Autonieuws

Voorkant precies een vleugje Ford. Interieur zoals dat van de Q6 en ik blijf sceptisch. Overmorgen moet de Q8 op onderhoud, ik weet niet of de Q6 al bij dealers staat maar ik hoop van wel zodat ik die binnenkant toch eens van dichtbij kan ervaren. Kan wel eens volgende wagenkeuze sterk beinvloeden.

Die Avant is kanshebber voor de volgende wagen. Afhankelijk van wat BMW doet met de i5/i3 Touring tegen dan.
De A5 is geen EV. Audi gaat oneven cijfers voorbehouden aan ICE en de even cijfers voor EV. Dus de A4 zal de EV-versie worden. En dat kan nog een ander design worden uiteindelijk.

Oei, die sensoren in die grill vanvoor....
Het oogt ook een beetje bmw-achtig.

Verder geen fan van het idee dat elke auto nu een passagiers display gaat krijgen.
Die passagiers display is een dure optie die weinig toevoegt. Dus dat zal vast wel meevallen met hoeveel auto’s deze gaan hebben.

Idd Audi hun marketing team slaat echt continu de bal mis. Die 2 cijferige motorisatie aanduidingen is ook nog steeds verwarrend voor veel mensen.
Die valt ook weg trouwens.
Je krijgt nu een gewone, een performance, een S en een RS. (lees: ze lopen weer vast vanaf er meer dan 4 motorisaties komen).
Als er dan een AWD versie is, komt er Quattro bij, alleen niet voor de SUV's want dat zijn altijd AWD (lees: ze lopen vast vanaf er een FWD of RWD SUV komt).

Samenvatting, er komen nog problemen aan met hun naamgeving :D

Die valt ook weg trouwens.
Je krijgt nu een gewone, een performance, een S en een RS. (lees: ze lopen weer vast vanaf er meer dan 4 motorisaties komen).
Als er dan een AWD versie is, komt er Quattro bij, alleen niet voor de SUV's want dat zijn altijd AWD (lees: ze lopen vast vanaf er een FWD of RWD SUV komt).

Samenvatting, er komen nog problemen aan met hun naamgeving :D
Heh? Dus ze gaan bv geen 35 en 55 tfsi meer hebben? Gewoon 1 benzine versie? En dan s en rs?

Idd Audi hun marketing team slaat echt continu de bal mis. Die 2 cijferige motorisatie aanduidingen is ook nog steeds verwarrend voor veel mensen.
Blijf dat fel overroepen vinden. Bij BMW is het de facto ook een performance rating geworden, dat is exact hetzelfde. Idem Volvo, idem Mercedes.

Blijf dat fel overroepen vinden. Bij BMW is het de facto ook een performance rating geworden, dat is exact hetzelfde. Idem Volvo, idem Mercedes.
Is inderdaad overroepen, denk dat het enige verschil is dat Audi er pas mee begonnen is toen het al niet meer relevant was (bij BMW, Mercedes en Volvo is het een evolutie die ooit wel logisch gestart is...)

Dat er nog niet-hybride wagens uitkomen vind ik persoonlijk straf.
Ik vraag mij echt af hoeveel mensen nog een dure benzine gaan kopen binnen 2-3-5 jaar :oink:

Benzine zie ik nog serieus stijgen in prijs en in de hoofdsteden mag je er waarschijnlijk niet meer in.

Terug
Bovenaan