Auto niet verzekerd door fout bank

Scifo

Active member
Holy crap nu heb ik iets aan de hand.

Ik wou mijn Omnium opzeggen vandaag van de CX5, gaf de medewerkster mee dat deze polis geschorst is.

Het verhaal gaat als volgt. Eind juni mijn stinkende diesel (geraakte niet door keuring) verkocht en nieuwe wagen gekocht. Ik doe nummerplaat binnen bij de post, ik krijg een schrappingsbewijs en bezorg dit aan de bank via mail. Zij doen verder het nodige. Dus nieuwe wagen wordt ingeschreven met nieuwe nummerplaat en ik krijg een verzekeringsbewijs.

Nu heb ik wat opzoekingswerk in mijn mails gedaan rond die periode. Blijkt dat ik een document van schorsing heb maar op de verkeerde polisnummer? Ofwel hebben ze een wijziging gedaan met behoud van polisnummer en is daarop de schrapping gebeurd? Ik heb geen andere verklaring. Ik heb ook net mijn verzekeringspapier in de auto gan checken en idd is dezelfde (geschrapte) polisnummer en met een tijdelijke verzekeringsperiode van 3 maand (juni-sept2023) :/

Verzekering.jpg


De bank ging het uitpluizen wat er gebeurd is maarja heb ik net zelf gedaan. Dus wat zijn de volgende stappen? Ik moet ook wel opmerken dat ik begin dit jaar een snelheidsboete heb gehad dus nummerplaat is wel rechtsgeldig en toegewezen op mijn naam. Ik ben dus gewoon niet verzekerd aan het rondrijden.

Dus nieuwe verzekering nemen. Ik veronderstel dat ik toch geen nieuwe BIV moet betalen? Wagen maar tijdelijk parkeren -.- FML al 11.000km op de teller. Zie ik nog iets over het hoofd?
 
Staat BIV niet meer in verband met jaarlijkse rijtaks dan met verzekering. Heeft er volgens mij niets mee te maken?
 
Voor zover ik weet is verzekering niet verbonden met je biv etc. Dus hier moet je je geen zorgen over maken. Maar wel best zo snel mogelijk zien dat je terug een verzekering hebt natuurlijk.
 
Biv heeft hier inderdaad niets mee te maken, biv hoef je trouwens maar 1 keer te betalen, ook al schrap je uw nr plaat 10 keer en schrijf je uw wagen 10 keer op een nieuwe nr plaat in.
Zolang het op dezelfde naam blijft, betaal je maar 1 keer biv.
 
Titel moet zijn: auto niet verzekerd door fout bank, Scifo te lang gewacht om actie te ondernemen.

Moet uwe shit controleren e man :)
FTFY

Als je al sinds eind september zonder geldig verzekeringsbewijs rondrijdt had je wel iets sneller actie moeten ondernemen. Vertrouwen is goed, controle is beter.
 
Titel moet zijn: auto niet verzekerd door fout Scifo.

Moet uwe shit controleren e man :)
Ik zou zeggen 90% fout bank, 10% bij mij

Ze moeten ook nimmer afkomen met een rechtzetting. Voor hetzelfde geld had ik iets aan de hand en trokken ze hun pollekes terug. Nieuw verzekering, nieuwe polis en voila.

Probleem ligt ook bij klantenservice. Geraakte gellie nog binnen bij een bank? (telefonisch beschikbaar op 2 halve voormiddagen, wow) Wellicht is de fout ook gebeurd doordat alles ook via telefoon/mail is afgehandeld. Ik heb er 1x gezeten met de aankoopbon.

ps: Vorig jaar ook iets gelijkaardigs aan de hand -.- Ik zeg februari 2023 de omnium op voor de Lotus (geldig van juni 2022-juni 2023), storten ze me een bedrag (omnium?) van 800€ terug paar weken later. Alé ik bedoel, ik wou gewoon de volgende termijn stopzetten :laugh: (wel niet gemeld)

ING is toch echt een klucht van een bank :rofl:
 
Ik zou zeggen 90% fout bank, 10% bij mij

Ze moeten ook nimmer afkomen met een rechtzetting. Voor hetzelfde geld had ik iets aan de hand en trokken ze hun pollekes terug. Nieuw verzekering, nieuwe polis en voila.

Probleem ligt ook bij klantenservice. Geraakte gellie nog binnen bij een bank? (telefonisch beschikbaar op 2 halve voormiddagen, wow) Wellicht is de fout ook gebeurd doordat alles ook via telefoon/mail is afgehandeld. Ik heb er 1x gezeten met de aankoopbon.

ps: Vorig jaar ook iets gelijkaardigs aan de hand -.- Ik zeg februari 2023 de omnium op voor de Lotus (geldig van juni 2022-juni 2023), storten ze me een bedrag (omnium?) van 800€ terug paar weken later. Alé ik bedoel, ik wou gewoon de volgende termijn stopzetten :laugh: (wel niet gemeld)

ING is toch echt een klucht van een bank :rofl:
Ik heb u toch een contact van een verzekeraar gegeven? Verschillende van de kliek zitten daar bij aangesloten, daar gebeurt dit jamais. Steek ik hand voor in het vuur. Echter, Scifo wou weer is niet luisteren e :p
 
Troost u, ik heb ook eens een paar maanden onverzekerd rondgereden.
Stond hier ook in een topic.

Was al paar jaar verhuisd maar aanvraag betaling van verzekeringsmaatschappij kwam nog op vorige adres toe. Het jaar voordien was dit nog doorgestuurd geweest en had ik nochtans adres aangepast.

Door niet betalen hadden ze mijn polis geschrapt zonder dat ik het wist(geen aangetekend schrijven, geen e-mail, niets)…

Ja ik had in de gaten kunnen houden wanneer jaarlijks mijn verzekering moet betaald worden, maar had dat dus niet gedaan…
 
Ik ga seffens men verzekeringsbewijzen eens controleren op geldigheid, heb daar precies al lang niet meer naar gekeken :unsure:
 
Ja ik had in de gaten kunnen houden wanneer jaarlijks mijn verzekering moet betaald worden, maar had dat dus niet gedaan…
Een beetje basis huishoud administratie vangt dat soort dingen toch op? Niet specifiek op u, want ik heb het gevoel dat veel mensen maar wat aanmodderen met hun persoonlijke financiën, maar een simpel overzichtje met de verwachte kosten per maand kan veel problemen voorkomen.
 
Tegenwoordig kan je dat toch allemaal zien op de app van u broker?
Awel net eens gechecked en idd 2 autoverzekeringen zichtbaar. Op de bankapp kan ik wel niet doorklikken voor meer info maar homebankieren wel. Lotus Elise is actief en de CX5 idd status geschorst :LOL:

Net papieren documentatie is doorbladerd want jawel ik hou alles ook wel bij in een kaft :p En idd de diesel Berlingo heeft dezelfde polisnr als de CX5. Dus het gaat om een wijziging van bestaande polis. Tis eindelijk uitgeklaard :love: (en de bank heeft een administratieve fout gemaakt)

Morgen (emotionele) schadevergoeding vragen :unsure: En naar die omnium+BA van afgelopen jaar mogen ze fluiten.


*12.000km op 10 maand gereden en gelukkig niets aan de hand gehad. Mijn vriendin telkens, kom we pakken uw auto want je hebt toch omnium :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Als ge uw verzekering netjes maandelijks betaald, maar uw document in de auto is vervallen. Heb je dan een probleem of niet?
 
Als ge uw verzekering netjes maandelijks betaald, maar uw document in de auto is vervallen. Heb je dan een probleem of niet?
Niet echt, normaal krijg je een kans om de juiste papieren in te vullen.
Bij mijn ongeval vonden ze de papieren ook niet direct, en dat was eigenlijk geen issue (uiteindelijk wel gevonden ter plekke). Maar een tip is wel om uw documenten op uw gsm te zetten.
 
Niet echt, normaal krijg je een kans om de juiste papieren in te vullen.
Bij mijn ongeval vonden ze de papieren ook niet direct, en dat was eigenlijk geen issue (uiteindelijk wel gevonden ter plekke). Maar een tip is wel om uw documenten op uw gsm te zetten.
Ja idd. Zou eens moeten kijken of mijn verzekeraar geen app heeft waar ik dat allemaal in kan opvragen.
 
Terug
Bovenaan