Studie Bachelor kleuterjuf of grafisch ontwerpster

Het is altijd moeilijk in te schatten, ik ken iemand van 20 jaar oud die ook kapster studeerde en deze thread kon gewoon een casual conversatie met haar zijn.
Same, tot ik las dat ze in Antwerpen woonde dacht ik effectief dat het een nichtje was me was (met dezelfde naam).
 
Het is niet omdat iemand enkele niet-zo verstandige opmerkingen geeft, dat het direct over een trol gaat, hé :)
Het is een knelpuntberoep volgens vdab maar er zijn weinig vacatures ze vragen telkens om 3jr ervaring pas afegstudeerdzn krijgen geen kans.
Meeste kapsalons werken voor nieuwelingen dan ook met mensen die bij hun stage liepen. Je zal je kapsalons in de buurt plat moeten lopen en zeker met de toekomstige heropstart van de sector zal je wel ergens werk vinden als beginnende kapster (ook na schooluren als je nog studeert), er zullen overuren gedraaid worden dat het geen naam is.

Wil je iets anders dan kapster, dan moet je éérst kijken wat je graag zou willen doen, voor je zomaar iets studeert omdat het zekerheid zou opleveren. De zaken die je hierboven schreef zijn zaken die weinig zekerheid opleveren. Met je BSO-getuigschrift zal je niet gemakkelijk aan verdere studies kunnen beginnen, omdat je wel wat basis ontbreekt. Maar mss heb je geen verdere studies nodig om ook zekerheid in je leven te vinden? Het zal dan mss niet de meest flashy job zijn, maar je kan goed je brood verdienen en voldoende zekerheid hebben door tal van andere jobs.
 
Weet ik niet ik wil gewoon zekerheid in mijn leven
Als je zekerheid wil in het leven is kleuterjuf echt het laatste wat je wil gaan doen. De kans dat je de volgende 10-15 jaar van u leven van het kastje naar de muur wordt gestuurd is nergens groter.
 
Tenzij je het echt niet graag doet zie ik niet in waarom je niet als kapster zou werken. Als je, met hulp van buitenaf, een deftig business plan opstelt en zelfstandig begint kan je daar meer dan uw kost mee verdienen. Als ik hier in de geburen zie, de kapsalons schieten (allé, schoten) als paddenstoelen uit de grond en binnen het jaar hebben die hun team / zaak vaak uitgebreid met een paar man personeel.
 
Terug
Bovenaan