minuten duurde. Het is ochtend voor iedereen. Ik denk niet dat dat mijn stem in deze ronde veranderd zou hebben maar volgende ronde zal mij dus aan de zeven minuten durende versie eens wagen en dan zullen we zien of dat een pluspunt was...
Tip: altijd naar de playlist gaan dat zijn de juiste versies en als het niet zo is laten ze het mij normaal wel weten en pas ik het aan

Q Lazarrus - Goodbye Horses - 1

Pfoeh een liter koffie op en Teen Age Riot doet het bijna op zijn ééntje volledig teniet. [Redacted] Helemaal niets voor mij.

Gelukkig stuurde het algo mij via Q Lazarrus nog op een leuke ontdekkingsreis. Spijtig dat "Under Me Sleng Teng" er al uit ligt, ook dijk van een nummer. Oprecht verwacht dat MJ geen twee stemmen ging halen want iedereen beugehoord via radioplay of geen jeugdsentiment :p

Laatst bewerkt:
Q Lazarrus - Goodbye Horses - 2

Spijtig dat "Under Me Sleng Teng" er al uit ligt, ook dijk van een nummer. Oprecht verwacht dat MJ geen twee stemmen ging halen want iedereen beugehoord via radioplay of geen jeugdsentiment :p

Te veel gehoord wordt hier enkel aangehaald als argument wanneer het om goeie nummers gaat, om een of andere reden.

Sonic Youth - Teen Age Riot - 7

Q Lazarrus - Goodbye Horses klonk mij volledig onbekend, maar blijkbaar is het nummer voornamelijk bekend geworden van gebruikt te worden in Silence of the Lambs, een film die ik toch meerdere keren gezien heb. Het feit dat het nummer helemaal niet is blijven hangen en dus echt als onbekend klonk voor mij zegt genoeg voor mij :unsure:
Sonic Youth is zo een bandnaam die ik al wel veel gehoord heb, maar heb nooit echt de moeite gedaan om het eens actief op te zoeken en beluisteren. Het klinkt op zich niet slecht, maar ik heb er ook niet onmiddellijk een klik mee ofzo. Het klinkt een beetje... flauwtjes?

Q Lazarrus - Goodbye Horses - 3
Sonic Youth vind ik maar matig, goodbye horses zal ik nog de hele dag mee neuriën.

Q Lazarrus - Goodbye Horses - 4

Sonic Youth heeft mij nooit kunnen overtuigen tbh, Q Lazarrus zegt me niets maar het is een leuk liedje zonder meer.

Ik zie nu pas dat de versie van Goodbye Horses die ik op spotify was aan het beluisteren 03:07 duurt. De youtube link is blijkbaar de extended mix?

Te veel gehoord wordt hier enkel aangehaald als argument wanneer het om goeie nummers gaat, om een of andere reden.
Wie heeft er nu in hemelsnaam PYT te veel gehoord? De track die iedereen en zijn tante skipt. Zelfs de vinylbro’s heffen die naald even op…

Ik zie nu pas dat de versie van Goodbye Horses die ik op spotify was aan het beluisteren 03:07 duurt. De youtube link is blijkbaar de extended mix?
Ja daar is iets misgelopen. Blijkbaar is die extended mix ook pas in 1991 uitgebracht na het succes van Silence of the Lambs I guess. Ik heb dus de foute YT link gepost maar dat wist ik toen nog niet. Nu is het te laat om aan te passen…

Terug
Bovenaan