Ik heb het spel blind gekocht, dus geen previews/prelease/screenshots whatever, het enige dat ik wist was dat Obsidian een nieuwe spel had.
Nu net zelfs voor het eerst dat ik deze topic lees, dus ergens wel een verbazing dat er een negatieve sfeer rond hangt.
Lijkt inderdaad zoals
@the_fox zegt meer op verkeerde verwachtingen?
Voor mij was het relatief snel duidelijk toen ik het spel begon te spelen dat dit eerder een action rpg is, dan een full fledged immersive rpg met alle toeters en bellen van options/customization. En daar is niets mis mee..
Had ik graag een grotere skill/class tree gezien? Ja, dat mocht zeker meer zijn (hoeft daarom niet een gigant zoals POE zijn) en op zich kan ik me daarin vinden met die video van COHH dat het een beetje aanvoelt als een samenvoeging van classes. Maar vanuit het action rpg standpunt is dat redelijk normaal. Dat je effectief als bvb Bard (of andere niche class) kan spelen is eerder weggelegd voor een BG3 dan dit.
Dat je niet alle voorwerpen in een huis kan looten, maakt imo niet uit. Meestal is dat toch enkel maar junk waar je eigenlijk niets mee bent.
Over items gesproken, voor mij had er zeker meer opties van armor ingemogen, shoulders/bracers/helms etc..
Een vreemd iets is wel de weight limit/encumbrance. Of eerder, waarom dat er eigenlijk inzit: als je een zwaar item loot, kan je het direct vanuit je inventory ofwel naar je camp stash sturen ofwel vernietigen voor mats. Je moet dus niet daavoor naar je camp/vendor gaan, en die crafting mats wegen niets (mss vergis ik me) dus waarom limit? Had er perfect uitgelaten kunnen zijn.
Het spel draait op mijn oudere PC (6600K/5700XT) best soepel, al merk ik wel issues met shadows/soms grainy oppervlakken. Maar dat kan mss ook omwille van mijn settings zijn. Verder ben ik niet iemand die daar zware eisen aan stelt, zo lang ik het maar kan spelen

Ik zit nu ergens halverwege het 2de gebied en voorlopig ben ik nog geen echte zware bugs tegengekomen. Geen npc's die in de lucht zweven of door de grond vallen ofzo. Alle quests heb ik tot nu toe kunnen finishen. Geen issue met saves ofzo.
Ik amuseer me er zeker mee en wil meer spelen, dus op zich zeker geen slecht spel.
7,5/10