Andere huisdieren

Zijn er hier mensen met landschildpadden?
Ja. Grieks, Russisch en Panter

Dan nog,

Waterschildpadden: Chelydra serpentina - Pelodiscus sinensis albino - Subglobosa - Muskus(gewone en razorback) - afrikaanse moeras
De Chelydra en Pelodiscus beiden met de juiste documenten (mag je niet meer aankopen/houden nu)

Gifkikkers

Papegaaien tam: grijze roodstaart - roze kaketoe - ara nobilis - caique(roestkop).

Parkieten tam: 2 pyrrhura's

Dan nog een voliere met een hoop grasparkieten, zebravinken en chinese dwergkwartels.

2 konijnen

Een hele hoop, maar al veel minder als vroeger. Toen was er nog een hele reptielencollectie bij.
 
Stropellets gekocht als ondergrond voor ons konijnen, ervoor altijd houtpellets.

Beginnen die dat toch niet onmiddellijk op te eten zeker. Hopelijk kan het geen kwaad.
 
Stropellets gekocht als ondergrond voor ons konijnen, ervoor altijd houtpellets.

Beginnen die dat toch niet onmiddellijk op te eten zeker. Hopelijk kan het geen kwaad.
Ik denk van niet, maar die beesten knabbelen overal aan. Bij ons zitten ze in de tuin, maar eerst op het appartement en dat kot proper maken was toch altijd een gevloek. Zeker omdat die Vlaamse reus er af en toe naast flieterde.
 
Nu ik de topics over honden/katten zie, wie heeft er nog papegaai(en) als huisdier?

Ik zal alvast de kick-off geven:
Grijze roodstaart
Rosé kaketoe
Ara nobilis
Roestkop-caique

Alle 4 karakterjes, niet noodzakelijk zoals mainstream omschreven staat:

Roodstaart is bv gekend als rustige vogel, maar bij ons is het de lawaaimaker van de groep. (inclusief schunnige taal)
Kaketoe, welke dan als krijsers gekend staan, is bij ons de rustigste.
Ara is de klikker van de groep, zal als eerste roepen als anderen iets fout doen....om het dan erna zelf te doen.
Caique is de clown van de groep, allemansvriend.
 
Nu ik de topics over honden/katten zie, wie heeft er nog papegaai(en) als huisdier?

Ik zal alvast de kick-off geven:
Grijze roodstaart
Rosé kaketoe
Ara nobilis
Roestkop-caique

Alle 4 karakterjes, niet noodzakelijk zoals mainstream omschreven staat:

Roodstaart is bv gekend als rustige vogel, maar bij ons is het de lawaaimaker van de groep. (inclusief schunnige taal)
Kaketoe, welke dan als krijsers gekend staan, is bij ons de rustigste.
Ara is de klikker van de groep, zal als eerste roepen als anderen iets fout doen....om het dan erna zelf te doen.
Caique is de clown van de groep, allemansvriend.

Een jonge edelpapegaai hier:
 
Hier zitten we met een fret, vriendin wou een kat, ik een hond dus we hebben iets er tussen gekozen.
We hebben wel geluk dat het een héél braaf beestje is, bijt niet, vrij zindelijk (ook al wordt ze nu ouder en meer accidentjes). Dit is wel de laatste keer dat we een fret als huisdier nemen, want eigenlijk heb je er niet veel aan, komt niet veel liefde geven. Ze slaapt ook gewoon veel en de uren dat ze wakker is moeten we ze goed in het oog houden dat ze niets kapot doet. Helft van ons huis is ook verbouwd geweest voor haar (zetel dichtgetimmerd, verzorginstafel vanonder dichtgemaakt, metalen latten onder keukenkasten/vaatwassern ... Gewoon héél nieuwsgierig eigenlijk

Video



 
Wij hebben ook twee konijnen die hier vrij in huis lopen :D mijn vrouw is beheerder van konijnenforum stikke zot is ze mee die konijnen.
En waar schijten die dan? en plassen?

Ik kan me niet voorstellen dat een konijn naar een soort kattenbak gaat, zoals katten wel doen.

of ben ik verkeerd?
 
En waar schijten die dan? en plassen?

Ik kan me niet voorstellen dat een konijn naar een soort kattenbak gaat, zoals katten wel doen.

of ben ik verkeerd?
Naar een konijnenbak.

Kijk maar:

konijn_op_toiletbak.jpeg
 
jep

enkel knabbelen ze wel graag aan kabels, zetel, kasten, plinten, muren... 😅
Een buitenhok doet dan weer wonderen. Vroeger hadden we onze Vlaamse reus in de living rondlopen toen we nog op een appartement woonden. Dat had zeker zijn charmes, maar als hij in de rui zat moeten we continu stofzuigen. Castratie hielp wel tegen zijn drang tot afbakening en gecopuleer met mijn voet.
 
Een buitenhok doet dan weer wonderen.
Dat hebben we ook maar daar waren ze totaal niet gelukkig, behalve dan om tunnels te graven.
Was ook traumatisch want er waren enorm veel slakken in hun hokkjes (waar hun eten stond), maar ze hadden daar schrik van.
Bijgevolg aten ze veel te weinig en konden ze niet rustig slapen in hun hokjes. Was ook zielig want bij regen bleven ze maar zielig buiten zitten :cry2:

Toen ze terug binnen kwamen hebben ze 3 dagen lang enkel gegeten en geslapen 🙈
 
Terug
Bovenaan