Basketbal

Hebt gij dezelfde wedstrijden gezien? :unsure: Ik vond net dat ze offensief maar 1 play hadden: geef de bal hoog aan Meesseman en laat haar alles oplossen of dump de bal naar het midden op de eerste P&R die ze draaien. Wat dan ook wel geregeld werkte omdat Meesseman nu eenmaal zo goed is. Linskens en Meesseman hadden meer dan 60% van de punten tegen Spanje en volgens mij is er geen enkel punt gescoord door de bank.

Toen Frankrijk hoog druk kwam zetten en Allemand geregeld kwam double teamen was het de ene turnover na de andere. Defensief ook heel wat fouten gezien waarbij niet correct geswitcht werd bij screens met heel wat open shots en driving lanes tot gevolg.

Of zoals Kris het zou zeggen: jaaaa, mooie score

Toegegeven, ik heb wel telkens maar de 2e helft gezien van beide wedstrijden :unsure:

Ik volg je en ik had inderdaad misschien moeten verduidelijken.
Het is hoe ze in het algemeen zo goed spelen, de voorgaande games waren walkovers door hun spel.
Vanaf de tweede helft (de eerste helft was bij momenten prachtig basket) tegen Frankrijk en tegen Spanje waren ze meer op en stuitten ze gewoon tegen een betere tegenstander tout court waardoor hun spel resulteerde in turnovers constant. Maar zoals ik zei die turnovers liggen deels aan de manier waarop ze spelen, dus kan ik ze het niet volledig kwalijk nemen. Niettemin waren ze wel heel frustrerend bij momenten en moeten ze dan inderdaad op een andere manier spelen. Die hebben ze ietwat gevonden tegen Spanje naar het einde toe.
 
Switchen met Linskens in ball screens? :unsure:
Kzeg daarom niet dat ze moeten switchen, maar er was te vaak miscommunicatie waardoor er altijd iemand open kwam te staan.

Ik volg je en ik had inderdaad misschien moeten verduidelijken.
Het is hoe ze in het algemeen zo goed spelen, de voorgaande games waren walkovers door hun spel.
Vanaf de tweede helft (de eerste helft was bij momenten prachtig basket) tegen Frankrijk en tegen Spanje waren ze meer op en stuitten ze gewoon tegen een betere tegenstander tout court waardoor hun spel resulteerde in turnovers constant. Maar zoals ik zei die turnovers liggen deels aan de manier waarop ze spelen, dus kan ik ze het niet volledig kwalijk nemen. Niettemin waren ze wel heel frustrerend bij momenten en moeten ze dan inderdaad op een andere manier spelen. Die hebben ze ietwat gevonden tegen Spanje naar het einde toe.

Ja kheb nu wel het gevoel da ek niet hun beste minuten heb gezien :unsure: Uiteindelijk is het ook allemaal maar vitten natuurlijk, want het is hier het resultaat dat voor zich spreekt. Alleen gaat ge op de OS zo wel niet tegen de grote landen kunnen opboksen (al is dat wss sowieso een utopie).
 
. Alleen gaat ge op de OS zo wel niet tegen de grote landen kunnen opboksen (al is dat wss sowieso een utopie).

Uiteindelijk als je wereldwijd kijkt is enkel en alleen Amerika ruim beter. Voor de rest zit België een beetje in de mix van de andere toplanden. Hopelijk hebben ze tegen Frankrijk en Spanje veel geleerd zodat ze tegen landen als China, Australië en Canada ook kunnen winnen. Amerika blijft bij dromen vermoed ik, die zijn Frankrijk mét skill, is volledig op.


Top 20 Rankings as of 28 February 2023[1]
RankChangeTeamPoints
1
23px-Flag_of_the_United_States.svg.png
United States
848.8
2
23px-Flag_of_the_People%27s_Republic_of_China.svg.png
China
676.5
3
23px-Flag_of_Australia_%28converted%29.svg.png
Australia
668.3
4
23px-Flag_of_Spain.svg.png
Spain
665.4
5
23px-Flag_of_Canada_%28Pantone%29.svg.png
Canada
648.9
6
23px-Flag_of_France.svg.png
France
635.2
7
23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png
Belgium
632.7
8
23px-Flag_of_Serbia.svg.png
Serbia
582.9
9
23px-Flag_of_Japan.svg.png
Japan
578.9
10
23px-Flag_of_Puerto_Rico.svg.png
Puerto Rico
487.4
11
23px-Flag_of_Turkey.svg.png
Turkey
467
12
23px-Flag_of_South_Korea.svg.png
South Korea
436.7
13
22px-Flag_of_Brazil.svg.png
Brazil
408.7
14
23px-Flag_of_Italy.svg.png
Italy
396.8
15
23px-Flag_of_Bosnia_and_Herzegovina.svg.png
Bosnia and Herzegovina
386.3
16
23px-Flag_of_Nigeria.svg.png
Nigeria
378.3
17
23px-Flag_of_Greece.svg.png
Greece
355
18
23px-Flag_of_Sweden.svg.png
Sweden
332.5
19
23px-Flag_of_Slovenia.svg.png
Slovenia
309
20
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Great Britain
302.5
 
Terug
Bovenaan