xxxracexxx
Active member
Eigenlijk is het een gewone verzekeringskwestie. De fabrikant schrijft voor dat men voor het dragen van het masker een gladgeschoren huid moet hebben, dus bedrijven waar dit verplicht is verschuilen zich hier achter.En doet men daar dan ook een "face fitt"-test of niet? Want als men die niet doet of als men die wel doet maar je niet voorziet van een aangepast masker als die test slecht zou zijn heeft dat ook niet veel zin.
Exxonmobil doet jaarlijks die test dacht ik maar daar kreeg je ook een aangepast masker dacht ik.
Ik stond vroeger op evonik en daar was zelfs de gewoonte om een lichte stoppelbaard te hebben onder je masker in de productie. Als je vers geschoren was gaven de dampen jeukende irritatie...
Op basf dus heel streng, bij je 2 jaarlijkse opleiding word je zelfs teruggestuurd als er zeer lichte stoppels zijn. In praktijk door het jaar staat er bij onze gedragsregels dat een 2-dagenbaard toegelaten is (voor eventuele vroege shift waar het lastiger is om te scheren te overbruggen).