ANC over-ear headphone

Waelvis

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik ben op zoek naar een headphone met deftige ANC. Met als catch dat het iets relatief goedkoop moet zijn.

Beste optie is zonder twijfel de Sony WH-1000XM4/5 maar aan 260€/350€ is dat momenteel te duur. Hiervan ga ik er wss 2eentje bestellen de volgende Black Friday.
Maar ik zoek iets om de tijd tussendoor te overbruggen.

Momenteel heb ik een Edifier W830BT. Die heeft wel geen ANC, maar voor de rest altijd heel tevreden van geweest. Maar ondertussen, na een paar jaar intensief gebruik valt hij letterlijk uit elkaar.
Ik heb ook een JBL E65BT NC (denk ik, niet zeker van het model) liggen, maar die spant te hard aan m'n hoofd en de oorschelpen zijn te klein.

Ik ga hem vooral gebruiken voor muziek, podcasts en films/series. Verbinden met zowel PC, gsm en TV.


Belangrijkste zaken:
- Comfortabel: over ear, dus groot genoeg.
- ANC
- Draadloos
- rond de 100€(?)
- Deftige batterijduur
- Toch een beetje deftige geluidskwaliteit


Enkele modellen die ik al opgezocht heb die interessant lijken: (prijzen Amazon de)

- Anker Soundcore Life Q30 (79,99€)
- Anker Soundcore Space Q45 (119,99€)
- Edifier W820BN (59,99€)
- Edifier W860NB (126,47€)
- Sennheiser HD450BT (131,41€)

Iemand toevallig ervaring met een van deze, of iets anders deftig in dezelfde prijsklasse?
 
Ik ben op zoek naar een headphone met deftige ANC. Met als catch dat het iets relatief goedkoop moet zijn.

Beste optie is zonder twijfel de Sony WH-1000XM4/5 maar aan 260€/350€ is dat momenteel te duur. Hiervan ga ik er wss 2eentje bestellen de volgende Black Friday.
Maar ik zoek iets om de tijd tussendoor te overbruggen.

Momenteel heb ik een Edifier W830BT. Die heeft wel geen ANC, maar voor de rest altijd heel tevreden van geweest. Maar ondertussen, na een paar jaar intensief gebruik valt hij letterlijk uit elkaar.
Ik heb ook een JBL E65BT NC (denk ik, niet zeker van het model) liggen, maar die spant te hard aan m'n hoofd en de oorschelpen zijn te klein.

Ik ga hem vooral gebruiken voor muziek, podcasts en films/series. Verbinden met zowel PC, gsm en TV.


Belangrijkste zaken:
- Comfortabel: over ear, dus groot genoeg.
- ANC
- Draadloos
- rond de 100€(?)
- Deftige batterijduur
- Toch een beetje deftige geluidskwaliteit


Enkele modellen die ik al opgezocht heb die interessant lijken: (prijzen Amazon de)

- Anker Soundcore Life Q30 (79,99€)
- Anker Soundcore Space Q45 (119,99€)
- Edifier W820BN (59,99€)
- Edifier W860NB (126,47€)
- Sennheiser HD450BT (131,41€)

Iemand toevallig ervaring met een van deze, of iets anders deftig in dezelfde prijsklasse?
Wij hebben zowel een WH-1000XM3 als de "goedkoper" Sony ANC-headset. En dat verschil in kwaliteit is wel enorm hoor.
Je wil wachten tot de volgende black friday om een XM4 te kopen, maar gaat nu 100€ uitgeven aan een headset om die periode te overbruggen. Ik kan u wel zowat garanderen dat die blackfriday korting geen 100€ gaat zijn. Dus koop je beter nu gewoon de XM4.

De kans is ook groot dat je tegen dan enkel de XM5 nog kan kopen, en die is een pak duurder.
 
Anker Soundcore Life Q30 (79,99€)
Ik heb deze aangekregen en teruggestuurd, het geluid is oké maar mijn oren werden daar ongezien warm van. Na een tiental minuten werd wat dat echt klammig.

Misschien een slechte eigenschap van ANC hoofdtelefoons, maar ik kan het maar meegeven.
 
Hier nochtans geen klachten over de Q30. Volgens mij worden de meeste ANC koptelefoons wel wat warm, gezien die allemaal met afsluitend (vals) leer werken als earpads.
 
Ik heb de Q45, draag meestal een bril en heb een relatief groot hoofd. Zonder bril merk ik dat het na 3 kwartierkes toch al wat oncomfortabel wordt. Met bril is het sowieso te krap. De ANC is goed en als je LDAC-mode inschakelt zou ik hem qua geluidskwaliteit rond hetzelfde niveau als Sony's XM3 plaatsen. Deze klinkt in mijn ogen iets minder bass-heavy dan de Sony, maar via EQ kan je dit toch een beetje naar wens instellen.
 
Heb al een tijdje een Focal Listen Wireless en ben er wel serieus content van. Was ook niet zo heel duur i.v.m. die Sony.
 
Hier nochtans geen klachten over de Q30. Volgens mij worden de meeste ANC koptelefoons wel wat warm, gezien die allemaal met afsluitend (vals) leer werken als earpads.
Ik heb geen ervaring met meerdere hoofdtelefoons dus het kan effectief gewoon een eigenschap zijn. Maar ik vond dat hoogst oncomfortabel na iets langer gebruik.
 
Nee. De beste "consumer-grade" ANC die je momenteel kan kopen zit bij de Sony XM4/XM5. Daar is ook een in-ear variant van, maar die is minder goed.
Heb de sony over ear XM3 en was van plan de sony linkbuds S te kopen (anc in ear). Dus geen aanrader?
Reden van aankoop van deze linkbuds s omdat die kleiner is dan de andere versie van sony (in ear om op kussen te liggen- slapen dus klein model nodig). Enige aanrader?

Edit : ik bedoelde dus in ear vs over ear
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Q30 en ben hier gewoon dik tevreden van. Hij komt er in alle reviews ook steeds prima uit, uiteraard rekening houdend dat het een budget hoofdtelefoon is. Check hier voor een zeer uitgebreide review.
 
Ik heb dezelfde mening als @anders. om geen geld te verspelen aan een goedkopere headset ALS je 100% van plan bent om nog een premium headset te kopen. De vorige Black Friday heeft de Sony XM4 €209 gekost wat €50 minder is dan de huidige prijs. Uw headset ter overbrugging kost al meer dan het prijsverschil en op die tijd tot november kan je al mooi genieten van kwaliteitsvol geluid met ANC.

De XM2 doet hier trouwens nog dagelijks dienst (met uitzondering op de meh microfoon).
 
@anders. En @JoskeVermeulen hebben gelijk. Ik koop beter inderdaad direct die Sony.

Ik heb trouwens nog Sony WF-1000XM3 in-ears die ik frequent gebruik. Maar ik wissel graag eens af tussen in-ears en over-ears.

Ik kan de Sony WH-1000xm4 aan 225€ kopen, dus toch al een beetje korting :p
 
Was tevreden van de volgende :

Heb destijds de sony Whxm3 toen geprobeerd. Maar vond die toen zeer onaangenaam om te dragen. Misschien best voordat je effectief die WH4 koopt, even checken bij mediamarkt of zo of het aangenaam aanvoelt hoe men die ANC genereert bij SONY on ear.

Mogelijks dat je dat gewend kon geraken na een tijd, maar bon nog altijd tevreden rekening houdende met de zaken waar je de nadruk op legt met mijn keuze.

Al is de laatste versie van de PXC nu de momentum 4...

Nu bon, indien je toch overweegt om te gaan voor de xm4... mogelijks is dit interessant : https://www.2dehands.be/v/audio-tv-en-foto/hoofdtelefoons/m1941992135-sony-wh-1000xm4

Heb er persoonlijk nooit echt problemen van gemaakt om zoiets tweedehands te kopen.
 
Gisteren de Q30 binnengekregen werkt perfect voor muziek/streamen etc. maar zodra ik begin te gamen, heel veel gekraak en gepiep... heel raar

Ook mijn medespelers horen gekraak via de micro terwijl dit niet is bij gewoon bellen bv. via gsm

Ter info, ik weet dat het geen gaming headset is maar de latency vind ik niet erg aangezien ik 90% RTS of solo speel en geen FPS
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Q30 én de Sony XM3. Over de Q30 was ik dik tevreden over de ANC en de enige reden dat ik de XM3 gekocht heb, is dat ik die tweedehands kon krijgen. En ja, die is beter maar voor mij (als complete leek) is dat ook maar een verschil dat je merkt als je ze allebei aan hebt gehad. Zonder die XM3 had ik mijn Q30 ook gewoon prima gevonden.
 
Terug
Bovenaan