ArcelorMittal vakantiejob

pieterwi

New member
Hoi allemaal,

Ik kreeg onlangs de aanbieding om eventueel te gaan werken bij ArcelorMittal voor een maandje deze zomer. Nu vraag ik mij af wat de verloning is? Ik heb namelijk nog een ander bedrijf waar ik afgelopen jaren al altijd ben geweest, en ik zou wel iets nieuws willen doen, maar alleen als ik er niet voor moet inleveren. Bij mijn vorige verdiende ik om en bij de 12 euro per uur, met dan nog een ploegenpremie bovenop.
Werkervaringen hier zijn ook altijd welkom!!

Alvast bedankt!
 
Hoi allemaal,

Ik kreeg onlangs de aanbieding om eventueel te gaan werken bij ArcelorMittal voor een maandje deze zomer. Nu vraag ik mij af wat de verloning is? Ik heb namelijk nog een ander bedrijf waar ik afgelopen jaren al altijd ben geweest, en ik zou wel iets nieuws willen doen, maar alleen als ik er niet voor moet inleveren. Bij mijn vorige verdiende ik om en bij de 12 euro per uur, met dan nog een ploegenpremie bovenop.
Werkervaringen hier zijn ook altijd welkom!!

Alvast bedankt!
Vragen aan diegene die je de aanbieding deed? 😉
Niemand kan je hierop een antwoord geven zonder de functie te kennen he...
 
Afhankelijk van de dienst/functie werken ze daar met een puntensysteem.
Hoe hoger de punten, hoe meer loon, maar of dat ZO veel scheelt weet ik niet.

Studentenjobs zijn onbelast zeker?

Een arbeider in volcontinue zal daar wel 2000 euro netto verdienen. Studentenjob dus wellicht wel nog een pak meer.
 
Afhankelijk van de dienst/functie werken ze daar met een puntensysteem.
Hoe hoger de punten, hoe meer loon, maar of dat ZO veel scheelt weet ik niet.

Studentenjobs zijn onbelast zeker?

Een arbeider in volcontinue zal daar wel 2000 euro netto verdienen. Studentenjob dus wellicht wel nog een pak meer.
2000 netto verdienen die minstens in 2 shiften. Vorig jaar had ik een vacature gezien bij een zusterbedrijf van arcelormittal, startloon was ongeveer 4000 bruto per maand.
 
2000 netto verdienen die minstens in 2 shiften. Vorig jaar had ik een vacature gezien bij een zusterbedrijf van arcelormittal, startloon was ongeveer 4000 bruto per maand.
Ik denk dat je wel het gemiddelde moet bekijken he. Dat loon schommelt daar maandelijks enorm aangezien je:
- soms een volledige maand werkt, met bvb een feestdag, stel dat die dan nog eens in uw nachtweek of op zondag valt, ...
- volledige maand werken in volcontinue wil zeggen dat je te veel dagen gewerkt hebt en dus ADV opbouwt, die onbetaald zijn en je verplicht moet opnemen = een maand met enkele ADV dagen en je zal het serieus merken aan je loon
- je hebt ook enkele verplichte verlofdagen die op zondag genomen moeten worden.

Dus best case als je meer dan 20 dagen gewerkt hebt die ene maand, met eventueel een feestdag, zal je mss wel 2500 netto hebben.
Pak je eens enkele dagen verlof op, zit je al snel onder die 2000 netto.

Bron: heel wat familieleden (nonkels) van mij die 30 jaar daar volcontinue gewerkt hebben.

2 ploegen systeem kan ik moeilijk inschatten maar no way dat die 2000 euro hebben hoor.
In andere fabrieken is 2 ploegen dikwijls gewoon 1600-1700 euro. En arcelor is geen (petro)chemie he.

Ik ken ook wat ‘jongere gasten’ die op arcelor werken en als je heb moet geloven hebben ze 2500 netto gemiddeld. Mijn nonkels moeten daar altijd mee lachen. Ene van hen werkt in een gevarenzone met hoogste aantal punten en heeft zeker niet altijd 2200+
Ik praat hier wel over bedragen zonder maaltijdcheques of eventueel fietsvergoeding mee te rekenen he.. fietsvergoeding kan makkelijk oplopen als je van ver komt met een elektrische fiets bvb of maaltijdcheques zijn ook 160 per maand.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan