Arbitrage

Dat heeft toch niks met 'een zwaardere overtreding' te maken? De overtreding an sich is het te vroeg inlopen. Niet wie het eerst de bal raakt na de penalty. Dan had er iets moeten staan: "wie er het meeste voordeel uithaalt" oid.
Ja ik weet het ook niet, daarom dat ik vraag hoe hij dat interpreteert.
Ik kan me zo niet een praktijkvoorbeeld voor de geest halen

Dat Heyen die penalty ook nie zo zwak trapt hè seg.

Het zou de beerput wel opentrekken moesten we bij elke verkeerd gefloten penaltyfase een wedstrijd moeten gaan herspelen.
Is nu toch al voldoende uitgelegd dat het niet louter daarover gaat? Het gaat over een scheidsrechterlijke dwaling, het fout toepassen van de regels. Niet om de al dan niet foute interpretatie van een mogelijke penaltyfout.

Dat Genk dan ook eens zijn kansen deftig afwerkt, hadden in de eerste helft zwaar overwicht vergeten het te verzilveren (buiten de penaltyfase dan). Ivm het beeld dat ik postte: is idd maar 1 van de beelden en kan je moeilijk op beoordelen, had het staan al op gsm door discussie met een anderlecht sup. Delaney protesteerde wel niet bij de gefloten penal, zal dus wel terecht zijn geweest?

Is nu toch al voldoende uitgelegd dat het niet louter daarover gaat? Het gaat over een scheidsrechterlijke dwaling, het fout toepassen van de regels. Niet om de al dan niet foute interpretatie van een mogelijke penaltyfout.
Een verkeerd gefloten penalty is toch ook een foute toepassing van de regels, niet?

Genk dient klacht in en speelt de match tegen Antwerp nu ook onder voorbehoud. Indien de match tegen Anderlecht moet herspeeld worden zijn de schorsingen van Genk ook ongeldig. Dus zou de match tegen Antwerp ook herspeeld moeten worden. Hier is het laatste nog niet van gezegd :laugh:
Ben ik de enige die nu echt wel benieuwd is naar de communicatie tussen ref en var in die fase?

Misschien kan Anderlecht zich nog partij stellen in de zaak om te herstellen. Dat ze eerst aantonen dat die handsbal 100% zeker in of op de lijn was, anders was dat al mis.
Nu 2 wrongs don't make a right 😅

Wat als Vrancken of Paintsil meerdere matchen geschorst worden voor die rode kaart, spelen ze dan 2 of 3 matchen onder voorbehoud?

Dat Genk dan ook eens zijn kansen deftig afwerkt, hadden in de eerste helft zwaar overwicht vergeten het te verzilveren (buiten de penaltyfase dan). Ivm het beeld dat ik postte: is idd maar 1 van de beelden en kan je moeilijk op beoordelen, had het staan al op gsm door discussie met een anderlecht sup. Delaney protesteerde wel niet bij de gefloten penal, zal dus wel terecht zijn geweest?
Toch ene verstandige dan?
We willen allemaal dat ze minder mekkeren toch?
De ref gaat kijken, hij weet heus ook wel dat die bal tegen zijn arm kwam.

Protesteren kan u in dat geval niks opleveren (behalve geel of rood)
Ene die eens zijn verstand gebruikt en dan gaan we dat aanhalen 😊

Voor de rest pakt Schmeichel ook wel gewoon goed gisteren. Genk wel absoluut baas, wij speelde precies met grote angst.
Want als ze wouden voetballen ging dat ook wel vrij aardig met 2 knappe doelpunten die eruit kwamen

Genk dient klacht in en speelt de match tegen Antwerp nu ook onder voorbehoud. Indien de match tegen Anderlecht moet herspeeld worden zijn de schorsingen van Genk ook ongeldig. Dus zou de match tegen Antwerp ook herspeeld moeten worden. Hier is het laatste nog niet van gezegd :laugh:
Ik zou Munoz en Paintsil gewoon opstellen als ik Genk was!

Ik zou Munoz en Paintsil gewoon opstellen als ik Genk was!
En dan opnieuw kaarten pakken :rofl:

De commentaren van Vrancken en Genk spelers gaan er toch wel stilaan over.
Genk zou nog een 2e penalty moeten gehad hebben, de 1-2 had de VAR moeten afkeuren wegens fout, de swalbe van Munioz was fout van Delaney en die zijn 2e gele
En alles is "toevallig" tegen hen

Die penalty tot daar en toe, al kan het nog om een menselijke fout gaan. Maar afkomen met een complottheorie.. nog de ref zen fout ook dat zij geen kans kunnen afwerken zeker.

En dan opnieuw kaarten pakken :rofl:

De commentaren van Vrancken en Genk spelers gaan er toch wel stilaan over.
Genk zou nog een 2e penalty moeten gehad hebben, de 1-2 had de VAR moeten afkeuren wegens fout, de swalbe van Munioz was fout van Delaney en die zijn 2e gele
En alles is "toevallig" tegen hen

Die penalty tot daar en toe, al kan het nog om een menselijke fout gaan. Maar afkomen met een complottheorie.. nog de ref zen fout ook dat zij geen kans kunnen afwerken zeker.
Was gewoon fout op Paintsil hoor, en die gele kaart voor Munoz sloeg inderdaad nergens op.

Dat de scheids daar niet voor fluit gezien wat Paintsil zo allemaal uitsteekt en mee wegkomt moet ge toch niet verbaasd over zijn Genk zijnde. Ik zou me als ploeg zijnde focussen op die flater met de penalty en niet al de rest er bij betrekken want dat is onzin en zo komt ge over als een gigantische calimero. Focus u op hetgene ondertussen iedereen gezien heeft dat fout was en laat die kleine dingen varen want op die manier zijt ge u goodwill heel snel kwijt.

Herspeel die match gewoon opnieuw ergens in Januari en de kans dat Genk opnieuw verliest is groot.
Anderlecht terug met hun sterkste ploeg en Genk met een halve ploeg afwezig door de Africa Cup en potentiële vertrekkers.

Herspeel die match gewoon opnieuw ergens in Januari en de kans dat Genk opnieuw verliest is groot.
Anderlecht terug met hun sterkste ploeg en Genk met een halve ploeg afwezig door de Africa Cup en potentiële vertrekkers.
Jamaja nee hè met dezelfde 22 spelers (laat ons hopen dat intussen niemand gekwetst is) vanaf minuut 20 en Genk mag beginnen met een penalty

Dan maar in het juiste topic verder discussiëren?

Deze match opnieuw spelen en die van Brugge niet zou toch wel heel vreemd aanvoelen.
Zowel bij Brugge als hier gaat de VAR in de fout. Bij Brugge voelt het zelfs nog meer onterecht aan omdat daar effectief een geldig doelpunt wordt afgenomen. In dit geval wordt er een penalty niet hernomen. Bij Brugge is de kous af omdat men wegens een menselijke fout de regels niet volgt. Als de VAR hier beweert dat ze Verschaeren (of anderen) niet gezien hebben omdat ze enkel gefocust hebben op Sor zou men hier ook gewoon spreken van een menselijke fout.

Dan die 2 fases waar Vrancken zo over aan het afgeven was. Beiden fases een paar keer opnieuw bekeken. Munoz zet zijn duik al in en gooit dan zijn been achter dat van Delaney. Geen idee of hij geel krijgt voor die duik of zijn reactie wanneer hij de fout tegen krijgt. Die met Paintsil is gewoon correct gefloten. Hij kapt achter het steunbeen en tikt dan de bal te ver van de voet, voelt Ashimeru en gebruikt dan zelf eerst zijn arm om Ashimeru af te houden en gaat dan gewoon liggen.

Vrancken over zijn rode kaart: "Dan krijg ik nog rood omdat ik de scheids wil pushen om naar de VAR-beelden te gaan kijken. Het is niet dat ik hem iets verweten heb." Als coach zou je toch moeten weten dat een ref niet zomaar naar VAR-beelden kan gaan kijken? Om dan af te sluiten met "Het zijn allemaal beslissingen die "toevallig" in ons nadeel gefloten worden". Die fase met Brugge laat gewoon al duidelijk zien dat het niet "toevallig" enkel in Genk hun nadeel is. Dat laat gewoon zien dat onze Refs/VAR gewoon niet het juiste niveau halen.

Genk moet hun match van Antwerp ook gewoon spelen. Die kaarten blijven staan, daar is het bondreglement blijkbaar wel duidelijk over.

Laatst bewerkt:
RSCA - Genk herspelen en KVM - Club zou belachelijk zijn ja. Wij hebben zelfs meer reden tot klagen want bij ons is er inderdaad een geldige doelpunt afgekeurd. Menselijke fout of niet.

En dat van Paintsil is inderdaad allesbehalve een fout zeg. :rofl:Alleen al omdat dat Paintsil is zou ik daar al niet fluiten. Ik kan ergens begrijpen dat je in de adrenaline van het moment daar nog een fout voor wilt, maar achteraf mag je toch wel toegeven dat dat louter een duik is.

In tegenstelling tot statement na match van Club spreekt referee departement nu wel over foutief toepassen van reglement dus idd een scheidsrechterlijke dwaling… herspelen lijkt me enige juiste beslissing

Terug
Bovenaan