Battle Royale: the 1970's - Round 1

Television - Marquee Moon 10
Pink Floyd - Dogs 5

Toch één van Pink Floyd's beste imo. Marquee Moon heeft een pak minder impact. Niet slecht maar ik zie het geniale er niet meteen van in.

Television - Marquee Moon 10
Pink Floyd - Dogs 6

Ik had dus ook nog nooit van Television gehoord. :unsure: Het ratelend gitaartje is wel leuk, maar ik vind de vocals wat aan de zeurderige kant. Geen slechte ontdekking, maar ik denk niet dat ik het snel uit mezelf zou opleggen.
Dogs had ik ondanks ik er al veel over gehoord had eigenlijk nog nooit naar geluisterd. Goed, maar ook niet het allerbeste wat ik al van PF heb gehoord. Ik heb het dan meer voor Echoes, Welcome To The Machine of Have A Cigar (of de eerste 2 platen).
Nu, muzikaal klinkt dit het meest mijn ding van de twee, dus ja.

Speciale sfeer hier soms de laatste dagen, maar ik zal er de humor wel niet van inzien zeker. :unsure:

Battle Royale - 30/09/2025 - Clash #9
Pink Floyd - Wish You Were Here - 1
Tim Maia - Gostavo Tanto De Você - 0

Heb genoten van Tim Maia bij het wakker worden. Is iets om direct vrolijk van te worden.

Kan evenwel niet op tegen de tweede Floyd op rij.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 2
Tim Maia - Gostavo Tanto De Você - 1

Geen megafan van het nummer van Maia, mij net iets te zagerig qua vocalen, muzikaal wel ok maar niet meer dan ok.

Wish you were Here is dan weer een parel. Muzikaal bouwt dat zo mooi op met dat relatief simpel gitaar deuntje gevolgd door die prachtige solo, Gilmour die prachtig zingt en ook een tekst die als mooi eerbetoon aan een oude vriend wel kan tellen. Deze mag ver geraken van mij.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 3

Ongelijke strijd maar wel leuk om Tim Maia door deze battle ontdekt te hebben. Fijn album dat ik ga houden voor zonnige dagen.

Het andere nummer is een mooie ballad die nog extra versterkt wordt door het verhaal van Syd Barrett errond. Ik zei hier nog maar pas dat ik Meddle de top van Pink Floyd vond. Misschien kan Wish You Were Here daar ook nog kan voor doorgaan, goed album.

Vooral blij dat Pink Floyd het grondwerk gelegd heeft waarop Radiohead later veel veel betere muziek voort gebouwd heeft. 🙏

Tim Maia heeft betere nummers imo maar eender hoe Wish You Were Here is incontournable.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 5

Pink Floyd - Wish You Were Here - 8

Gemakkelijke keuze, vond Tim Maia ook wel goed. Als er liefhebbers nog wat song/album recs kunnen geven, dat zou mooi zijn.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 9

Pink Floyd die niet als huiswerk klinkt, is mijn favoriete Pink Floyd.
Tim Maia ga ik zeker nog eens draaien. Ben wel fan geworden van de Braziliaanse muziekscene (en exotischere muziek in het algemeen), mede dankzij dit forum.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 9
Tim Maia - Gostavo Tanto De Você - 3

Voor Tim Maia gekozen omdat Braziliaanse muziek toch altijd een streepje voor heeft.

Terug
Bovenaan