Str8_6
Well-known member
Totaal niet akkoord met wat je zegt over BSOers. Mijn ervaring in Stella Maris was dat de BSO ers op dat vlak vaak veel volwassener waren dan mijn klasgenoten in TSO. Kon je mooi merken tijdens gezamenlijke uitstappen, bezinningen,.. Enkele marginale uitzonderingen daar gelaten.Persoonlijk, met jarenlange ervaring als internaatsopvoedster, toch ook een gigantische voorkeur voor TSO 'ers als het aankomt op gezond verstand, realiteitszin, emotionele intelligentie,...
Natuurlijk zijn het absolute veralgemeningen, maar ik vond de ASO' ers ook wat grijze muizen met weinig besef van de wereld zoals hij echt is (en ik kom zelf ook uit het ASO), TSO'ers de doeners die ook nog iets op een gefundeerde manier konden uitleggen en de BSO'ers... Eigenlijk stom om het zo te moeten zeggen, maar vooral verloren potentieel. Door trauma's, door gebrek aan kansen, door gebrek aan zelfvertrouwen waardoor ze bruter zijn dan nodig. Absoluut niet allemaal "te dom om te studeren" maar wel te sterk beperkt door andere zaken om op studievlak én persoonlijk vlak goed te kunnen ontwikkelen.
Maar dat zijn dus mijn algemene indrukken voor het gros van die opdeling. De uitzonderingen zijn absoluut talrijk!
Er zitten ook veel mensen in het BSO die totaal geen wiskunde of een ander hoofdvak kunnen maar haal dat vak eruit en ze halen mooie resultaten in het TSO.
), TSO'ers de doeners die ook nog iets op een gefundeerde manier konden uitleggen en de BSO'ers... Eigenlijk stom om het zo te moeten zeggen, maar vooral verloren potentieel. Door trauma's, door gebrek aan kansen, door gebrek aan zelfvertrouwen waardoor ze bruter zijn dan nodig. Absoluut niet allemaal "te dom om te studeren" maar wel te sterk beperkt door andere zaken om op studievlak én persoonlijk vlak goed te kunnen ontwikkelen.

.