Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Waarom heb je het gevoel nog niet dat het spel nog niet is begonnen?
Act 1 is eigenlijk een beetje zoals The Fellowship of The Ring. Je hebt een idee van wat er aan de hand is, je hebt een doel voor ogen, maar je bent niet helemaal zeker hoe je er moet raken.

En ja, er zijn veel zijwegen op het pad die je kunt gaan verkennen. Maar dit hoeft helemaal niet. Je kan (denk ik, ik heb het nog niet geprobeerd) van het moment dat de intro gedaan is, naar Act 2 wandelen zonder je iets aan te trekken van de side quests. Al zijn die side quests allemaal wel leuk. Ik heb er nog geen ze eentje gehad die ik vervelend vond.
ik skip veel side quests, ze zullen wel boeiend zijn maar ik wil het spel niet nog trager doen gaan dan het is.
doe ik met alle games, anders verlies ik interesse. een lange act 1 is meestal de boosdoener om het op te geven.

van google:
Act I is the setup or exposition. This establishes the main characters and their goals.

Act II raises the stakes culminating in the confrontation between the hero and the villain.

Act III resolves the story.

het moet dus eigenlijk nog beginnen.

In ben geen grote RPG-fan, maar goeie reviews+Belgisch bedrijf steunen...
Maar het speelt veel leuker dan ik had verwacht

Hier kriebelt het ook wel. Enkele decennia geleden (ja ben al zo oud) wel AD&D gespeeld, maar heb verder weinig met RPG. Enige die naam waard die ik al uitgespeeld heb is Horizon Zero Dawn. Maar heb ook nog een hoop Orange belwaarde die ik blijkbaar alleen nog op PSN Store kwijt kan, en dan toch misschien ook maar BG3 kopen al is het maar uit chauvinisme.

ik skip veel side quests, ze zullen wel boeiend zijn maar ik wil het spel niet nog trager doen gaan dan het is.
doe ik met alle games, anders verlies ik interesse. een lange act 1 is meestal de boosdoener om het op te geven.

Oei, misschien is het dan toch helemaal voor jou dan.

Ik heb compleet het tegenovergestelde gevoel. Ik vond dat het spel zelf snel ging. Misschien ligt het er ook wel aan dat ik vanaf het begin al helemaal in het verhaal was opgezogen.

het verhaal heeft mij ook mee opgezogen, maar bepaalde dingen zuigen mij er uit.
zit nu bij en aan de forge, maar ik heb geen idee wat ik daar moet doen.
'use the forge' is het objective, of iets gelijknamig. 'yes but how?' --> nog wat ronddolen in de omgeving en NPCs ondervragen en scrolls/books lezen. maar geen iota wijzer worden. nu heb ik het gevoel dat het bugged is, dat maakt het minder plezant.

het verhaal heeft mij ook mee opgezogen, maar bepaalde dingen zuigen mij er uit.
zit nu bij en aan de forge, maar ik heb geen idee wat ik daar moet doen.
'use the forge' is het objective, of iets gelijknamig. 'yes but how?' --> nog wat ronddolen in de omgeving en NPCs ondervragen en scrolls/books lezen. maar geen iota wijzer worden. nu heb ik het gevoel dat het bugged is, dat maakt het minder plezant.
Das wel beetje typisch aan Larian, sommige dingen kan je bijna niet vinden uit jezelf. Tip voor die forge:
er ligt ergens een boek met de uitleg in de underdark, waar die Sovereign is.

ja vanaf act 2 heeft het mij beter vast.
het was misschien nog wat teveel uitzoeken in de eerste act, en echt niet alle side stuff boeide mij of had ik echt incentive voor om ad te werken. de forge was in retrospect nog vrij klaar, mistte gewoon de goesting om iets verder te zoeken naar de nodige materialen.

Anders brood in act 2, waar ik de sidequests gewoon meteen afwerk en zelfs een save herlaad om een andere uitkomst te proberen verkrijgen.

Diene absoluut kan absoluut nog wel even wachten.

amai, ze hebben toch wel precies serieuze vooroordelen tegen een drow :unsure:

ik wilde helpen bij een brandje, maar ik mocht iedereen afslachten in de plaats. wat een bende racisten :unsure:

Ik ben er ook mee begonnen, nu 7u ver en dat is voorbijgevlogen.
Ik mis duidelijk wel nog wat basics want elke fight is letterlijk op leven en dood, ik verlies sowieso wel enkele companions per gevecht ...

Ik ben er ook mee begonnen, nu 7u ver en dat is voorbijgevlogen.
Ik mis duidelijk wel nog wat basics want elke fight is letterlijk op leven en dood, ik verlies sowieso wel enkele companions per gevecht ...
Had ik in het begin ook, probeer een zo gebalanceerd mogelijk team te vormen, gaat sowieso makkelijker beginnen gaan als je wat levelt. Ik vond het begin ook pittig, daarna viel het goed mee, zo rond act 2, en nu vind ik het terug iets pittiger in act 3.

Ik kan niet reageren met Loraokan projection in the Sorcerers Sundries? Moet ik dame Aylin inmijn party hebben?

Edit ; Heb geen enkele custscene die ze op youtube tonen meegemaakt, maar ik moet toch met die kerel praten voor find the nightsong quest.

Laatst bewerkt:
In hoeverre zou een Poe speler dit leuk vinden ?
Zie dat het turn based is, maar na zoveel lof over deze game.

Durf ik wel eens hem te kopen, en iemand al getest op de Steam Deck ?
Zou met de volgende sale 1 willen aanschaffen.

In hoeverre zou een Poe speler dit leuk vinden ?
Zie dat het turn based is, maar na zoveel lof over deze game.

Durf ik wel eens hem te kopen, en iemand al getest op de Steam Deck ?
Zou met de volgende sale 1 willen aanschaffen.
Goh zelf nooit echt voor turn based games geweest maar deze toch heel graag gespeeld (mss ook omdat ik D&D ook echt speel).
Er zitten wel heel grappige situatie in.

Kunt altijd is proberen eh als je hem koopt via steam kan je nog steeds refunde moest het niets zijn.

Ik moet toch redelijk wat opzoeken online om oplossingen te vinden voor raadsels ..

Soms heb ik de handelingen ook nog niet door, ik heb bv in een cellar een rusty iron key gevonden en wou daarmee de deur openen die dichtbij was, die deur ging niet open en heb dan maar moeten lockpicken. Online vond ik dan dat die deur wel gewoon open zou moeten gaan met die gevonden key. Moet je dan echt naar die key in je inventory gaan om een actie daarmee uit te voeren of zou gewoon op die deur klikken moeten lukken ?

Ik moet toch redelijk wat opzoeken online om oplossingen te vinden voor raadsels ..

Soms heb ik de handelingen ook nog niet door, ik heb bv in een cellar een rusty iron key gevonden en wou daarmee de deur openen die dichtbij was, die deur ging niet open en heb dan maar moeten lockpicken. Online vond ik dan dat die deur wel gewoon open zou moeten gaan met die gevonden key. Moet je dan echt naar die key in je inventory gaan om een actie daarmee uit te voeren of zou gewoon op die deur klikken moeten lukken ?
Als ik een deur wil openen selecteert het spel de key automatisch uit mijn inventory. Nu lockpick ik wel het grootste deel rogue zijnde 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan