Battle Royale: the 1980's - nominaties

[k*k, ik leer op dit eigenste moment dat mijn 2e nominatie, met daarin een van de vehementste gitaarsolo's uit de popgeschiedenis, dateert uit de jaren '70
:headshake:

:/ ]
Nomineer gewoon Rosanna in de plaats, dat is toch een beter nummer en waarschijnlijk ook het beste werk van Jeff Porcaro.

Had Fool's Gold verwacht, 2de deel is wel beter dan het eerste jengelende Britpop stuk.
Ook geweldig!

Ik voel me moreel verplicht om een hiphop nummer te kiezen maar ik moet wel bekennen dat er weinig hiphop uit de jaren tachtig bij m'n persoonlijke favorieten zit maar het is wel de bakermat van de hiphop dus waanzinnig belangrijk.

Ik heb lang getwijfeld over welk nummer ik zou kiezen maar dan gaan we voor een groep die in de VS brandend actueel blijft.
Er zit trouwens een sample van Funkadelic in :oi22:

Voor de "gitaar-mannen" er is ook een versie met Anthrax maar die is pas begin jaren negentig uitgekomen :tongue:

Ik voel me moreel verplicht om een hiphop nummer te kiezen maar ik moet wel bekennen dat er weinig hiphop uit de jaren tachtig bij m'n persoonlijke favorieten zit maar het is wel de bakermat van de hiphop dus waanzinnig belangrijk.

Ik heb lang getwijfeld over welk nummer ik zou kiezen maar dan gaan we voor een groep die in de VS brandend actueel blijft.

Voor de "gitaar-mannen" er is ook een versie met Anthrax maar die is pas begin jaren negentig uitgekomen :tongue:
Dat nummer associeer ik jammer genoeg nu wel altijd met Alex Agnew sinds deze skit:

:unsure:

Of voor de kool kids die Tony Hawk's Pro Skater 2 gespeeld hebben.

Edit: wat een kut sketch was dat trouwens. Alex Agnew is zelf een boot die ik gemist heb en kan niet zeggen dat ik mij dat beklaag...

Ik ben al bijna 3 weken bezig aan een eighties deep dive en heb een enorme hoeveelheid aan classic (en minder classic) albums uit dat decennium er door gejaagd. It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back is een van de beste positieve herontdekkingen, machtig album. Nooit veel naar geluisterd (eigenlijk maar heel licht over de meeste 80's hiphop gegaan vroeger), nu is er precies wel een klik mee.

Nooit veel naar geluisterd (eigenlijk maar heel licht over de meeste 80's hiphop gegaan vroeger), nu is er precies wel een klik mee.

Ik ook niet hoor maar het zit wel tjokvol classics natuurlijk. Big Daddy Kane, Slick Rick, LL Cool J, Eric B & Rakim, Beaste Boys, Run DMC, Boogie Down Productions, Public Enemy, De La, EPMD, NWA ...

Ik merk voor mezelf wel dat ik meer geneigd ben om te luisteren naar de artiesten die al met één been in de 90s staan.

Terug
Bovenaan