Battle Royale: the 1970's - Round 1

Exhumation - Exuma, the Obeah Man 7
ABBA - Summer Night City 1

Ik moest meteen denken aan Last Train to London van ELO bij SNC.
Zo'n catchy nummers apprecieer ik ten zeerste, ondanks ik ABBA associeer met zagende boomers over dat de muziek beter was vroeger.
Zou graag het punt verdelen onder beide, maar een keuze moet gemaakt worden.

Exuma - Exuma, the Obeah Man 9

Het is @Kid_C z'n inzending dus het was verplicht. :unsure:

Nee just kidding, ik vind ABBA gewoon een vreselijke band.

Moeilijke keuze zeg Exuma is wel een geniale ontdekking en zal er zeker albums van opzoeken maar Abba met dat ene nummerke hier dat nog goed in The Warriors film zou passen.

Exuma - Exuma, the Obeah Man 10

Omdat het een leuke ontdekking is.

Exuma - Exuma, the Obeah Man 11

Had het Waterloo geweest maakte Exuma wel geen kans.

Ik hoor Exuma en kan alleen maar denken dat dit een flauw afkooksel is van de Stones hun Sympathy for the Devil.

giphy.gif

Word tijd dawwe Jules en Willy in een kamp zetten en uit laten pakken voor beste hot takes. Ik zet alvast een pintje op Jules.

Word tijd dawwe Jules en Willy in een kamp zetten en uit laten pakken voor beste hot takes. Ik zet alvast een pintje op Jules.
Ik vind dat ik mij nog kalm heb gehouden de laatste 7 dagen, maar goed de race is nog lang.

Misschien niet zo een hot take: na Roger Waters zen hot takes over Ozzy en Black Sabbath veel zin om tegen de Floyd te stemmen maar die ander 3 zijn te geniaal. Waters begint de anti-Clapton te worden.

Bwa nu ik nog eens herbeluister:

- Die drums komen voor mij wel overeen
- de backings doen mij wat denken aan de stones hun “ooh ooh’s”
- gitaar doet mij er ook wel wat aan denken

Vocaal niet, maar muzikaal heb ik dezelfde vibe.

Bwa nu ik nog eens herbeluister:

- Die drums komen voor mij wel overeen
- de yeahs doen mij wat denken aan de stones hun “ooh ooh’s”
- gitaar doet mij er ook wel wat aan denken

Vocaal niet, maar muzikaal heb ik dezelfde vibe.
Metallica heeft dat ook met Iron Maiden, die doen ook dingen met gitaren. En de zang is alletwee mannelijk. Ik voel muzikaal echt dezelfde vibe. Enkel de drums zijn anders, die van Metallica slaat op potten. Toch een flauw afkooksel van Maiden al bij al. :unsure:

Exuma - Exuma, the Obeah Man 12

Exuma is een ontdekking, dit nummer geeft me een beetje gelijkaardige vibes als de verliezende finalist van de 60's. Deze kan het ook wel eens ver schoppen. Abba heeft dan weer leukere nummers dan Summer Night City.

Metallica heeft dat ook met Iron Maiden, die doen ook dingen met gitaren. En de zang is alletwee mannelijk. Ik voel muzikaal echt dezelfde vibe. Enkel de drums zijn anders, die van Metallica slaat op potten. Toch een flauw afkooksel van Maiden al bij al.
:unsure:
Of ze een afkooksel zijn van Maiden, geen idee. Dat Metallica een flauwe band is, da's wel zeker. Hoe je zo veel lawaai kan maken, en toch een snoozefest zijn, geen idee.

Terug
Bovenaan