Assetto Corsa Competizione

Racing PC PS5 PS4 XBOX Assetto Corsa Competizione

Ook net begonnen met acc, iemand soms nog andere tips? Heb een thrustmaster T300 rs gt recent gekocht. gebruik ook die simhub met de acc file.
Tractiecontrole rij ik ongeveer op 2-3. Abs op 4. Als ik het goed versta moet de tirepressure op de droge ongeveer een 27.5 zijn warm?
Braking discs nr 1 nemen heb ik ook ergens gelezen.

Komt wel veel bij kijken precies
Ik pak meestal die safe-setup.
Engine map op 1
TC op 3 of 4
En fuel.

Ik denk dat ik toch wel 1 op 3 races win online.


En wat auto's testen.
Bepaalde auto's zijn serieus moeilijker (Porsche, Mercedes, ...) dan anderen (Ferrari, McLaren, ...).
En sommige lijken me toch ook wel serieus langzamer te zijn (Reiter....).
 
Denk dat ge in settings de rating op safety rating kunt zetten.
Dan ziet ge uw trust/obwp (penalty points).

trust2.PNG


Zo ziet dat er dan uit tijdens racen.
Die view kan ik dus niet kiezen (op xbox)....

Ik kan kiezen voor CC, CN, TR en PC of "Auto".
Ik heb eens een race gedaan zoals ik in iRacing zou doen als ik daar snel mijn safety rating wil opkrikken. Dus eigenlijk gewoon snel rijden, in plaats van echt te racen. In het begin van het spel heb ik die view wel gehad, net als een paar anderen. Maar eens je een bepaalde rating hebt gaat dat weg.

Spa 15 minuten. 0 contacten, 0 offtracks. SA op 53 blijven hangen.
Ook 10 minuten Q er nog voor zonder enige fouten...
Heb het nummerke soms wel groen zein worden tijdens de race maar blijft gewoon hetzelfde de hele race door.

CC op 100. CN op 98. TR op 91. RC 96 ofzo... En dan die SA valt er helemaal tussen uit.


Op YouTube vind ik dan filmpkes met mannen die zeggen dat uw SA om de 2 a 3 ronden met 1 omhoog zou gaan, als je zonder contacten rijdt en kort bij anderen :
Dan zat ik echt al lang op 100 als het zo zou werken.
 
Laatst bewerkt:
Die view kan ik dus niet kiezen (op xbox)....

Ik kan kiezen voor CC, CN, TR en PC of "Auto".
Ik heb eens een race gedaan zoals ik in iRacing zou doen als ik daar snel mijn safety rating wil opkrikken. Dus eigenlijk gewoon snel rijden, in plaats van echt te racen.

Spa 15 minuten. 0 contacten, 0 offtracks. SA op 53 blijven hangen.
Ook 10 minuten Q er nog voor zonder enige fouten...
Heb het nummerke soms wel groen zein worden tijdens de race maar blijft gewoon hetzelfde de hele race door.

CC op 100. CN op 98. TR op 91. RC 96 ofzo... En dan die SA valt er helemaal tussen uit.
Ah, er was daar een truc voor nodig.

Documents > ACC folder > Config > hud.json (open with notepad)
"ratingWidgetPracticeFocus": 5

5 denk ik is SA.
Kan in game niet naar SA geplaatst worden.
 
Ik pak meestal die safe-setup.
Engine map op 1
TC op 3 of 4
En fuel.

Ik denk dat ik toch wel 1 op 3 races win online.


En wat auto's testen.
Bepaalde auto's zijn serieus moeilijker (Porsche, Mercedes, ...) dan anderen (Ferrari, McLaren, ...).
En sommige lijken me toch ook wel serieus langzamer te zijn (Reiter....).
k, die engine map had ik zelfs nog niet gekeken. Wat ik me wel afvraag, niets van die settings wordt opgeslagen, tenzij je zelf een setup saved? of ben ik verkeerd? Gezien ik 99% van de tijd altijd 20 min races online rij. Is het dan niet makkelijk om een tijdje met dezelfde wagen te rijden, een goede setup voor qualy en race in te stellen en te saven? het is telkens een gedoe. (Speel nog maar 3-4 dagen dus redelijk noob op dit moment)
 
k, die engine map had ik zelfs nog niet gekeken. Wat ik me wel afvraag, niets van die settings wordt opgeslagen, tenzij je zelf een setup saved? of ben ik verkeerd? Gezien ik 99% van de tijd altijd 20 min races online rij. Is het dan niet makkelijk om een tijdje met dezelfde wagen te rijden, een goede setup voor qualy en race in te stellen en te saven? het is telkens een gedoe. (Speel nog maar 3-4 dagen dus redelijk noob op dit moment)
Inderdaad setups saven voor Q en R als je het goed wilt doen (en voor R dan zelfs eventueel voor verschillende raceafstanden).

Nu, ik vind die standaard setups van ACC wel goed. Dus ik zet gewoon altijd engine map op 1, TC op 4. Deze beide kan je binden aan een control en kan je gewoon tijdens het rijden aanpassen.

Voor de fuel kijk ik gewoon naar het verbruik in practice of qualify. En dan gebruik ik "simrace fuel calculator" om in stellen voor de race.
Voor de racestart heb je toch altijd redelijk wat tijd om alles in orde te brengen alvorens de race start.
 
Inderdaad setups saven voor Q en R als je het goed wilt doen (en voor R dan zelfs eventueel voor verschillende raceafstanden).

Nu, ik vind die standaard setups van ACC wel goed. Dus ik zet gewoon altijd engine map op 1, TC op 4. Deze beide kan je binden aan een control en kan je gewoon tijdens het rijden aanpassen.

Voor de fuel kijk ik gewoon naar het verbruik in practice of qualify. En dan gebruik ik "simrace fuel calculator" om in stellen voor de race.
Voor de racestart heb je toch altijd redelijk wat tijd om alles in orde te brengen alvorens de race start.
Ja tc en abs staat ingesteld op men stuur. Meestal rij ik in droge omstandigheden op tc 2-3. en abs 3-4. Disc brakes front en rear op 1. Engine map ga ik nu bekijken en altijd op 1 zetten (porsche is wel een uitzondering hierop heb ik ergens gelezen)

Nu switch ik regelmatig van wagen. Denk dat ik eens ga uitkijken naar een wagen die globaal overal wat ok is en daarop ga verderwerken met de afstelling. Er is een groot verschil tussen circuits zoals spa en paul richard 'lange rechte stukken en lome bochten, en zoals zolder en zandvoort.

Is die fuel calculator accuraat?
 
Laatst bewerkt:
Ja tc en abs staat ingesteld op men stuur. Meestal rij ik in droge omstandigheden op tc 2-3. en abs 3-4. Disc brakes front en rear op 1. Engine map ga ik nu bekijken en altijd op 1 zetten (porsche is wel een uitzondering hierop heb ik ergens gelezen)

Nu switch ik regelmatig van wagen. Denk dat ik eens ga uitkijken naar een wagen die globaal overal wat ok is en daarop ga verderwerken met de afstelling. Er is een groot verschil tussen circuits zoals spa en paul richard 'lange rechte stukken en lome bochten, en zoals zolder en zandvoort.

Is die fuel calculator accuraat?
Wisselen van wagen is ook wel plezant.

Ik rij meestal McLaren. Maar soms ook eens Lambo of Ferrari.
En als het een uitdaging moet zijn Porsche.


Voor de duidelijkheid : die safe en aggressive setups die je kan inladen zijn circuit specifiek hé. De safe setup van Monza, is een andere setup als die van Zolder. Geen idee of er echt veel tijd te winnen is met prutsen aan die setups. Volgens mij zijn die meegeleverde setups best wel goed.


Fuel calculator is zeker accuraat. Als je de juiste waardes ingeeft, en je kiest de recommended zal je 5l of minder over hebben aan de streep.
 
Ja is idd plezant. Maar duurt ook even tegen je een wagen onder controle hebt. Dus zou met 1-2 wagens rustig willen opbouwen. Ondertussen gelezen dat de M4, Aston Martin en de 720s overal ok zijn. Ben zonder het te beseffen de career gestart met de Honda, en die rijdt echt voor geen meter
 
Ja is idd plezant. Maar duurt ook even tegen je een wagen onder controle hebt. Dus zou met 1-2 wagens rustig willen opbouwen. Ondertussen gelezen dat de M4, Aston Martin en de 720s overal ok zijn. Ben zonder het te beseffen de career gestart met de Honda, en die rijdt echt voor geen meter
Ik denk dat de Ferrari (zeker de EVO als je de uitbreiding met Imola hebt) globaal gezien de beste auto is.
Die Mercedes is ook zeer goed, maar vind ik geen plezante auto om mee te rijden.
 
Ik denk dat de Ferrari (zeker de EVO als je de uitbreiding met Imola hebt) globaal gezien de beste auto is.
Die Mercedes is ook zeer goed, maar vind ik geen plezante auto om mee te rijden.
Gisteren met die ferrari eens gereden en rijdt idd top. Iemand soms een idee of er forums zijn met degelijke setups? vind alleen maar oude setups voor patch 1.8. ...
 
Iemand een idee waar je ergens ne server kunt huren? Zijn met ne man of 6-7 en t'is soms altijd een gedoe voor ergens in te geraken
 
Bon, onze server is net online. 187 Racing - Gaming server vind je hem terug. Op dit moment staat alles op Gt3, practice 10, qualy 10 en race 20min. Zitten ook op discord, voor mensen die moesten interesse hebben om vooral savonds na 19:30 wat samen te spelen... Op dit moment nog aan het uitdokteren hoe we alles deftig aanpassen
 
Bon, onze server is net online. 187 Racing - Gaming server vind je hem terug. Op dit moment staat alles op Gt3, practice 10, qualy 10 en race 20min. Zitten ook op discord, voor mensen die moesten interesse hebben om vooral savonds na 19:30 wat samen te spelen... Op dit moment nog aan het uitdokteren hoe we alles deftig aanpassen
Heb je een link voor die Discord?
 
Server naam vind je terug zoals boven vernoemd. Discord channel zal ik anders even privé sturen. Iedereen terug aan het werken enzo. Denk dat het vooral na 20:00 - 20:30 is dat we spelen. Meeste zijn nu hun track medeals aan het halen en wat hoger sa rating te krijgen.

Bedoeling is toch dat de server op 2-3 track medals komt te staan en Sa 65+
 
Zou je me de discord willen doorsturen?
heb je prive bericht gestuurd.

Als er een wachtwoord op onze server staat, deze is gewoon 187racing (alles aan elkaar en kleine letters) Iedereen dat eens wil joinen stuur even een privé berichtje voor de discord link. Als we spelen zijn we meestal met 4-5 man ofzo. niveau is niet superhoog wel :D
 
Terug
Bovenaan