Battle Royale: the 1970's - Round 1

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us - 7
Dire Straits - Sultans Of Swing - 11

Leuke nieuwe ontdekking. Dire Straits kinda irks me for some reason. Al is Sultans of Swing wel ééntje dat op het gepaste moment er hier wel door kan.

Can - Halleluwah - 0
Thin Lizzy - Don’t Believe a Word - 1

Normaal hou ik wel van lange nummers maar in dit geval niet. Can hun nummer voelt voor mij ook niet aan als een nummer. Ik hoor eigenlijk 18 minuten aan ideeen die 1 voor 1 worden afgevuurd en na een tijdje afgerond worden waarna een nieuw ideetje begint. Maar net zoals bij dat metal nummer van King Gizzard in de 20’s battle hoor ik geen enkele deftige overgang en daardoor worden die 18 minuten nogal saai. Niet dat alle stukken slecht zijn maar dit is te jammerig en te weinig een volwaardig nummer.

Thin Lizzy dan. Niet hun beste nummer maar nog altijd beter dan Can. Als ik nog maar half zo cool zou kunnen worden als Phil Lynot dan beschouw ik mijn leven als geslaagd. Heerlijke stem een zalige bassist en het duo Gorham en Robertson op gitaar is geweldig en cruciaal geweest als de basis voor het gebruik van twee gitaristen in metal. De riffs van die twee zijn ook gewoon sterk. En als je meer van de band wilt horen: start met Jailbreak en Bad Reputation.

Van een bezoek aan de studio’s in Dublin waar zij ooit opnamen weet ik dat ene James Hetfield door dit album wou gaan optreden. Dus eigenlijk moet ik Thin Lizzy ook wel dankbaar zijn. En ik heb ook wel een zwak voor Ierse rockbands die niet U2 heten.

Laatst bewerkt:
Can - Halleluwah - 1

Alles tegenovergesteld van wat Jules net typte. Machtig, machtig nummer met een van de all time great drum beats, Jaki Liebezeit ftw.

Thin Lizzy valt onder "ok maar blijft niet echt hangen".

Can - Halleluwah - 3

Hahaha Jules, never change.

"Saai" alé kom, Wat. een. nummer zeg. Ik ben een late Can-adept. @Deckard had ze al vaak vermeld in de Waar Luister Ik Naar thread. Dan toch ook eens opgezet, begonnen met Tago Mago met deze Halleluwah erop en vanaf seconde één was ik compleet, maar dan ook compleet, blindsided. Onmiddellijk de hele 4album run uit de 70s in huis gehaald.

Wat een meesterwerk. Absoluut tijdloos. Nooit nagedaan. Die band zo locked in, wat een groove. Jaki Liebenzeit, beste drummer ooit, of het zal niet veel schelen

Can - Halleluwah - 4

Ik had eigenlijk nog nooit naar Can geluisterd voor deze Battle Royale. Weer eentje om in de discografie van te duiken precies.
Heerlijk nummer, die percussie is inderdaad :love:

Tegenover Can is dat nummer van Thin Lizzy maar wat dunnetjes.

Can - Halleluwah - 5

Zalig nummer. Ik ben toch blij dat ik Damo Suzuki nog aan het werk heb kunnen zien op Roadburn 2018, wat een legende.

Dat nummer van Thin Lizzy is ... ok I guess.

Can - Halleluwah - 6

Can all day, everyday.
Bijna verslikt in mijn koffie na het lezen van Jules zijn recensie. Dit saai noemen is gewoon een misdrijf.

Can - Halleluwah - 6

Can all day, everyday.
Bijna verslikt in mijn koffie na het lezen van Jules zijn recensie. Dit saai noemen is gewoon een misdrijf.
Ja kijk ik geloof dat in elk stuk een goed nummer van 5 minuten zit maar allemaal aan elkaar genaaid wordt dat gewoon heel snel heel vermoeiend en afmattend

Laatst bewerkt:
Ja kijk ik geloof dat in elk stuk een goed nummer van 5 minuten zit maar allemaal aan elkaar genaaid wordt dat gewoon heel snel heel vermoeiend en afmattend

Ik heb mijn brandende toorts en hooivork na het lezen van die recensie ondertussen ook opgeborgen.

Die hebben plaatsgemaakt voor het gevoel dat ik het eigenlijk best verfrissend vind om te lezen hoe iemand minder overtuigd is door iets wat ik geniaal vind, en dat met een zekere onderbouwing doet, waardoor ik ook ontdek waarom.
Dus zoals @clercqie al zei: never change

Can - Halleluwah - 7

Thin Lizzy is wat oppervlakkig en braaf in vergelijking met Can hoor.

Can - Halleluwah - 8

Ik snap Jules wel een beetje. Het is mij ook iets te veel gejam. Het zit vol fantastische dingen maar de muziek neemt me niet mee zodat ik moeite heb om de aandacht erbij te houden.
Thin Lizzy doet me helaas weinig. Niet mijn genre.

Can - Halleluwah - 8
Thin Lizzy - Don’t Believe a Word - 2

Maken beiden geen kans later, jammer dat het Thin Lizzy nummer op veel vlakken te kort schiet. Can toch te jammerig.

Can - Halleluwah - 8
Thin Lizzy - Don’t Believe a Word - 3

Het nummer van Thin Lizzy doet me niet veel, maar aan een nummer van 18 minuten begin ik niet eens.

Terug
Bovenaan