iOS App Store vs Homebrew

recipe4hate

Well-known member
Crowdfunder FE
Binnenkort ga ik mijn Macbook opnieuw installeren. Nieuwe klant, nieuw project, lege mac.
Ik heb echter wel wat aankopen gedaan in de app store. Als developer ben ik ongelooflijk fan van package managers, waaronder dus Homebrew voor MacOs zelf.
Ik zou voor de herinstallatie dan ook zoveel mogelijk gebruik willen maken van brew commands en zoveel mogelijk in formulae en casks gaan stoppen.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
Als ik reeds een applicatie gekocht heb via de appstore, kan ik deze dan gewoon binnenhalen via brew, of werkt dit niet (zien ze niet dat ik in de appstore al betaald heb)?
Uiteindelijk komen casks wel gewoon in de Applications folder te staan, dus als daar de check op legale software zit, moet het toch werken he?

Het internet geeft me geen duidelijk antwoord, of ik zoek verkeerd...
 
Welke apps heb je dan via de appstore aangeschaft die ook in Homebrew zouden zitten? Lijkt me gek dat een partij die op beide platformen zou zwieren.
 
Welke apps heb je dan via de appstore aangeschaft die ook in Homebrew zouden zitten? Lijkt me gek dat een partij die op beide platformen zou zwieren.
Hmm, als ik er zo naar kijk, hebt ge gelijk. Blijkbaar zijn de apps die ik gratis uit de appstore haal, wel te vinden op de Homebrew repo, maar die wat ik heb betaald, niet direct.
Misschien in andere taps (heb niet echt ver gezocht).
 
Alles wat je gratis zou kunnen vinden zit in Homebrew normaal gezien.
Ik zou wel een scheiding doen tussen betalende apps op de App Store en Homebrew, MacOS is nog altijd geen Ubuntu. App Store werkt met een autorisatie op je Apple ID om je aankopen te volgen.

Als ik een betalende app wil, haal ik em van de provider zijn website of via de App Store. Homebrew gebruik ik voor alle tools (Ansible, Terraform, Cowsay(Jup),Wireshark,...)

Je kan altijd zoeken in homebres ook.
 
Terug
Bovenaan