Avowed

Gewoon een leuke rpg dit, ik vind dat het er ook wel zeer mooi uit ziet.
Dit maakt voor mij nog eens duidelijk dat ik niet moet afgaan op de YouTube reviews. Het is daar vaak heel goed of heel slecht, grijze zone lijkt niet te bestaan. Uiteraard gelinkt aan het halen van clicks.

Ik ga me hier alleszins nog mee amuseren.

Ik snap die mindere reviews niet echt goed, of het zou ondertussen moeten gepatched zijn.

Al zeker niet met bait titels als "A broken mess", dat is echt overdreven van wat ik ervaar.
En we weten allemaal als er iets heel negatiefs is dat zich dat binnen een half uur manifesteert op de steam reviews, wat ook niet het geval is.
(very positive)

Ik heb nu een uur of 8 gespeeld en heb tot nu toe echt nog niets van die ergernissen ervaren.
Nog geen enkele bug gehad of gezien. Iedere quest kunnen afwerken, geen softlocks en helemaal niets moeten reloaden.
Maar misschien is dat pas later in het spel en zijn mijn 8 uren nog niet voldoende om de issues op te merken.

En dan heb ik het puur over de performantie, bugs en game mechanics.
Niet over de hele woke discussie want dat boeit me geen reet als ik een spel goed vind.
Het hele coral-reef sfeertje en bijhorende maskertjes, fluo kleurtjes en gedragingen zijn nu ook niet mijn favoriete setting maar daar kijk ik door als ik een spel graag speel.

Ja de voice acting is geen top tier maar ook helemaal niet slecht, en dat de graphics zouden tegen vallen op pc snap ik ook niet.
Ik vind die niet minder dan pakweg Dragon age of KD2 om nu gewoon 2 andere recente rpg's op te noemen.

Ik heb gisteren ook een uur of twee op de xbox x versie gespeeld en daar vond ik het wel stukken minder mooi en performant, maar wellicht ook omdat ik net uren vlot op de pc versie had gespeeld.
Ik snap zelf ook die mindere reviews niet.
Hebben ze het spel wel gespeeld of een kans gegeven ?
Spel is grafische mooi en speelt lekker.
Zelf Digital Foundry was positief.

Laatst bewerkt:
Naar het schijnt waren de reviewcopy’s bugged met gamebreaking quests en crashes door de unreal engine.

Ik snap zelf ook die mindere reviews niet.
Hebben ze het spel wel gespeeld of een kans gegeven ?
Spel is grafische mooi en speelt lekker.
Zelf Digital Foundry was positief.

tuurlijk hoor, laten we eens skyrim (spel van 14 jaar geleden) vergelijken met avowed.

Belachelijk en schandalig hoe de kwaliteit van games is achteruit gegaan. Nog belachelijker dat sommigen dit gewoon ok vinden.
Net zoals in veilguard kan je in avowed nix slechts doen. Npc's aanvallen, stoute gamer! Pickpocketing is onbestaande, want ja .. stoute gamer!
Speelt wel lekker als rpg hoor ...

Om eerlijk te zijn boeien die zaken mij geen sikkepit. Ik speel een spel voor het verhaal. Niet het feit of ik er kan stelen of dat pijlen die ik in de lucht schiet terugkomen op de grond of dat ik eender wie kan aanvallen en als dat in een dorp/stad is de wachters doet langskomen...

Maar ja het is niet van het niveau zoals een Kingdom Come 2 of zo in dat geval. Maar dat boeit mij ook niet echt.

Belachelijk en schandalig hoe de kwaliteit van games is achteruit gegaan. Nog belachelijker dat sommigen dit gewoon ok vinden.
Net zoals in veilguard kan je in avowed nix slechts doen. Npc's aanvallen, stoute gamer! Pickpocketing is onbestaande, want ja .. stoute gamer!
Echt? Is het weer van dat? Omg wat lame, snap echt niet waarom ze dit doen?

Om eerlijk te zijn boeien die zaken mij geen sikkepit. Ik speel een spel voor het verhaal. Niet het feit of ik er kan stelen of dat pijlen die ik in de lucht schiet terugkomen op de grond of dat ik eender wie kan aanvallen en als dat in een dorp/stad is de wachters doet langskomen...

Maar ja het is niet van het niveau zoals een Kingdom Come 2 of zo in dat geval. Maar dat boeit mij ook niet echt.

:')
rara waarom devs geen moeite meer hoeven te doen, altijd schreeuwt er wel iemand "boeit me niet".
als een game van 2011 betere physics en engine heeft dan een AAA game van 2025 dan is dit gewoon zielig.
blijf dit gerust verdedigen hoor, i don't care, we zullen wel weer binnen x aantal weken zien dat de studio ontbonden wordt.

Laatst bewerkt:
:')
rara waarom devs geen moeite meer hoeven te doen, altijd schreeuwt er wel iemand "boeit me niet".
als een game van 2011 betere physics en engine heeft dan een AAA game van 2025 dan is dit gewoon zielig.
blijf dit gerust verdedigen hoor, i don't care, we zullen wel weer binnen x aantal weken zien dat de studio ontbonden wordt.
Ik vrees het ook aan de steam stats te zien, amper 18k spelers op een zaterdagavond.
Had deze op mijn wishlist staan na een van de eerste trailers te zien, wist zelfs niet dat hij al uit was, en na nu wat reviews te zien ook totaal geen interesse meer in.

Niet dat ik Avowed wil verdedigen want heb het nog niet gespeeld en zal dat ook pas doen als het eens in de soldenbak op Steam terecht komt maar die vergelijking met Skyrim is grotendeels wat cherrypicking van game mechanics en features. Dat zegt helemaal niets over de kwaliteit van de ene noch de andere.

Wel ironisch dat Skyrim gebruikt wordt om slechte studio’s of luie devs aan te kaarten, Skyrim zelf was een shitshow bij release en Bethesda zelf, die hun laatste games waren allemaal inspiratieloos en technisch ondermaats.

Ik vrees het ook aan de steam stats te zien, amper 18k spelers op een zaterdagavond.
Had deze op mijn wishlist staan na een van de eerste trailers te zien, wist zelfs niet dat hij al uit was, en na nu wat reviews te zien ook totaal geen interesse meer in.
Wat mij in lijn lijkt met Obsidian's vorige ARPG, The Outer Worlds:
zccjJTi.png

Ligt ook in lijn met de verwachtingen van Obsidian: https://gamerant.com/avowed-sales-strong-possible-expansions-sequels/

Ik denk dat het grootste probleem is dat de verwachtingen van sommige gamers/reviewers verkeerd lagen.

Palworld stond ook op gamepass en had meer dan 2 miljoen spelers op steam, Stalker 2 recent ook op gamepass en had meer dan 100k spelers op steam, om maar 2 voorbeelden te geven... :unsure:
Was Palworld sinds dag 1 ook op gamepass of pas later kan het mij niet herinneren. Swat maakt niet uit. Het feit dat de reviews niet zo positief zijn en het gratis is op gamepass = niet veel mensen op steam. Nochtans staan de reviews op steam op positief.

Ik was ook van plan om het te spelen, maar na de comment van Jersy over dat de interactie gelijk Veilguard is dat je niets negatief kan zeggen, geen pickpocket, enz….

Dan wacht ik liever tot het zakt in prijs.

tuurlijk hoor, laten we eens skyrim (spel van 14 jaar geleden) vergelijken met avowed.

Wel fuck... enfin ja, kopen ging ik toch al niet. Speel wel via gamepass. Heb een free abbo met aankoop van een SSD voor mn xbox zodus. :)

Wel ironisch dat Skyrim gebruikt wordt om slechte studio’s of luie devs aan te kaarten, Skyrim zelf was een shitshow bij release en Bethesda zelf, die hun laatste games waren allemaal inspiratieloos en technisch ondermaats.
true, skyrim ps3 bug is de reden dat ik geen bethesda games meer koop of wil spelen :p

Heb hem gisteren gekocht omdat ik wat afwisseling wou met Spider-Man 2 en KC Deliverance 2.
Maar moet zeggen dat ik teleurgesteld ben.

Grafisch ziet het er ok uit, maar de wereld voelt ongelofelijk statisch aan.
Niks is interactief, zelfs gras of bladeren van bomen bewegen niet mee als je hier door loopt.
Geen enkele item die op een tafel ligt kan jee mee interacten...
Ik voel mij precies alsof ik een spel van 10 jaar geleden aan het spelen ben.

Qua verhaal en dialogen ben ik ook niet overtuigd.
Ok, het is beter dan DA Veilguard, maar die dialogen waren dan ook echt afschuwelijk.

Dat mensen deze game met Skyrim of Oblivion blijven vergelijken vind ik wel verkeerd.
Skyrim is een open-world RPG met actie elementen.
Avowed is een meer lineaire actie game met RPG elementen en de "illusie" van keuzevrijheid en open-world.

Misschien is het niet het beste idee om van KC2 naar Avowed over te stappen, want dat is echt dag en nacht verschil :)

Ondertussen, de quests in Skyrim:
-Haal een helm uit een grot
-Haal een zwaard uit een mijn
-Haal een bijl uit een fort
-Haal een staf uit een graf
Wow, immersie, boeiend, fantastisch. Wat ben ik blij dat ik plasjes kan maken in het water.

Speel gewoon KCD2 :D

Terug
Bovenaan