Android TVbox

Slyke

Well-known member

Ben op zoek, als leek, naar een Android-tv-box en kwam bij dit exemplaar terecht:

Ben jij op zoek naar een kwalitatieve Android TV box? Deze Bovadi® Ematic Pro X bezit echt alles wat jij nodig hebt! Streamt jouw favoriete films en series in 4K kwaliteit naar jouw TV. Deze krachtpatser ondersteund alle apps die jij gewend bent en dat voor een betaalbare prijs. In tegenstelling tot andere Android TV boxen op Bol.com beschikt deze mediaspeler wél over een officiële AndroidTV en Google licentie. Dit betekent dat je zorgeloos en comfortabel de beste kwaliteit in huis haalt en zorgeloos door het snelle menu navigeert.

Wat voor mij sowieso vereisten zijn:
- SPDIF out
- ethernet in (dus niet enkel wifi)
- YouTube casten via native app
- VTMGo en VRTNu casten
- NetFlix in 4K

Iemand ervaring met deze zaken?
Vooral dat casten vanuit VTMGo en VRT.Nu lijkt mij twijfelachtig, omdat ik daar zo weinig over kan terugvinden?

Trouwens: van zodra je begint te zoeken naar zulke boxjes, kom je zowat nergens een objectieve review tegen.
Die "merken" doen er alles aan om zelf hun eigen positieve reviews her en der neer te posten, maar nergens onafhankelijke recensies precies...
 

Wat vinden jullie van deze?

Probleem bij die Chinese boxjes is dat ze verschijnen en verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Mijn bovenste linken van 6 maanden geleden werken al niet meer...

Deze Nokia lijkt toch ietsje meer "mainstream" in de markt gezet...
 
Hier al jaren content van de Nvidia shield, maar die heeft geen SPDIF uitgang.

Die vtm go & vrt nu staan tegenwoordig gewoon in de Google store voor Android TV dus daar ga je sowieso wel mee weg geraken.
 
Ik heb hier 2 shield pro's. Doet wat ze moeten doen en ben best tevreden. Op een van deze 2 heb ik recent een plex server opgezet (vaste server is stuk aan het gaan) En lijkt vlot te gaan.
Ondersteunen goed en snel DBVision en DBAtmos.
Gamen via NVIDIA Gamestream werkt niet altijd vlekkenloos - af en toe plotse reboots.
 
Vroeger ook een of ander Chinees boxje gehad. Heeft nooit erg vlot gewerkt. Uiteindelijk een Nvidia Shield gekocht en draait hier ondertussen al 4 jaar zonder problemen.
 
waarom precies SPDIF? Of bedoel je dat je een Toslink connector hebt op je receiver?

De Nvidia Shield Pro draait hier al minstens een jaar vlot alles; casten doe ik wel nooit.
en ondersteund zoals gezegd de meeste audio en video formaten (HDR, DV, 4K, DA, DTS, DDP, etc), maar wel een stevig prijsje.
Voorheen apparaten gehad die manuele acties vereisten om tussen HDR en DV te switchen, dat was niet super handig.
Als mogelijk, toch audio over HDMI laten gaan: https://www.sfcable.com/blog/hdmi-vs-optical-cables-which-consider
Niet nodig natuurlijk, voor simpele stereo of surround oplossingen.
 
Uiteindelijk voor die Nokia gegaan
Reden voor SPDIF was inderdaad dat ik een oude versterker heb waarmee ik niet binnenkan via HDMI.

Tot nu toe wel tevreden.
Maakt stabiele indruk. Het enige wat ik ontdekt heb dat is dat casten verplicht over WiFi moet gaan. Als ik hem dan bedraad gebruik, dan lukt het casten niet…
 
Is de Nvidia Shield Pro nog steeds de meest aangeraden box? Ik wil in de loop van het jaar overschakelen van tv naar projector en heb dus iets nodig voor alles van streaming + een Plex server met externe harde schijf. Intussen is het beestje toch al wat 'oud' geworden, maar ik zie niet meteen betere/nieuwere alternatieven.

Ik vermoed dat je via het netwerk wel nog bestanden kan overzetten van bijvoorbeeld een desktop naar de aangekoppelde externe harde schijf?
 
ondanks de verouderde hardware is het nog steeds de meest performante en best geupdate android box. doet wat het moet doen en is er snel genoeg voor.
 
Is de Nvidia Shield Pro nog steeds de meest aangeraden box? Ik wil in de loop van het jaar overschakelen van tv naar projector en heb dus iets nodig voor alles van streaming + een Plex server met externe harde schijf. Intussen is het beestje toch al wat 'oud' geworden, maar ik zie niet meteen betere/nieuwere alternatieven.

Ik vermoed dat je via het netwerk wel nog bestanden kan overzetten van bijvoorbeeld een desktop naar de aangekoppelde externe harde schijf?
Ik denk dat het nog steeds de beste "betaalbare" mediaplayer is. Streamt hier nog continu 4K+HDR+Atmos zonder problemen.
Volgens mij kan je een Samba-share opzetten op de externe harde schijf.
 
Effe thread diggen, zit met een schoonpa die bijna het schuim op zijn lippen krijgt van de reclame bij moderne tv. Hij wilt dus opnemen van al de meest voor de hand liggende vlaamse zenders, en dan achteraf de reclame kunnen "doorspoelen". Liefst ook wegzappen en naar andere zenders kunnen kijken etc.

Lijkt me niet echt mogelijk met deze boxes?
Ik kijken al 20+ jaar alles rechtstreeks van PC's
of consoles dus ben al effe out of the loop.
 
Effe thread diggen, zit met een schoonpa die bijna het schuim op zijn lippen krijgt van de reclame bij moderne tv. Hij wilt dus opnemen van al de meest voor de hand liggende vlaamse zenders, en dan achteraf de reclame kunnen "doorspoelen". Liefst ook wegzappen en naar andere zenders kunnen kijken etc.

Lijkt me niet echt mogelijk met deze boxes?
Ik kijken al 20+ jaar alles rechtstreeks van PC's
of consoles dus ben al effe out of the loop.

Quasi onmogelijk. De twee grote providers (Proximus/Telenet) hebben afspraken gemaakt om doorspoelen van reclame niet meer mogelijk te maken(ook bij opnames).

De Tweakers-stijl oplossingen die je kan googelen zoals een CI+-module en bepaalde tv's waarbij je kan opnemen op een externe schijf kan vrij omslachtig zijn en dan moet uw tv de optie effectief nog aanbieden...

Anderzijds lijkt Orange hun restrictie hierrond niet zo draconisch te zijn als bij Telenet/proximus:

 
Terug
Bovenaan