Assetto Corsa Competizione

Racing PC PS5 PS4 XBOX Assetto Corsa Competizione

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
ascor.png


release: 29 mei 2019 (PC), 23 juni 2020 (console)
genre: racing
dev: Kunos Simulazioni

Gebaseerd op de GT World Challenge, de vroegere Blancpain GT Series.

Assetto Corsa Competizione is designed to faithfully recreate the performance and the driving experience of real GT World Challenge cars through a sophisticated mathematical model that accurately replicates tyre grip, aerodynamic impact, engine parameters, suspensions and electronics systems that determine vehicle balance, as well as the influence of mechanical damage on the car's drivability.

The game will allow you to experience the real atmosphere of the FIA GT3 homologated championship, competing against official drivers, teams, cars and circuits, reproduced in-game with the highest level of accuracy ever achieved. Sprint, Endurance and Spa 24 Hours races will come to life with an incredible level of realism, in both single and multiplayer modes.

 
Gisteren een 1.5uur community race gereden op Spa met 63 man aan de start. Die start was verschikkelijk man :D
Ik was de quali pas halverwege gejoined omdat ik nog een race had op iRacing, dus had maar 10 minuten om een tijd neer te zetten. Er was ontzettend veel verkeer en ik werd geblocked door blauw vlaggen langs alle kanten. Ook stond de ambient en track temp ziek hoog ingesteld, waardoor mijn pressures enzo niet klopten. Maar goed, toch als 23e kunnen starten en snel maar m'n pressure wat verlaagd voor de start. Twas gokken :)

Na eerste lap overleefd te hebben, ging iedereen volgas Eau Rouge op. Ik kwam boven en zag daar een aantal auto's uit elkaar spatten. Direct het gras in gekregen aan het begin van de Kemmel straight en ik ben er nipt, maar zonder schade door geraakt, waardoor een plaats of 4 had gewonnen. Na een paar leuke battles reed ik op P10. Voor mij waren P8 en P9 ook aan het battlen en in de busstop hebben ze elkaar geraakt, waardoor ze beide offtrack gingen. Ik kom aangereden en die ene rejoined zonder kijken en pakt mij, waardoor ik terug gevallen ben naar P14. 40sec repair time, maar gelukkig voelde ik niks van de schade en heb ik niks laten fixen.
Uiteindelijk nog terug geraakt naar P10 maar 20min voor het einde nog een drive through gehad voor offtracks. 1 offtrack had ik expres genomen om een ongeval te vermijden in busstop en 2 andere waren gewoon ongelukkig iets te wijdt gegaan waarmee ik niks gewonnen heb. Mijn laatste warning en dus drive through was in de battle om P9. Ik haal in op het lange rechte stuk, maar ik mis mijn rempunt net, waardoor ik beslis om rechtdoor te gaan, te cutten en de positie terug te geven aan degene die ik net had ingehaald om zo accidenten te voorkomen. Alleen had ik moeten wachten toen ik offtrack was en niet direct rejoinen, want dit werd aanzien als cut.

Uiteindelijk toch nog P14 geworden. Zonder de drive through zat een plek in de top 10 er zeker in. Volgende keer iets voorzichter zijn dus :p
 
Iemand een idee/tips hoe je uw safety rating boven de 55 krijgt?
Voor die competition server heb je 70 nodig denk ik.

Maar ik, en zowel mijn 2 zonen blijven rond de 55 hangen.
Denk dat we proper rijden. Soms heb je eens het onvermijdelijke contact, en dan gaat er onmiddellijk 1 punt af. Terwijl je er meerdere moet doen om het 1 punt te laten stijgen.

Kijkt dat eigenlijk ook naar of je langs het circuit komt (die meldingen ivm 'no time gained') zoals bij iRacing? Of telt dat niet mee?
 
Iemand een idee/tips hoe je uw safety rating boven de 55 krijgt?
Voor die competition server heb je 70 nodig denk ik.

Maar ik, en zowel mijn 2 zonen blijven rond de 55 hangen.
Denk dat we proper rijden. Soms heb je eens het onvermijdelijke contact, en dan gaat er onmiddellijk 1 punt af. Terwijl je er meerdere moet doen om het 1 punt te laten stijgen.

Kijkt dat eigenlijk ook naar of je langs het circuit komt (die meldingen ivm 'no time gained') zoals bij iRacing? Of telt dat niet mee?
Dat telt mee.

SA gaat omhoog door close racing zonder contact.
Bij contact geen trust, en mss penalty points.

Ook bij af het circuit gaan zorgt ervoor dat ge die bocht en denk een stuk na de bocht geen trust krijgt van close racing.

En ge krijgt ook meer trust door close racing zonder contact on bochten dan op rechte stukken.

En daar nog boven op krijgt ge nog meer trust door close racing + hoge car control. Dus als ge een beetje slipt bij close racing, zonder contact, dan wint ge mss trust, maar minder dan als ge volledig in controle zijt van de wagen.

Nog een manier om trust te krijgen is door consistente lap times gedurende een race. Hoge consistency geeft trust bonus.
 
Dat telt mee.

SA gaat omhoog door close racing zonder contact.
Bij contact geen trust, en mss penalty points.

Ook bij af het circuit gaan zorgt ervoor dat ge die bocht en denk een stuk na de bocht geen trust krijgt van close racing.

En ge krijgt ook meer trust door close racing zonder contact on bochten dan op rechte stukken.

En daar nog boven op krijgt ge nog meer trust door close racing + hoge car control. Dus als ge een beetje slipt bij close racing, zonder contact, dan wint ge mss trust, maar minder dan als ge volledig in controle zijt van de wagen.

Nog een manier om trust te krijgen is door consistente lap times gedurende een race. Hoge consistency geeft trust bonus.
Ziet ge die trust ergens?
CC hebben we alle 3 100 op.
CN heb ik 95 ofziets.

't Is eigenlijk alleen die SA die er wat tussen opvalt.


Zal wat langzamer rijden dan en zeker overal tussen de lijnen.
Als ik ga kijken naar de tracks. Dan kan je zien hoeveel 'valid' laps je hebt. Dan zijn er wel weinig.
Omdat je vaak tijdens de race toch beetje wijdt gaat want net iets sneller, en geen penalty.
 
Ziet ge die trust ergens?
CC hebben we alle 3 100 op.
CN heb ik 95 ofziets.

't Is eigenlijk alleen die SA die er wat tussen opvalt.


Zal wat langzamer rijden dan en zeker overal tussen de lijnen.
Als ik ga kijken naar de tracks. Dan kan je zien hoeveel 'valid' laps je hebt. Dan zijn er wel weinig.
Omdat je vaak tijdens de race toch beetje wijdt gaat want net iets sneller, en geen penalty.
Denk dat ge in settings de rating op safety rating kunt zetten.
Dan ziet ge uw trust/obwp (penalty points).

trust2.PNG


Zo ziet dat er dan uit tijdens racen.
 
geen accidenten doen?
Ik doe eigenlijk geen incidenten.

Soms hebt ge eens bij de start ofzo de onvermijdelijke tik. Maar meestal nul contacten, en soms eens 1. Twee dat zal al extreem uitzonderlijk zijn. En echte accidenten al helemaal.
 
in dat geval: heel veel races doen ;)
hebt ge off-tracks? spins?
het is afaik niet alleen "ik ben ni op nen otto gebotst", maar ook een hele hoop andere factoren spelen mee.
 
uw pace is nochtans ook vrij hoog?
het is iracing idd wel een gekend trucje: gewoon rond rijden, niet racen, en zo geen accidenten ofzo voorhebben zodat uw safety rating omhoog gaat
 
uw pace is nochtans ook vrij hoog?
het is iracing idd wel een gekend trucje: gewoon rond rijden, niet racen, en zo geen accidenten ofzo voorhebben zodat uw safety rating omhoog gaat
Pace was gewoon omdat ik 2de was in een of andere special event.

Ik rij niet altijd van voor. Ook als ik niet eerste ben zit ik altijd wel ergens in een gap tussen iemand die sneller is en iemand die trager is.
Is vrij zot hoe weinig ik tegen mensen race met gelijkaardige pace. Al loopt dat ook altijd goed wanneer het keer gebeurd. Ik ben vrij clean (geen dives).
Ik volg de simpele overtake filosofie waarbij ik enkel voorbij ga als ik naast iemand lig op het rechte stuk, voor de rem zone, of als ik meer grip in een bocht en er zo voorbij kan (meestal gebeurd het zo).
 
Vreemd allemaal...
In iRacing heb ik nooit problemen gehad met die safety rating omhoog te krijgen om een level omhoog te gaan.

Maar bij dit spel.... En dan lees ik er die zeggen : ik heb dat spel een week, en mijn SA is 99.
Op alles heb ik gigantisch veel, behalve op die SA. Eens zien of ik die trust enzo kan tevoorschijn toveren op XBox.
 
Ook net begonnen met acc, iemand soms nog andere tips? Heb een thrustmaster T300 rs gt recent gekocht. gebruik ook die simhub met de acc file.
Tractiecontrole rij ik ongeveer op 2-3. Abs op 4. Als ik het goed versta moet de tirepressure op de droge ongeveer een 27.5 zijn warm?
Braking discs nr 1 nemen heb ik ook ergens gelezen.

Komt wel veel bij kijken precies
 
Ook net begonnen met acc, iemand soms nog andere tips? Heb een thrustmaster T300 rs gt recent gekocht. gebruik ook die simhub met de acc file.
Tractiecontrole rij ik ongeveer op 2-3. Abs op 4. Als ik het goed versta moet de tirepressure op de droge ongeveer een 27.5 zijn warm?
Braking discs nr 1 nemen heb ik ook ergens gelezen.

Komt wel veel bij kijken precies
27.5 is goeie tyre pressure ja.
TC en ABS hangt af van wagen en track condities.
 
27.5 is goeie tyre pressure ja.
TC en ABS hangt af van wagen en track condities.
ja ben al enkele uren op youtube aan het rondkijken. Speel vooral met kameraden wat in de gewone lobby's. 10min qualy en 20 min races. Verder eigelijk nog zaken dat interessant zijn om aan te passen?
 
in dat geval: heel veel races doen ;)
hebt ge off-tracks? spins?
het is afaik niet alleen "ik ben ni op nen otto gebotst", maar ook een hele hoop andere factoren spelen mee.
Ja die offtracks wel regelmatig ja.
Zo van die laps die in Q ongeldig zijn (because you left the track).

Maar in race pakt ge dan die risico's wel om dan zo net wel, of net niet binnen de lijntjes te blijven.
En dan krijgt ge zo een opmerking dat ge de track hebt verlaten, maar geen tijd hebt gewonnen.


Maar dus geen offtrack crashed e.d. Gewoon ne cm over een lijn, wat net zo snel is als binnen de lijn.

In iRacing inderdaad een 1x puntje. Maar in ACC dan blijkbaar ook. Dan zal ik daar op letten dat ik wat meer marge bouw tussen de witte lijnen.


En spins enzo ongeveer nooit.
 
Terug
Bovenaan