Basic laptop + wifi printer

Kenpachi

Active member
Crowdfunder FE
Mijn ouders verhuizen naar een appartement en wensen ineens graag een laptop en wifi printer zodat ze hun lompe bak met computertafel niet mee hoeven te verhuizen.

Met oog op black friday, wat is zodat het minimum voor een vlot systeem waar ze vooral enkel wat mee zullen online bankieren, internet, briefje typen, foto's afdrukken, youtube, ... dus eigenlijk moet hij niet veel kunnen maar met een vorig budgetmodel waren ze wel aan't vloeken dat het zo traag ging. Ik denk dat ze meer hebben aan een groter schermformaat (wel opvallend minder keuze in 17 inch dan kleinere formaten) dan aan grafische kaart, ze worden al wat ouder...:)

Iemand een goeie prijs-kwaliteit op't oog? Wat is zowat de sweetspot qua prijs voor degelijk basissysteem?

Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De sweetspot over de lifetime van een machine is voor mij een M1 macbook air. Klein scherm, dat wel, maar super snel voor wat die kost. Refurb is zeker te overwegen... Je hebt goedkopere PC's, maar na 3j sta je toch terug in de mediamarkt als je zo eentje koopt en de macbooks gaan vlot 7-8j mee.

Printer: Elke printer die airprint ondersteunt werkt dan, 't is wel zo dat meestal hoe goedkoper de printer, hoe duurder de inkt. Dus even kijken hoe veel en vaak ze printen en i.f.v. dat verbruik een model kiezen. Laser printers zijn groter, zwaarder en duurder, maar die inkt droogt niet uit. Inktjets drogen op als je ze niet vaak gebruikt en de inkt verdwijnt dus vanzelf...

EDIT: er komen ook vaak toestellen in de verkoopfora hier, zoals deze: https://www.beyondgaming.be/threads/macbook-air-met-m2-256gb-sdd-zilverkleurig.26874/#post-1138957 Kan je in't oog houden.
 
Bedankt voor de input!
Ik had moeten vermelden dat ze Windows nu kennen en ik ze de overstap naar Mac niet meer ga laten maken, ondanks je goed punt ivm houdbaarheid.
 
Persoonlijk zou ik toch niet meer dan €750 geven voor hetgeen ze het maar gebruiken. Ik weet niet hoe oud hun vaste desktop is en of die nog met een harde schijf werkt, een SSD doet uiteraard al heel veel. Ik zou ook opteren voor 16GB RAM en niet 8GB. Als je voor de rest de nodige script/adblocking add-ons installeert in de web browser en hun wat duiding geeft ivm phishing mails dan zal zo'n toestel wel lang genoeg mee gaan lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan