Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales (de echte)

Nina Simone - Sinnerman - 3
Velvet Underground - Venus In Furs - 4

Een gepaste match. Opzwepend vs hypnotiserend.
Ik beluisterde Sinnerman nog eens voor deze ronde maar het boeit me nog steeds weinig. Een derde van het nummer bestaat precies uit het repetitieve POWAH en ik begrijp niet waarom het stuk 3m30-4m55 daarin doet omdat het de intensiteit toch volledig onderbreekt? Ik ben mee tot 2m15 maar dan begint het geleidelijk aan ergernis op te wekken. Da's veel minder het geval bij Venus in Furs.

Lastige keuze, ik ben nooit een hele grote VU fan geweest maar Venus In Furs is voor mij de verrassing van het tornooi. Nina Simone is legendarisch maar Sinnerman heeft hier nooit echt gewerkt.

Velvet Underground - Venus In Furs - 5

Velvet Underground - Venus In Furs - 6

Ik vind Sinnerman een heel goed nummer. Eigenlijk echt vernieuwend in stijl met die constante drive erin. Maar mijn voorliefde voor het bezwerende Venus In Furs haalt het uiteindelijk toch.

Velvet Underground - Venus In Furs - 7

Hartverscheurende keuze. Sorry Nina.

Velvet Underground - Venus In Furs - 9

Moeilijk, ik ga voor de gitaren deze keer. Sorry Nina.

Velvet Underground - Venus In Furs - 10

ik ga voor Venus in Furs, een nummer dat ik al sinds mijn sk8er boi jeugd meedraag in mijn ziel. (Flip) Sorry, Nina!

Nina Simone - Sinnerman - 4
Velvet Underground - Venus In Furs - 11

Met dat getjingeltjangel, nee, geef mijn portie maar aan Fikkie.

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 1
Gal Costa - Nao Identificado - 0

Fijn nummer, maar de koning blaast Costa terug naar Brazilië met de eerste twee minuten.
Ze lijkt terug te komen op de vlieger voor de helft van het zeven-minuten nummer.
Spijtig voor haar is de orkaan teruggezonden door Jupiter en verdrinkt haar kortstondig in de Atlantische Oceaan, tot ze wordt gered door een Spaanse conquistador, want de verdrinkingsdood verdient ze nu ook weer niet. Haar muziek hoort thuis in de 20e eeuw.
KC' nummer botst heen en weer tussen die twee eeuwen en verplettert zijn tegenstanders. Het is de Grosse Tête van Claire Obscur: E33.
Elke keer dat je denkt dat het jouw beurt is om hem te vernietigen, beantwoordt hij met een knallende bots, die je murw slaat.
Tot ergernis van velen. Ooit zal 21st CSM vermoeid geraken, maar niet nu. Zijn tijd is nog niet gekomen om het onderspit te delven.
Kijk naar wikipedia en de structuur van het nummer wordt uitgelegd op een volledige pagina. Is dat niet genoeg?
Mss volgende ronde eruit. Het zou me alleszins verbazen. Of niet, want wat jullie zien in Venus in Furs is onbegrijpelijk.
Ik vertrouw jullie grillen niet. De eerste BR was een waardige finale. Ik vrees dat jullie de rebelse hersenen van jullie ouders hebben geleend om hieraan deel te nemen en op eentje na steeds de jongere artiest naar voren schuiven, wat deze battle ten goede zou komen om de kaarten gelijk te trekken. Alleen zit je met de drie battles hierna en ik denk dat jullie de oudere artiesten aan de kant gaan schuiven en met jullie onvoorspelbaarheid zie ik het nog gebeuren dat Gal Costa deze onterecht binnenhaalt en ik diep teleurgesteld ben in jullie.
Laat me geen domme dingen doen, vraag ik u.

neeee Nina is dood ;_;

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 2
Gal Costa - Nao Identificado - 2

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 3

Als dat Gal Costa nummer doorgaat dan stop ik ermee. onbegrijpbaar dat dit al zo ver is geraakt

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 4

Zelfde gevoel als @Obi-Jan : echt een nummer dat me niks doet. En ik moet toegeven dat ik nu ook ni zo wild ben van King Crimson.
Zeker een oké nummer maar naar mijn mening zijn er al veel betere nummers gesneuveld.

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 4
Gal Costa - Nao Identificado - 3

Ahhh Nina is er eindelijk uit. Godzijdank.

Terug
Bovenaan