Studie ATTN: Studenten steun- en klaagthread

Hangt sterk van de richting af. De ene thesis is de andere niet. Als ik zag wat ze in de HW of TEW mochten produceren bv... En dan heb ik het niet enkel over de word count...

Mar het is inderdaad wel zo dat het groter gemaakt wordt dan het is. Heb me daar in mijn eerste thesis nog aan laten vangen. Een tien kunt ge rap in elkaar flansen. Hoog cijfer kan soms af hangen van de mood van uw verslaggever of promotor.

Bwah, het grootste verschil qua niveau is tussen kwantitatieve vs. kwalitatieve richtingen, denk ik. Het blijft ook 'maar' een masterproef eh, geen doctoraatsscriptie. Het niveau dat ze verwachten is altijd maar beperkt. Als je wat werk in je thesis steekt is het niet zo moeilijk om een heel hoog cijfer te halen.
De letterlijke woorden van mijn promotor tijdens de verdediging waren: "Ja, we hebben eigenlijk niet veel vragen, want het was heel goed. Beter dan we verwachten van masterstudenten". En het was dan nog een onderwerp (iets in handelsbeleid) dat vrij weinig te maken had met finance (ik deed hir financial engineering). Was ik blij dat ik dus niet meer moeite erin heb gestoken dan dat en de laatste semester nog wat heb kunnen genieten. 😂

Uiteindelijk ook m'n huidige job gekregen (grotendeels) door m'n heel goede thesis, dus het speelt wel een rol blijkbaar.
 
Na mijn bachelorproef wel mijn lesje geleerd voor de thesissen nadien : niet enkel kijken naar wat interessant is, maar ook naar wat praktisch makkelijk uitvoerbaar is qua onderzoek. Het uzelf niet te moeilijk maken helpt 😎
 
Terug
Bovenaan