Mooi hoe ze erin slagen van Ant Man een trilogie te maken die ook thematisch aan elkaar gelinkt is, iets wat bij de Iron Man en Thor trilogieën toch wel ontbrak. Tot nu toe vond ik binnen Marvel (Avengers even buiten beschouwing) enkel het Captain America drieluik als trilogie écht geslaagd, maar ook daar was Captain America: Civil War basically Avengers 2.5.
Hopelijk ditmaal ook een trilogie zonder een duidelijk zwak element zoals Iron Man 3 of Thor 2 (of Thor 4).

Kijk nog een tikkeltje meer uit naar Guardians of the Galaxy 3, maar deze Quantummania staat toch ook hoog op m'n lijstje voor dit jaar.
Ook eindelijk terug een jaar met veel meer toppers dan enkel het superheldgeweld (Dune Part Two, Oppenheimer, Indy V, de nieuwe Scorcesse).
 
kijk er wel naar uit. Helaas veel spoilers in trailer , normaal zie ik die niet maar laatste tijd veel cinema geweest en daar werd die constant getoond
 
 
Momenteel de laagstscorende MCU-film op Metacritic...

Ik vond de film wel goed, zeker niet de slechtste in de MCU. Zoals in de review gezegd had ik soms wel het idee dat ik naar een Star Wars-film aan het kijken was :) Maar in principe een goeie kick-off van Phase 5.

Al merk ik wel dat het 'nieuwe' (na 31 films en paar series wel normaal uiteraard) er af is, en ik vind dan eigenlijk Phase 4 nog goed, maar zo'n fenomeen als de Infinity Saga, dat was uniek é, gaan ze nooit meer klaarspelen, qua gewicht en acteurs, hoe hard Jonathan Majors ook z'n best doet (en dat deed hij).

Zeer benieuwd wel naar het verdere verloop!
 
Die Marvel films worden ook gewoon meer en meer SF.
Tijdrijzen, ruimtereizen, nanotech dat blijkbaar alles kan tevoorschijn toveren….
Wie lichtgevoelige epilepsie heeft krijgt met de laatste films gegarandeerd een aanval.
De special effects en explosies spatten van uw scherm.

Ik vond het beter toen de helden en verhaallijnen nog ‘geloofwaardig’ waren.
Ik bedoel daarmee meer down to earth.
Had dat gevoel ook met de Comics destijds
 
ik ben aangetrokken geworden tot de MCU door de eerste Guardians of the Galaxy, net omdat het in een vrij crazy versie van het universum speelt. waar de aliens verder komen dan "een mens met puntige oren, of een mens met rare voorhoofden" en "wat als vissen de dominante species op een planeet waren?"

het heeft daarna zelfs nog lang geduurd voor ik de "realistische" MCU's heb bekeken.

dus ik vind in dit soort films visueel wel fantastisch. qua verhaal weet ik het niet zo goed. ik ga het zeker niet "de slechtste MCU ooit" noemen

Kang vind ik gewoon teleurstellend. goed, in deze film is hij "de exiled one" die de rest belooft tegen te willen houden, maar waarom hij precies exiled is, wordt niet echt duidelijk. of hij effectief de goede Kang is die de andere wilt tegenhouden, blijkt toch ook niet uit de film.
uit deze film blijkt alleen maar dat deze een soort liefdeskind van Thanos en Rick Sanchez is... 't komt er eigenlijk op neer dat hij naar mijn gevoel als niet meer dient om de volgende Avengers film op te bouwen.

dat neemt zowat heel de waarde van het verhaal wat weg, imo.

de humor zit in deze film wel goed. er zitten wel typische MCU-momenten in, maar de film wordt er niet mee overladen, zoals ze in het verleden wel eens aan durfden zondigen.
 
Film is best oke, ik zou em zeker een 'fresh' op RT gegeven hebben. Maar ben ik die enige die dacht dat op einde van de film
een Kang-variant ging binnenwandelen in dat restaurant?
 
Ik snap absoluut niet waarom deze zo neergesabeld wordt. De beste Marvel film in heel lange tijd imo. Wat mij betreft ook gewoon de beste ant-man film. Misschien heeft dat iets te maken met dat het ook wel de raarste marvel film tot nu is. Zeker in design maar ook kwa humor en toon weirdly all over the place maar het werkt gewoon.

Heeft meer gemeen in genre, sfeer en setting met de GotG films. Cosmic space opera. Dit is prolly een betere star wars film dan die hele nieuwe trilogie samen.

Veb, Kang, Pfeiffer, de setting, so much to love. Perfect om de slechte smaak van Love and Thunder en andere mediocre marvel zooi mee door te spoelen. 👌
 
Laatst bewerkt:
Ik snap absoluut niet waarom deze zo neergesabeld wordt. De beste Marvel film in heel lange tijd imo. Wat mij betreft ook gewoon de beste ant-man film. Misschien heeft dat iets te maken met dat het ook wel de raarste marvel film tot nu is. Zeker in design maar ook kwa humor en toon weirdly all over the place maar het werkt gewoon.

Heeft meer gemeen in genre, sfeer en setting met de GotG films. Cosmic space opera. Dit is prolly een betere star wars film dan die hele nieuwe trilogie samen.

Veb, Kang, Pfeiffer, de setting, so much to love. Perfect om de slechte smaak van Love and Thunder en andere mediocre marvel zooi mee door te spoelen. 👌
nu ben ik wel benieuwd; maar ik wacht op de disney+ release. Die zal wel vrij snel komen, vermoed ik.
 
Terug
Bovenaan