Wat je zegt over klasmanagement: ik hoop dat dat nu zo is zoals je zegt, dat je dat leert in de opleiding. Ik kan me niet herinneren dat ik daar in de opleiding voor lager onderwijs ooit één les over heb gehad.
Dat komt nu aan bod in de standaardvakken, naast zelfs dedicated keuzevakken.
Blijkbaar op vraag van de studenten, omdat dat een nummer 1 issue is bij beginnende leerkrachten.
Alle begrip ervoor dat sommige leerkrachten daar minder onderlegd in zijn of vooral ervaring hebben in gemakkelijker omgevingen.
Maar dat lijkt mij nu bij uitstek iets waar een directeur of pedagogisch begeleider zich in bijschoolt, dat opmerkt en aan de leerkrachten concreet tips en tools probeert aan te reiken om dat te verbeteren?
Aflevering 2 nu gezien en die directeur is nog erger dan mijn vooroordeel kon bedenken.
Vanwaar komt dat idee dat die man 'visie' heeft?
Of nog lachwekkender: 'hij denkt vooral aan de toekomstvisie, is niet echt bezig met het nu', onze grote strategische visionair

En geen tijd genoeg, hij zit er al zijn 3de jaar?
In het bedrijfsleven heb je dat ook soms van die luchtverkoper visionairs, maar die kunnen het dikwijls uitstekend uitleggen met het juiste veelvuldig gebruik van jargon.
Niets van dit alles hier toch? Gewoon wat vage zinnen zonder inhoud, en als iemand vraagt 'ja maar Mike, hoe zou je dat dan concreet doen?' antwoordt hij doodleuk 'ja dat weet ik ook niet' gevolgd door opnieuw wat simpele platitudes.
Om dan 2 weken en een volledige maand afwezig te zijn, gevolgd door wederom wat individuele en groepsgesprekken die uitblinken in totale vaagheid met veel 'ik begrijp jou' en 0 concrete uitkomst.
Om dan zelf te vertrekken.
Zelfs als parodie van een directeur is het ongeloofwaardig.
Vdab cursus management gevolgd met veel 'missie - visie - blabla' in, maar weet eigenlijk van niets.