Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Zit aan die
Grove Battle
Maar lijkt echt gewoon alsof die battle niet winnable is.

Mijn party mist constant alles en krijgt dan 10-20 damage tegen. Zelfs mijn allies missen constant.

Laatst bewerkt:
Net 2 uur opnieuw mogen spelen.
Ik kon blijkbaar plots geen long rest meer doen.
Zelfs in het kamp kon ik die slaapzakken niet meer gebruiken.
Uiteindelijk save per save terug moeten gaan en pas 2u terug werkte de long rest nog.

Uiteindelijk save per save terug moeten gaan en pas 2u terug werkte de long rest nog.
Had je nog genoeg camp supplies?

Geen idee van de game, maar in de DnD regels staat wel volgende:

A character can't benefit from more than one long rest in a 24-hour period, and a character must have at least 1 hit point at the start of the rest to gain its benefits.

Ik vind het enorm overweldigend moet ik zeggen. Zit er nu een 3-tal uur in, heb totaal niet het gevoel dat ik in combat weet waar ik mee bezig ben. De dialogen etc vind ik wel top, heel leuk uitgewerkt. Grafisch ook echt wel :love:

Sir.Can'tdecidealot
Sir.Doubtsalot
...

Het zal een paladin of een bard worden, denk ik, voor de eerste playthrough :unsure: Of ik kan ook multiclassen ... *zucht*

Had je nog genoeg camp supplies?
Yep meer dan genoeg.
Kwam ook geen enkele melding op, er gebeurde gewoon niets als ik op long rest klikte of op de slaapzak in het kamp.

Vond enkele posts terug van mensen die hetzelfde hadden tijdens de early access.

Ik zie het waarschijnlijk over het hoofd maar ik mis precies de optie om ineens al je wares te traden?
In Divinity kon dat (dacht ik toch?). En hier moet ik ze allemaal één voor één liggen selecteren.

Inventory management kan ook iets beter imo. Wat tabs waarmee je kan filteren zouden handig zijn.
Weapons/armour/keys/books/scrolls. Zoiest.

Voor de rest weinig of niks op aan te merken. Nog zo veel te doen en dan bedenken als ik dat allemaal gedaan heb, ik nog maar act 1 er heb op zitten. En vrijdag komt er nog een multiplayer campaign bij.

Ik zie het waarschijnlijk over het hoofd maar ik mis precies de optie om ineens al je wares te traden?
In Divinity kon dat (dacht ik toch?). En hier moet ik ze allemaal één voor één liggen selecteren.

Inventory management kan ook iets beter imo. Wat tabs waarmee je kan filteren zouden handig zijn.

Voor de rest weinig of niks op aan te merken. Nog zo veel te doen en dan bedenken als ik dat allemaal gedaan heb, ik nog maar act 1 er heb op zitten. En vrijdag komt er nog een multiplayer campaign bij.
Met shift in te houden kun je vanalles ineens selecteren. 😉

En als je één inventory bekijkt ipv alles tegelijk, dan kun je selecteren op equipment, potions, scrolls,...

Kan je snel in het spel companions kiezen? Ik neig ook eerder naar een human barbarian, om de complexiteit als noob wat in te perken, maar ik neem aan dat er weinig diplomatische antwoorden zullen volgen. Of kan je snel je 'team' met 'woordvoerder' samenstellen? Is je main echt je main of meer te beschouwen als vast maar evenwaardig onderdeel van je team?

Kan je snel in het spel companions kiezen? Ik neig ook eerder naar een human barbarian, om de complexiteit als noob wat in te perken, maar ik neem aan dat er weinig diplomatische antwoorden zullen volgen. Of kan je snel je 'team' met 'woordvoerder' samenstellen? Is je main echt je main of meer te beschouwen als vast maar evenwaardig onderdeel van je team?

Je kan snel je team aanpassen door aan companions te vragen om in het kamp te blijven en dan tegen iemand anders te praten met de vraag of ze mee willen komen.
Je kan andere companions besturen. Alleen in het kamp zal je altijd je eigen personage besturen.

Race gaat niet noodzakelijk extra complexiteit bezorgen hoor. Als je toch iets meer fantasy wil dan een mens, kan je bv ook een halfelf nemen.

Ik zou niet speciaal voor de simpelste optie gaan, maar iets dat je ook aanspreekt. Barbarian lijkt me wel een goede keuze.

Ik twijfel om naar fighter te gaan ipv barbarian, want barbarian draagt blijkbaar geen armor?
Goede vraag want ik zou fighter of monk ook overwegen maar dacht ook dat barbarian veel meer wapens en armor zou kunnen genieten waar bv. een barefisted monk dit alles misloopt.

De verschillen tussen de rassen zijn eigenlijk heel erg beperkt. In EA hadden die andere stats, maar nu niet meer. Enerzijds positief, daardoor veel meer vrijheid in het combineren van rassen en klassen zonder je zorgen te moeten maken over min-maxing; anderzijds ook wat jammer, want haalt ook een beetje de uniciteit van de rassen naar beneden.

@Kenpachi je kan je companions gebruiken als 'gezicht' van de groep in conversaties. Persoonlijk vind ik dat altijd wat raar aanvoelen. Ik kies voor mijn eerste main character voor een personage met hoge charisma, zodat gesprekken vlot verlopen. Maar op zich is het ook gewoon perfect deel van het spel en de fun om een personage te spelen waarbij gesprekken helemaal niet goed verlopen, omdat je het charisma van een dweil hebt.

Je moet de items eerst markeren als wares en dan bij trader bovenaan trade selecteren ipv barter. En dan heb je onderaan sell all wares knop.
In EA was de sell all wares onder barter.

Terug
Bovenaan