Racing PC PS4 XBOX Assetto Corsa Competizione

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
asceyk9n.jpg

officiële site

release: 29 mei 2019 (PC), 23 juni 2020 (console)
genre: racing
dev: Kunos Simulazioni

Gebaseerd op de GT World Challenge (Blancpain GT Series).

Assetto Corsa Competizione is designed to faithfully recreate the performance and the driving experience of real GT World Challenge cars through a sophisticated mathematical model that accurately replicates tyre grip, aerodynamic impact, engine parameters, suspensions and electronics systems that determine vehicle balance, as well as the influence of mechanical damage on the car's drivability.

The game will allow you to experience the real atmosphere of the FIA GT3 homologated championship, competing against official drivers, teams, cars and circuits, reproduced in-game with the highest level of accuracy ever achieved. Sprint, Endurance and Spa 24 Hours races will come to life with an incredible level of realism, in both single and multiplayer modes.

MorGo7h

New member
Gisteren een 1.5uur community race gereden op Spa met 63 man aan de start. Die start was verschikkelijk man :D
Ik was de quali pas halverwege gejoined omdat ik nog een race had op iRacing, dus had maar 10 minuten om een tijd neer te zetten. Er was ontzettend veel verkeer en ik werd geblocked door blauw vlaggen langs alle kanten. Ook stond de ambient en track temp ziek hoog ingesteld, waardoor mijn pressures enzo niet klopten. Maar goed, toch als 23e kunnen starten en snel maar m'n pressure wat verlaagd voor de start. Twas gokken :)

Na eerste lap overleefd te hebben, ging iedereen volgas Eau Rouge op. Ik kwam boven en zag daar een aantal auto's uit elkaar spatten. Direct het gras in gekregen aan het begin van de Kemmel straight en ik ben er nipt, maar zonder schade door geraakt, waardoor een plaats of 4 had gewonnen. Na een paar leuke battles reed ik op P10. Voor mij waren P8 en P9 ook aan het battlen en in de busstop hebben ze elkaar geraakt, waardoor ze beide offtrack gingen. Ik kom aangereden en die ene rejoined zonder kijken en pakt mij, waardoor ik terug gevallen ben naar P14. 40sec repair time, maar gelukkig voelde ik niks van de schade en heb ik niks laten fixen.
Uiteindelijk nog terug geraakt naar P10 maar 20min voor het einde nog een drive through gehad voor offtracks. 1 offtrack had ik expres genomen om een ongeval te vermijden in busstop en 2 andere waren gewoon ongelukkig iets te wijdt gegaan waarmee ik niks gewonnen heb. Mijn laatste warning en dus drive through was in de battle om P9. Ik haal in op het lange rechte stuk, maar ik mis mijn rempunt net, waardoor ik beslis om rechtdoor te gaan, te cutten en de positie terug te geven aan degene die ik net had ingehaald om zo accidenten te voorkomen. Alleen had ik moeten wachten toen ik offtrack was en niet direct rejoinen, want dit werd aanzien als cut.

Uiteindelijk toch nog P14 geworden. Zonder de drive through zat een plek in de top 10 er zeker in. Volgende keer iets voorzichter zijn dus :p

Bovenaan