Ah, we zijn er.
Mensenrechten.
Iets met 'mijn vrijheid' zeker?
Welke zware gevolgen heb je overgehouden aan het tijdelijk(!) beperken van je doen en laten, door jou bestempeld als je 'mensenrechten'?
Wegen die gevolgen zwaarder door dan de mensen die nog sukkelen met hun gezondheid door long-covid of dan de mensen (jong en oud) die het einde van de covid periode niet eens gehaald hebben?
Bij mijn weten kan iedereen weer gaan en staan waar men wil en golden er enkel maatregelen tijdens een wereldwijde pandemie.
Draag je geen gevolgen van die periode (gezondheid, financieel,...) dan heb je tijdens die periode hooguit een luxeprobleem gehad.
De covid periode is voorbij, get over it.
Men zette inderdaad hoog in op veiligheid EN op het gezond verstand van de bevolking. En dat laatste lijkt me bij een luide minderheid enorm aangetast te zijn. Tot op vandaag lijken ze het gebeuren en alles daarrond mentaal nog steeds niet te kunnen vatten. Tot in den treure toe herhalen ze hoe slecht de overheden het toen met ons voor hadden. De mainstream media werd plots verdacht van het verspreiden van leugens en bangmakerij, dus slecht. De vaccins, slecht. Bij uitbreiding de hele pharmasector, slecht (werd hierboven weer eens aangehaald). Er werd met aandrang gevraagd je in te zetten voor de maatschappij, slecht en een aanslag op je vrijheden en mensenrechten.
De enige angst die ik zag en zie komt van de wappies/anti-vaxxers/zelfverklaarde kritische zelfonderzoekers. Ze kennen iets niet, ze vertrouwen het niet, ze vertrouwen eigenlijk niks of niemand want ze snappen niks of weinig van de moeilijke materie. Angst regeert, maar ze noemen de bevolking angstige, volgzame schapen. Onbekend persoon X op Youtube en andere kanalen speelt handig in op die angst en bevestigd diezelfde angst door simpele zwart-wit/goed-slecht antwoorden te geven (en donaties te vragen zodat ze verder 'onderzoek' kunnen doen, uiteraard).
Zoek hulp, echt. Het begint irritant te worden.