Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals men op de Daily Show terecht aanstipt: door deze domme uitspraak, raakt er weer veel ondergesneeuwd, zoals:

Die gast is compleet van het padje, zeker als het om gezondheid gaat en die zou dan een leidinggevende rol krijgen voor health en food. Bonkers.
Dat ontbrak er inderdaad nog aan, een antivaxx persoon aan het hoofd van volksgezondheid.

Kennedy has continued to make misleading or false statements about the safety of the measles, mumps and rubella vaccine — including some that were linked to a deadly measles outbreak in Samoa in 2019 — even as evidence shows they’re untrue. When it comes to vaccines, he’s a science denialist.

Make America The Middle Ages Again.

Laatst bewerkt:
Nikki Haley is toch een gematigde republikein ? Het moet zijn dat mensen toch liever Trump wilden. Zullen zien hoe hij het er vanaf brengt volgende week. Trump won wel de voorverkiezingen.

Trump praat de taal van het volk, simpele vragen, simpele antwoorden. Het is de grootste populist van deze eeuw. Hij weet als geen ander hoe zijn kiezers te bespelen. Dat moet je hem wel nageven.

Daar is letterlijk niets positiefs aan. "Dat moet je hem wel nageven", neen, neen, neen. Hij zorgt voor een nog verdere uitholling van het begrip politiek.

Eigenlijk is het in beide kampen vaak ongelofelijk wie er uit de bus komt als presidentskandidaat. Herinner u bij de democraten Hillary Clinton, jongens toch wat was dat. En dan dat getreuzel toen het al lang duidelijk was dat het echt niet meer verder kon met Biden. Bij de republikeinen een narcist die helemaal van het padje af is.

Een mens zou nog heimwee krijgen naar George Bush (jr).
Ik denk inderdaad dat in deze verkiezingen een gematigde republikein vrij gemakkelijk zou winnen. Niet vergeten dat de democraten lange tijd nog Biden naar voor schoven als kandidaat. Harris is een zeer afwezige vice-president die op weinig tijd plots een campagne moest opzetten.

Maar ja, de republikeinen schuiven net nu weer Trump naar voor, op een moment dat er bij de democraten een hoop twijfel was/is en een normalere republikeinse kandidaat gewoon de vloer zou aanvegen met Harris. En dan krijg je idd waarschijnlijk weer een coin flip scenario. Het is zoals je zegt niet te begrijpen.
Dat durf ik niet zeggen. Een gematigde Republikeinse kandidaat zou nooit de MAGA cult achter zich geschaard krijgen zonder de zegening van Trump. En die maakt een groot deel uit van de Republikeinse partij vandaag de dag.

Het moet zijn dat mensen toch liever Trump wilden. Zullen zien hoe hij het er vanaf brengt volgende week. Trump won wel de voorverkiezingen.
Idd. Na het verlies in 2020 werd hij een tijdje door sommigen volledig afgeschreven en werd er gedacht dat de Republikeinen hem gingen dumpen maar uiteindelijk heeft Trump toch een enorme comeback gemaakt. Er was geen andere Republikein met zo'n aanhang. Acht jaar geleden heeft Trump tegen alle verwachtingen in alle toenmalige populairdere Republikeinen naar huis gespeeld.

Ok, bedankt aan die Lubach om nog eens in de verf zetten van de zoveelste herhaling van hetzelfde waarom Trump niet zou mogen verkozen worden. Dat wij als Europeanen mee stappen in een bepaalde anti-Trump campagne tja dat is natuurlijk niet onlogisch. Macron, Schulz en Von der Leyen beginnen al te zweten als Trump ook maar durft aan de macht te komen en zal beginnen over de onderinvesteringen in de NATO. Maar bon dat terzijde. Ik vind dat het hier veel te weinig over essentie gaat en dat we ons ook misschien eens focussen op de inhoudelijk campange van Harris? Wat heeft zij dan die Amerikanen te bieden? Ik heb mijn best gedaan om die standpunten te vinden, buiten wat gerommel in de marges en ja er zijn voor alle Amerikanen, meer is het ook niet. Er zijn voor alle Amerikanen, ja dat kon ik ook nog wel uit mijn duim zuigen indien ik mij presidentskandidaat zou stellen. Elke speech of conferentie dat ze geeft gaat 2/3de over Trump en alles rond zijn campange en 1/3de heel braaf gelul en heel vage teksten. Ze toont toch gewoon een enorme zwakte, dat ze eigenlijk niets te bieden heeft. Ze komt nu toch niet over als een sterke toekomstige leidster voor haar land? Ik snap niet dat dit niet wat meer in de verf wordt gezet door haar eigen campagne die sterke vrouw, het charisma en vooral haar toekomstplannen.

Ok, bedankt aan die Lubach om nog eens in de verf zetten van de zoveelste herhaling van hetzelfde waarom Trump niet zou mogen verkozen worden. Dat wij als Europeanen mee stappen in een bepaalde anti-Trump campagne tja dat is natuurlijk niet onlogisch. Macron, Schulz en Von der Leyen beginnen al te zweten als Trump ook maar durft aan de macht te komen en zal beginnen over de onderinvesteringen in de NATO. Maar bon dat terzijde. Ik vind dat het hier veel te weinig over essentie gaat en dat we ons ook misschien eens focussen op de inhoudelijk campange van Harris? Wat heeft zij dan die Amerikanen te bieden? Ik heb mijn best gedaan om die standpunten te vinden, buiten wat gerommel in de marges en ja er zijn voor alle Amerikanen, meer is het ook niet. Er zijn voor alle Amerikanen, ja dat kon ik ook nog wel uit mijn duim zuigen indien ik mij presidentskandidaat zou stellen. Elke speech of conferentie dat ze geeft gaat 2/3de over Trump en alles rond zijn campange en 1/3de heel braaf gelul en heel vage teksten. Ze toont toch gewoon een enorme zwakte, dat ze eigenlijk niets te bieden heeft. Ze komt nu toch niet over als een sterke toekomstige leidster voor haar land? Ik snap niet dat dit niet wat meer in de verf wordt gezet door haar eigen campagne die sterke vrouw, het charisma en vooral haar toekomstplannen.

Dit is dus iets wat ik met de beste ter wereld wil maar niet kan snappen.

Ge hebt iemand die het systeem misbruikt, die niet wil spelen volgens de regels en die wraak wil nemen op mensen die zich wel aan de regels hielden.
Dat ge die dan verkiest boven iemand die de regels wel respecteert. Gewoon omdat die tweede haar programma "vaag" is.

Ik loop ook niet echt warm van Harris, verre van. Maar als ge de basisregels van de democratie volgt, is zij de enige valabale kandidaat.

En dat staat los van mijn gevoelens over de EU en Navo. Hell, heel eerlijk is daar Trump mssn nog een een betere optie omdat we dan misschien eindelijk verplicht worden zelf een sterker en onafhankelijk blik te vormen.
Trump kan daar de spreekwoordelijke stamp in onze kloten zijn.

Dit is dus iets wat ik met de beste ter wereld wil maar niet kan snappen.

Ge hebt iemand die het systeem misbruikt, die niet wil spelen volgens de regels en die wraak wil nemen op mensen die zich wel aan de regels hielden.
Dat ge die dan verkiest boven iemand die de regels wel respecteert. Gewoon omdat die tweede haar programma "vaag" is.

Ik loop ook niet echt warm van Harris, verre van. Maar als ge de basisregels van de democratie volgt, is zij de enige valabale kandidaat.

En dat staat los van mijn gevoelens over de EU en Navo. Hell, heel eerlijk is daar Trump mssn nog een een betere optie omdat we dan misschien eindelijk verplicht worden zelf een sterker en onafhankelijk blik te vormen.
Ik ben niet per definitie pro- Trump ik zie eigenlijk ook niet in waar ik dat schrijf. Ik sta er gewoon zeer neutraal in. Nu dit illustreert weeral de eeuwige herhaling van hetzelfde. Een heel betoog afsteken met waarom niet. Maar dan geen enkel woord reppen over het programma en de invullingen van Harris. Mijn punt was dat we het ondertussen wel weten dat Trump niet deugd maar dat de essentie compleet verloren gaat. Het is me nu nog steeds niet duidelijk waarvoor die Harris staat en waarom zij zo de perfecte kandidaat is. Als je dat allemaal wil camoufleren met u vuurpijlen op de andere kant te richten dan heb ik er toch ook wel mijn bedenkingen bij. En ongeacht, dat hij dat natuurlijk zelf ook heel hard in de hand werkt met al die onnozele uitspraken, het is wel gewoon zo dat de media hier gewoon zonder enige kritische blik in mee gaat.

2' googlen:

Duidelijke en concrete maatregelen met cijfers en year targets. Lijkt me dus zeer duidelijk waar Harris voor staat.

Maar ik zie Trump dingen uitroepen/beslissingen nemen die gevolgen voor de EU hebben waar we nog niet klaar voor zijn. Over een 4-tal jaar, na zijn ambt, misschien wel. Een stamp onder ons gat had veel vroeger moeten gebeuren.

Bottom line: wij zijn als EU niet klaar voor bijvoorbeeld een NAVO zonder Amerikaanse paraplu. Heel fijn dat we ons daartegen moeten wapenen, maar dat zijn dingen die jaren tijd kosten. Iedereen die denkt 'misschien zou het ons nog goed uitkomen' die maken zichzelf iets wijs imo.

Man man man HLN, hoe cringe is die hun redactie geworden

Volk dat bij HLN werkt moet zich toch ook afvragen waar ze in helemaals naam mee bezig zijn tegenwoordig op redactioneel vlak.

Ik ben niet per definitie pro- Trump ik zie eigenlijk ook niet in waar ik dat schrijf. Ik sta er gewoon zeer neutraal in. Nu dit illustreert weeral de eeuwige herhaling van hetzelfde. Een heel betoog afsteken met waarom niet. Maar dan geen enkel woord reppen over het programma en de invullingen van Harris. Mijn punt was dat we het ondertussen wel weten dat Trump niet deugd maar dat de essentie compleet verloren gaat. Het is me nu nog steeds niet duidelijk waarvoor die Harris staat en waarom zij zo de perfecte kandidaat is. Als je dat allemaal wil camoufleren met u vuurpijlen op de andere kant te richten dan heb ik er toch ook wel mijn bedenkingen bij. En ongeacht, dat hij dat natuurlijk zelf ook heel hard in de hand werkt met al die onnozele uitspraken, het is wel gewoon zo dat de media hier gewoon zonder enige kritische blik in mee gaat.

Dat is dan waar we van idee verschillen: imo is de essentie wel dat iemand die al duidelijk heeft gemaakt de spelregels niet te volgen, dat überhaupt al mee doet. Dat staat dan los van beide programma's.

En ik heb hier ook net geschreven dat ik Harris zeker niet de perfecte kandidaat vind en ik heb zeker niet proberen camoufleren dat ze haar gebreken heeft.

Maar nog eens: als je Trump z'n trackrecord bekijkt dan lijkt me de essentie eerder waarom die zo veel steun heeft en überhaupt kan opkomen. Los van de politieke programma's van beide kandidaten.

En als je dat zo makkelijk opzij lijkt te zetten, beland je in mijn ogen nogal snel terecht in het pro Trump kamp, ook al is dat misschien ten onrechte.

Ik geef je wel gelijk dat de media hier te fel in de "met Harris wordt alles rozengeur en maneschijn" bubbel zit.

Laatst bewerkt:
Met wat er nu gebeurt in de US, kan ik ineens wel begrijpen hoe mannen als Putin, Orban, Erdogan... aan de macht konden komen. Vroeger dacht ik altijd dat dit ongetwijfeld met grootschalige fraude had moeten gebeuren, maar nu ben ik daar eigenlijk niet meer zo zeker van.

Nuja goed , in Amerika heb je ook maar 2 keuzes . Op wie stem je als je het absoluut niet voor de democraten en Harris hebt? Je kan niet stemmen, maar dan neem je het risico dat Harris wint. Dan is Trump wel een legitieme keuze, en neem je zijn fratsen erbij.

Harris is ongetwijfeld niet perfect, maar wie zegt dat, en waarom zou dat moeten? Op dit moment moet ze gewoon niet een compléét verwerpelijke persoon als Trump zijn. That's it. The lesser evil. En met alles dat we op vandaag weten is daar gewoon geen enkele twijfel over.
Het feit dat je heel casual stelt "we weten ondertussen wel dat Trump niet deugt, maar..." toont vooral dat je helemaal niet de neutrale doch kritische toeschouwer bent zoals je probeert te doen uitschijnen. Er is geen "maar" waarmee je de lange lijst van mind-blowing Trump bullshit kan relativeren.

Zoals Michelle Obama het zei:
some of us are choosing to ignore Donald Trump’s gross incompetence while asking Kamala to dazzle us at every turn

Nuja goed , in Amerika heb je ook maar 2 keuzes . Op wie stem je als je het absoluut niet voor de democraten en Harris hebt? Je kan niet stemmen, maar dan neem je het risico dat Harris wint. Dan is Trump wel een legitieme keuze, en neem je zijn fratsen erbij.

Zijn 'fratsen'? :unsure:

Bij Trump neem je het risico dat de democratie volledig uitgehold wordt. In het beste geval slechts gedurende 4 jaar, in het slechtste geval voor langer. Die man heeft duidelijke signalen gegeven en acties ondernomen die aantonen dat hij absolute macht wil (vandaar dat de term fascist gebruikt wordt). Het gevaar is dat hij nu 4 jaar krijgt om zijn macht effectief te betonneren en de fascistische toer op te gaan.

Het is geen zekerheid dat dit gebeurt, maar dat is voor mij het enige echte risico in deze verkiezingen. Dat zijn geen 'fratsen' meer zoals in zijn eerste termijn, maar zeer gevaarlijke ontwikkelingen.

Het enige risico bij Harris is eigenlijk dat het een beetje saai wordt de komende 4 jaren, en dat er iemand met minder flair president is. Maar dat kan je van Biden ook zeggen, en heel erg is dat duidelijk ook niet allemaal.

Zijn 'fratsen'? :unsure:

Bij Trump neem je het risico dat de democratie volledig uitgehold wordt. In het beste geval slechts gedurende 4 jaar, in het slechtste geval voor langer. Die man heeft duidelijke signalen gegeven en acties ondernomen die aantonen dat hij absolute macht wil (vandaar dat de term fascist gebruikt wordt). Het gevaar is dat hij nu 4 jaar krijgt om zijn macht effectief te betonneren en de fascistische toer op te gaan.

Het is geen zekerheid dat dit gebeurt, maar dat is voor mij het enige echte risico in deze verkiezingen. Dat zijn geen 'fratsen' meer zoals in zijn eerste termijn, maar zeer gevaarlijke ontwikkelingen.

Het enige risico bij Harris is eigenlijk dat het een beetje saai wordt de komende 4 jaren, en dat er iemand met minder flair president is. Maar dat kan je van Biden ook zeggen, en heel erg is dat duidelijk ook niet allemaal.
Akkoord dat 'fratsen' een understatement is hoor, maar ik denk dat een saaie Harris ook niet gewenst is, vermoed ook niet dat het saai gaat worden onder Harris eigl.

De wereld staat niet stil en ook een Harris zal onder zware internationale druk komen te staan. Een 'shokeffect' onder Trump is mss wel precies wat het Westen nodig heeft.

Zoals ik al zei: dat is imo de essentie van het verhaal: hoe legitiem is Trump als keuze?

Vergelijk het een voetbalploeg: je hebt een coach die jaren voor je club heeft gewerkt en tijdens die periode een aantal bedenkelijke zaken heeft gedaan. Je vervangt hem en hij legt zeg daar niet bij neer: hij blijft verkondigen dat zijn ontslag onrechtmatig was, dat het bestuur vol klootzakken zit etc.

Het contract van zijn opvolger loopt af en nu kan je kiezen tussen diens assistent en de oude coach. Die oude roept dat hij terug wil komen, dat hij gerust wil valsspelen en dat hij wraak gaat nemen op alle bestuursleden die in het verleden tegen hem waren.

Zo iemand maakt toch geen schijn van kans in normale situatie?

En dat staat dan nog los van't feit dat of het eigenlijk een goeie coach is of niet en over de kwaliteiten van de assistent coach.

Soit, da's mijn mening erover. Het staat iedereen vrij daar niet akkoord mee te zijn en het ok te vinden dat je dat stuk van het verleden moet laten rusten. Maar ik kan daar weinig begrip voor op brengen.

Ik snap eigenlijk niet dat binnen de republikeinen er nooit echt grote protesten geweest zijn aan het adres van Trump. Je hoort een hoop stemmen van die partij die eigenlijk niet voor Trump zijn maar echt protest lijkt er mij toch niet te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan