Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geld is er in overvloed (die luttele xx miljard extra voor border protection zullen het verschil niet maken in het Amerikaans overheidsbudget), en wetten zijn er om veranderd te worden (indien nodig).

Maar aan wil ontbreekt het volledig in de Europese en Amerikaanse politiek (en al zeker bij de Democratische partij)
Dit is echt onzin van het niveau MAGA à la MTG of Boebert. Er lag een bipartisan bill klaar die uiteindelijk door de Republikeinen zelf werd afgeschoten, onder invloed van Trump. Het ironische? Zij waren zelf degenen die de wet hadden opgesteld.

Dit is echt onzin van het niveau MAGA à la MTG of Boebert. Er lag een bipartisan bill klaar die uiteindelijk door de Republikeinen zelf werd afgeschoten, onder invloed van Trump. Het ironische? Zij waren zelf degenen die de wet hadden opgesteld.

Verklaar je nader. Welk gedeelte is in jouw ogen onzin?
Dat het eigenlijk niet zo moeilijk is om de migratiecrisis op te lossen (mits politieke wil)?
Dat het de Europese en Amerikaanse politieke elite volledig ontbreekt aan wil om de nodige stappen te nemen?

Het wetvoorstel waar je naar verwijst is hier maanden geleden trouwens al in detail besproken.
Trump en z'n achterban hadden groot gelijk om dat voorstel genadeloos af te schieten. Het was in z'n finale vorm zodanig verwaterd dat het een grote farce was geworden.

1 van de punten was dat de overheid de grens kon "sluiten" wanneer 5,000 illegal encounters per dag (gemiddeld genomen over een hele week) werd bereikt. 5,000 PER DAG. Oftewel 1,8 miljoen per jaar. Sta daar eens bij stil...
Al zou het voorgestelde aantal 1/10 daarvan geweest zijn, was het nog onaanvaardbaar.
Hoe los je daar in godsnaam de migratiecrisis mee op? Met die bill geef je als overheid net aan dat de grens standaard open is, en incentiveer je dus migranten en mensensmokkelaars nog wat meer.
De standaard moet net een hermetisch gesloten grens zijn.

Gezien de voornaamste drijfveren van die bevolkingsgroep vooral irrationeel gebaseerd zijn, zal daar nooit echt werk van gemaakt kunnen worden.
Die antipathie voor de wetenschap bv (covid, opwarming klimaat, etc), hoe kan je daar werk van maken?
Die antipathie voor de "MSM" bv, maar dan wel dwepen met al die altright zendertjes, YT-kanalen en X-accounts die ongestraft ongefundeerde onzin kunnen verspreiden, hoe kan je daar werk van maken?

Je ziet het op dit forum ook bij de mensen die behoren tot die groep, de oplossingen die zij verwachten voor hun problemen, zijn vaak gewoon niet legaal of niet realistisch. Kijk naar de voorgestelde oplossingen hier tegen migratie bv. Tsja, hoe kan je daar werk van maken? Alles wat gedaan wordt in dat opzicht zal altijd too little, too late zijn.

Gewoon doodzwijgen en zo goed mogelijk negeren, dat gaat gelukkig in Europa nog iets gemakkelijker dan in de VS. Het probleem is dat de politici zich net laten verleiden tot "de discussie" en dan, zoals het aloude gezegde, zich laten verlagen tot dat niveau en dan op ervaring verslagen worden.
Doodzwijgen en negeren lijkt me niet de juiste aanpak.

Ivm wantrouwen tov wetenschap lijkt me dat wetenschappers via sociale media meer weerwerk moeten bieden tov wappies. Sociale media moet aan banden worden gelegd bij het verspreiden van waanideeën.

Problemen ivm migratie lijken me overigens ook niet zuiver irrationeel, bv.
- Migranten die na 10j in Vlaanderen geen woord Nederlands spreken.
- Asielzoekers die voorrang krijgen bij sociale huisvesting terwijl de wachtlijsten zo lang zijn.
- Gettovorming in sommige Brusselse wijken.

Bezorgdheden hierover zijn jarenlang niet ernstig zijn genomen. De laatste jaren erkennen wel zowat alle partijen dat een strenger beleid nodig is. Maar het is helaas ooit anders geweest (snel-Belgwet, regularisaties,...)

Doodzwijgen en negeren lijkt me niet de juiste aanpak.

Ivm wantrouwen tov wetenschap lijkt me dat wetenschappers via sociale media meer weerwerk moeten bieden tov wappies. Sociale media moet aan banden worden gelegd bij het verspreiden van waanideeën.

Problemen ivm migratie lijken me overigens ook niet zuiver irrationeel, bv.
- Migranten die na 10j in Vlaanderen geen woord Nederlands spreken.
- Asielzoekers die voorrang krijgen bij sociale huisvesting terwijl de wachtlijsten zo lang zijn.
- Gettovorming in sommige Brusselse wijken.

Bezorgdheden hierover zijn jarenlang niet ernstig zijn genomen. De laatste jaren erkennen wel zowat alle partijen dat een strenger beleid nodig is. Maar het is helaas ooit anders geweest (snel-Belgwet, regularisaties,...)

Wetenschappers zijn al op sociale media super actief om alles duidelijk te kaderen. Dat wordt genegeerd of binnen de dag vergeten. En het probleem is dat wetenschappers voor die wappies hun credibiliteit kwijt zijn van zodra er ook maar 1 foutje gemaakt wordt. Wat in de wetenschap natuurlijk onvermijdbaar is, zeker als we over prognoses en verwachtingen bezig zijn. Daarentegen hoeven die wappies maar 1 keer eens iets juist te hebben, om een goddelijke status toegemeten te krijgen.
Daar kan je gewoon niet tegen op en "meer meerwerk moeten bieden" via sociale media is compleet nutteloos. Zo'n mensen kan je gewoon niet meer overtuigen. Alles is een complot van de overheid, de media, Soros, de Joden, links, Bill Gates, etc

Ik zeg ook niet dat migratie geen problemen heeft opgeleverd. Dat is nog een van de thema's waar ik ook heel rechts in ben. Maar de voorgestelde oplossingen komen veelal neer op grenzen dichttimmeren en allemaal terugsturen naar hun eigen land. Dat zijn twee zaken die gewoon niet realistisch zijn. Ze bekken wel lekker, en zijn niet moeilijk om te herhalen. Dat dan weer wel.

Verklaar je nader. Welk gedeelte is in jouw ogen onzin?
Dat het eigenlijk niet zo moeilijk is om de migratiecrisis op te lossen (mits politieke wil)?
Dat het de Europese en Amerikaanse politieke elite volledig ontbreekt aan wil om de nodige stappen te nemen?

Het wetvoorstel waar je naar verwijst is hier maanden geleden trouwens al in detail besproken.
Trump en z'n achterban hadden groot gelijk om dat voorstel genadeloos af te schieten. Het was in z'n finale vorm zodanig verwaterd dat het een grote farce was geworden.

1 van de punten was dat de overheid de grens kon "sluiten" wanneer 5,000 illegal encounters per dag (gemiddeld genomen over een hele week) werd bereikt. 5,000 PER DAG. Oftewel 1,8 miljoen per jaar. Sta daar eens bij stil...
Al zou het voorgestelde aantal 1/10 daarvan geweest zijn, was het nog onaanvaardbaar.
Hoe los je daar in godsnaam de migratiecrisis mee op? Met die bill geef je als overheid net aan dat de grens standaard open is, en incentiveer je dus migranten en mensensmokkelaars nog wat meer.
De standaard moet net een hermetisch gesloten grens zijn.
Dan herhaal ik weer wat ik toen ook zei:

De inhoud van de wet had helemaal niets te maken met de reden waarom die uiteindelijk werd afgeschoten, en dat weet je ook. Het wetsvoorstel was mede geschreven door één van de meest conservatieve senatoren, James Lankford, die zelfs werd bedreigd door Trump met de waarschuwing dat het zijn politieke carrière zou kunnen schaden. Uiteindelijk werd het voorstel niet eens door het Congres opgepakt.

Dead on arrival
A Border Deal now would be another Gift to the Radical Left Democrats

Je kunt waarschijnlijk wel raden welke idioot de laatste uitspraak heeft gedaan.

Blijkbaar is campagne voeren belangrijker dan daadwerkelijk iets realiseren waar beide partijen het over eens waren.

Dus nogmaals: We kunnen het inhoudelijk bespreken als je wilt, maar het feit dat Trump dit opzettelijk heeft laten mislukken voor politiek gewin maakt dat een beetje zinloos.

Wetenschappers zijn al op sociale media super actief om alles duidelijk te kaderen. Dat wordt genegeerd of binnen de dag vergeten. En het probleem is dat wetenschappers voor die wappies hun credibiliteit kwijt zijn van zodra er ook maar 1 foutje gemaakt wordt. Wat in de wetenschap natuurlijk onvermijdbaar is, zeker als we over prognoses en verwachtingen bezig zijn. Daarentegen hoeven die wappies maar 1 keer eens iets juist te hebben, om een goddelijke status toegemeten te krijgen.
Daar kan je gewoon niet tegen op en "meer meerwerk moeten bieden" via sociale media is compleet nutteloos. Zo'n mensen kan je gewoon niet meer overtuigen. Alles is een complot van de overheid, de media, Soros, de Joden, links, Bill Gates, etc

Ik zeg ook niet dat migratie geen problemen heeft opgeleverd. Dat is nog een van de thema's waar ik ook heel rechts in ben. Maar de voorgestelde oplossingen komen veelal neer op grenzen dichttimmeren en allemaal terugsturen naar hun eigen land. Dat zijn twee zaken die gewoon niet realistisch zijn. Ze bekken wel lekker, en zijn niet moeilijk om te herhalen. Dat dan weer wel.
Algemeen lijkt het me inderdaad een beetje een "uphill battle". De generische commentaar is altijd dat een groep mensen zich vergeten of niet ernstig genomen voelt, en daar "wat" moet aan gedaan worden.

Maar lees eens de beerputthread op het algemeen subforum of gewoon eender welke fb-groep die een beetje "alternatievelingen" aantrekt, en het is me echt niet duidelijk wat er net concreet aan gedaan kan worden. Voor mij is dat in de grond gewoon een ontevredenheid met de realiteit gekoppeld aan een gebrek aan algemeen begrip/inzicht voor die realiteit. En ja, dat is makkelijk gezegd voor iemand die eigenlijk weinig zorgen heeft zoals ik, maar waar ik een beetje over val is de "perceptie is realiteit"-denkwijze die stelt dat als een grote groep mensen maar vindt dat iets een groot probleem is, het ook zo is.

Ondertussen zijn er al 27(!) vrouwen die Trump beschuldigen van grensoverschrijdend gedrag. Ook dat is toch weer hallucinant. Stel je voor dat hetzelfde zou gebeuren met een politieker in België.

Maar geen probleem, Trump zal de vrouwen beschermen, of ze dat nu willen of niet!

Ik ga toch blij zijn als de uitslag gekend is. Merk dat ik toch ongemakkelijk word van die hele MAGA Cult en het op het absurde af vind de idolatrie rond Trump, Musk en andere.

Die komen bij mij echt over als zijnde gewoon slechte mensen. Bijna een wereld waar ik geen deel van uit wil maken.

Iemand een idee wanneer de uitslag gekend zal zijn? Ik weet nog dat ik vorige verkiezingen tot heel laat ben wakker gebleven in de hoop de uitslag live mee te maken, maar dat dit uiteindelijk heel wat langer duurde.

Iemand een idee wanneer de uitslag gekend zal zijn? Ik weet nog dat ik vorige verkiezingen tot heel laat ben wakker gebleven in de hoop de uitslag live mee te maken, maar dat dit uiteindelijk heel wat langer duurde.
Hangt af hoe krap het wordt.

Once polls close, depending on how close the contest is, it is possible a winner will not be projected for several hours, days or even weeks

Gisteren op de BRT2 de docu gezien rond die hele poging tot coup van de Trumpclan. Moet zeggen dat ik totaal niet op de hoogte was van het gewicht. Ik dacht dat het dan puur ging over de bestorming van het capitool - maar blijkbaar ging dat dan vnl over het indienen van alternatieve lijsten met kiesmannen om alsnog zelf de winnaar te kunnen bepalen. Crazy - was compleet nieuwe info voor mij. Op de één of andere manier leek het door de sequentie van gebeurtenissen dat die bestorming van het Capitool die coup heeft verhinderd.

In 2016 herinner ik me toch dat 's morgens vroeg het nog luidde dat Clinton gewonnen had, en naarmate onze ochtend vorderde, het steeds duidelijker begon te worden dat Trump gewonnen had.
Dus ik zou er eerlijk gezegd zeker niet voor op blijven.

Persoonlijk weet ik nog goed tijdens de verkiezingen op 2016 dat er op Terzake werd gezegd dat ze bijna zeker waren dat Clinton ging winnen. Ben na het programma gaan slapen en werd smorgens wakker met het nieuws dat Trump gewonnen had.
Dus ik zal er ook niet voor opblijven.

Persoonlijk weet ik nog goed tijdens de verkiezingen op 2016 dat er op Terzake werd gezegd dat ze bijna zeker waren dat Clinton ging winnen. Ben na het programma gaan slapen en werd smorgens wakker met het nieuws dat Trump gewonnen had.
Dus ik zal er ook niet voor opblijven.
En dan kunnen we opnieuw deze beelden zien:

Zou dat niet heel hard afhangen van welke swing states de doorslag geven? Hoe snel stemmen worden geteld kan per staat enorm verschillen, en hoe nauwer de uitslag hoe completer de telling moet zijn.
Als de verkiezing echt zo nauw is als voorspeld, kan het enorm lang duren en zou ik zelfs in de loop van (onze) woensdag niets verwachten. Als er echter een structurele polling error van 2-3% op zit zal het een pak sneller gaan.

Tijdens de verkiezing van 2016 was ik in de VS aan het werk. Ik weet nog dat de dag erna een collega gewoon thuis bleef ("just staying home playing video games") want de wereld was toch om zeep.
Eerlijk? Ik moest op een sardonische wijze grijnzen toen Trump het werd en had kippenvel. En dan was het vier jaar lang met open mond gapen naar wat daar in Washington gebeurde. De wereld leek in 2016 toch een stuk onschuldiger dan vandaag en Trump II zal wranger aanvoelen.

Eerlijk? Ik moest op een sardonische wijze grijnzen toen Trump het werd en had kippenvel. En dan was het vier jaar lang met open mond gapen naar wat daar in Washington gebeurde. De wereld leek in 2016 toch een stuk onschuldiger dan vandaag en Trump II zal wranger aanvoelen.
Goh, ik zat in Wisconsin (rood) maar in de blauwe universiteitsstad Madison, dus in mijn rechtstreekse omgeving zaten nu wel veel Amerikanen die het allemaal niet konden geloven. Tegelijkertijd had ik een ex-collega die in Philadelphia werkte, waar ik dan geregeld mee sprak, en als twee buitenstaanders vonden we het enerzijds absurd hoe zo iemand kon verkozen raken, maar anderzijds ook wel belachelijk hoe "over the top" en hysterisch sommigen daarmee omgingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan