Gisteren gaan kijken met m'n vrouw. De enige Marvel films die zij zag waren Ant-man 1&2. Die vond ze echt leuk. Ik vreesde dat ze deze wat minder ging vinden, wegens meer sci-fi (achteraf bekeken: alleen sci-fi), maar ze was nog wel enthousiast. Zeker over
MODOK
😂
 
Vorige week geweest en heb er maar 1 woord voor : meh.
Een film zonder ziel die ik al 5 minuten na het verlaten van de cinema al terug vergeten was.
 
Late to the party, maar ik vond er zeer weinig aan.

Extreem over the top, op het ridicule af. De scènes met MODOK vond ik cringe, had volledig geschrapt mogen worden van mij.

Veel te veel plotholes en deus ex machina's. Qua setting spreekt de quantum realm mij ook niet aan, het unieke van Ant-Man gaat zo een beetje verloren. Dr Strange 2 was op dat vlak in hetzelfde bedje ziek.

Majors is een dijk van een acteur en heeft alles in zich om een zeer boeiende villain te worden (als hij zich privé niet verbrandt toch), maar zijn personage bleef hier te veel op de vlakte. Al die screentime die MODOK kreeg had beter naar het uitdiepen van Kang gegaan.
 
Ik heb geen idee wat ik van Kang moeten vinden als nieuwe “big bad”. Zelf heb ik nooit de comics gelezen, maar als ik reddit mag geloven is Kang een klasse erger dan Thanos. Maar dat gevoel mis ik nu.

Misschien deels omdat er geen echt mysterie rond hem hangt. Thanos werd vrij lang in de achtergrond gehouden, deels waarschijnlijk omdat ze nooit gedacht hadden effectief zoveel films te maken.

Maar Kang is nu al 2 keer prominent aan bod geweest maar ook al verslagen door Loki & Ant-Man. Heel het tijdrijs/multiverse aspect ervan maakt het ook meteen een pak minder interessant in mijn ogen. Ik vond het bij Endgame al jammer dat het uiteindelijk niet “onze Thanos” was, waarmee het publiek een connectie mee had, die verslagen werd.

Bij Kang heb ik nu al het gevoel van “tjah, dan komt er steeds een andere versie”, maar daar bouw je als publiek geen band mee op. De volgende Avengers film draait ook om Kang, maar ik loop er niet meteen warm voor.
 
Laatst bewerkt:
Gegevens Majors persoonlijke situatie en lopende klachten bij het gerecht, zie ik Marvel gerust nog afstappen van Kang als het nieuwe grote kwaad, tenzij ze een zeer goede acteur vinden om hem te vervangen. Kang als de 'nieuwe Thanos' was oorspronkelijk niet het plan tot ze Majors z'n straffe acteerprestaties zagen in the dailies van Loki... maar goed, wordt ongetwijfeld vervolgd.
 
die zal wel recast worden.
heel phase 4 tem phase 6 valt onder "the multiverse saga". als Kang de big multiverse bad guy is, is dat een probleem om nu nog te veranderen
de voorlaatste film van de saga heet trouwens "Avengers: the Kang Dynasty", en daar zijn ze al mee bezig, en Kang is het enige personage dat al is bevestigd voor die en de opvolger "Secret Wars".
 
Eindelijk eens een geschikt moment gehad om deze te bekijken. Zoals reeds door anderen gezegd is hier, in één woord: meh. Niet zo slecht als Wakanda 2 of Eternals, maar echt boeien zoals voorheen doet het toch niet. Het is allemaal compleet voorspelbare/ongeloofwaardige Marvel-familie-CGI-meuk die ik morgen alweer vergeten ben. Paar grappige momentjes, but that's it.
 
Terug
Bovenaan