Milton Nascimento & Lô Borges - Tudo O Que Você Podia Ser - 2
David Bowie - Be My Wife - 1
Eigenlijk heb ik Tudo O Que Você Podia Ser nog maar enkele maanden geleden ontdekt, toen mijn Braziliaanse muzikale ontdekkingsreis begon (dankzij de inzending van Gal Costa ook in de vorige Battle Royale, dank
@utred ).
Ik kwam dit album plots tegen omdat het zeer hoog scoorde in de RateYourMusic top 100 van de 70s. En dit nummer, het openingsnummer, kwam echt ongelofelijk hard binnen en ik heb dat zo belachelijk veel gespeeld de afgelopen maanden, dat ik vond dat ik dit moest kiezen.
Wie weet heeft dit nummer bij iemand anders hetzelfde effect, en dan is mijn missie geslaagd (ook al is het helemaal geen onbekend nummer en heb ik misschien onder een steen geleefd, want staat precies ook gewoon in de best songs of the 70s lijst van Pitchfork)
Ergens ook wel met pijn in het hart dat ik niet op David Bowie kan stemmen hier. Net nog eventjes gekeken naar die zijn discografie in de seventies, en wauw. Dus kan er ook mee leven moest David Bowie het hier halen. Al blijft Heroes nog steeds mijn favoriet, dat nummer voelt echt als een homerun.