Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
blijkbaar zijn er al ballot-boxes in brand gestoken, waar al ingevulde ballots instaken.
het gaat nog een lange stem-periode worden.

Dit is wel niet heel ongebruikelijk. Ongetwijfeld zal het wel meer zijn, dat wil ik nog goed geloven. Maar dat komt elke verkiezingen wel in het nieuws, en heeft praktisch gezien ook niet heel veel nut. Die early voters kunnen namelijk zien of hun ballot tot in het kiesbureau is geraakt of niet, en kunnen het dan gewoon opnieuw binnendoen.

Die Ballot drop boxes zijn trouwens al een soort hondenfluitje in de VS geworden. Trump gebruikt het zinnetje alleen al gewoon om aan te geven dat de verkiezingen vervalst worden. Terwijl er eigenlijk nooit veel mis mee gevonden is.

Die andere pipos waren natuurlijk maar wat aperietiefjes voor de man van de avond: Donald Trump.

Er staan hier, naast een aantal compleet gekke leugens, toch een aantal zeer verontrustende uitspraken tussen vind ik. Hij gaat onder andere weer de toer op van de 'lügenpresse' en begint zelfs Alex Jones achtige conspiracies te verspreiden. Het is niet gewoon Joe Biden, het is niet gewoon Kamala Harris, het is meer dan dan. Er is een amorfe, geheimzinne 'linkse machine' die u komt pakken waar we tegen moeten vechten. De speech lijkt uit een of andere dystopische scifi film te komen.

En als humoristische afsluiter een typisch Trump-idee: Na de muur aan de zuid-grens bouwen we een koepel over het hele land ! (Voor alle raketaanvallen die de USA te verduren krijgt vanuit Canada neem ik aan)

[MS-13] killed two young girls, 16 years old walking to school. They didn't shoot them they knifed them, and they cut them into little pieces because it was so painful.... MS-13 they're animals. And you know who took care of it for us? ICE

[They] are releasing a violent killing spree all over America. Especially in Aurora in Colorado where we have a Governor who is petrified of them... And now they've even taken over Time Square. Take a look.

The United States is now an occupied country. But it will soon be an occupied country no longer... November 5th 2024, 9 days from now, will be liberation day for America.... On day one I will launch the largest deportation program in American history to get the criminals out. I will rescue every city in town that has been invaded and conquered, and I will put these vicious and bloodthirsty criminals in jail and kick them the hell out of our country as fast as possible

Kamala Harris is a train wreck who has destroyed everything in her path. To make her president would be a gamble for millions and millions of people she would get us to world war 3. We're very close to world war 3

They are the enemy of the people. The press

We're running against something far bigger than Joe or Kamala, and far more powerful than them, which is a massive, vicious, radical left machine that runs the Democrat party. They're just vessels.... It's just this amorphous group of people, but they're smart and their vicious. And we have to defeat them. And when I say "the enemy within" the other side goes crazy. They've done very bad things for this country, and they are indeed the enemy within.

We will build a massive defense shield, all made in the USA. We're going to build a beautiful dome over our country

Mjah.

Laatst bewerkt:
Bij de Washington Post (Jeff Bezos) en LA Times (Soon-Shiong) hebben de eigenaars persoonlijk ingegrepen om een endorsement van Harris door de editors te blokkeren. Meerdere mensen hebben uit ongenoegen ontslag genomen.

Jeff bezos heeft ook een opinie gepost.
https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/28/jeff-bezos-washington-post-trust/
Hij steekt het op de dalende credibiliteit van de krant (lager dan congress volgens gallup poll) en de opkomende podcasts waar iedereen zijn mening (vaak fake news) mag verkondingen.

https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/28/jeff-bezos-washington-post-trust/
Hij steekt het op de dalende credibiliteit van de krant (lager dan congress volgens gallup poll) en de opkomende podcasts waar iedereen zijn mening (vaak fake news) mag verkondingen.
Intussen verliest de WaPo zeer veel subscribers door Jeff Bezos zijn inmenging. Het aantal zou intussen boven de 200k zitten en is wellicht nog stijgend.

Hij snapt het, de traditionele media heeft geen vertrouwen meer bij het volk. De les spellen op wie de Amerikaan moet stemmen zou zelfs eerder een omgekeerd effect hebben. Dat hij zelf bang is dat wanneer hij met Trump voor iets gelinkt wordt dat niet politiek is maar de media wel zou verdraaien, zegt genoeg.
Mensen luisteren liever naar rol modellen op hun eigen spreekplatformen, dan een autoritaire krant. Moeilijke uitdaging voor traditionele media.

Daarom is het een slechte strategie van Harris om geen podcasts te doen. De Trump Rogan podcsst heeft al 36M views op YT alleen. De reach is veel groter dan de kranten. Best dat ze ook ingaat op de invite van Joe. Mensen willen de president zien in een gewoon gesprek. De menselijke kant zien. Een conversatie, geen interview.

Laatst bewerkt:
Intussen verliest de WaPo zeer veel subscribers door Jeff Bezos zijn inmenging. Het aantal zou intussen boven de 200k zitten en is wellicht nog stijgend.
Ik zou ook mijn abonnement opzeggen mocht ik het hebben. Ik lees een krant voor de verslaggeving van kritische journalisten, niet om de mening/angsten van de eigenaar. De inhoud van de krant blijft toch het werk van journalisten en niet zichzelf. Ik begrijp dat mensen achter de kranten ook hun mening hebben en gekleurd zijn maar om je mensen dan het zwijgen opleggen, gaat me te ver.
Niet verbied hem om zelf een column te plaatsen waarin hij zijn visie op de krant/verkiezingen uitlegt.

Hij snapt het, de traditionele media heeft geen vertrouwen meer bij het volk. De les spellen op wie de Amerikaan moet stemmen zou zelfs eerder een omgekeerd effect hebben. Dat hij zelf bang is dat wanneer hij met Trump voor iets gelinkt wordt dat niet politiek is maar de media wel zou verdraaien, zegt genoeg.
Mensen luisteren liever naar rol modellen op hun eigen spreekplatformen, dan een autoritaire krant. Moeilijke uitdaging voor traditionele media.

Daarom is het een slechte strategie van Harris om geen podcasts te doen. De Trump Rogan podcsst heeft al 36M views op YT alleen. De reach is veel groter dan de kranten. Best dat ze ook ingaat op de invite van Joe. Mensen willen de president zien in een gewoon gesprek. De menselijke kant zien. Een conversatie, geen interview.
Hij snapt het. Door als eigenaar van een krant inhoudelijk te bepalen wat erin komt.
Dan moet je eens goed de gevolgen bekijken van wat je zegt. Dus in een land waarin persvrijheid hoog staat, vind jij hier dat Bezos het tenminste snapt. Goed, morgen komt er een onderzoeksjournalist achter de meest grootschalige fraude en mensonterende omstandigheden in een bedrijf ooit, en het blijkt bij Amazon te zijn. Hoe meer kranten Bezos heeft gekocht, hoe meer hij kan onderdrukken? Dat vind je "hij snapt het"? Het hoeft niet eens zo extreem te zijn, hoor. Kijk eens naar België. Mediahuis NV en Concerta zijn voor 8% in handen van een katholieke stichting. Mag die stichting nu gaan bepalen wat wel nieuws is en wat niet? Welke stukken de eindredacteurs mogen publiceren en welke niet?

Zodra eigenaars zich moeien met inhoud, is het gedaan met de vrije journalistiek. Op dat moment hoort élke journalist daar weg te stappen. Het heeft nog niks te maken met welke beslissing er genomen wordt, het gaat erom dàt er een beslissing wordt genomen.

Obama heeft indertijd de verkiezingen mede gewonnen door slim in te zetten op sociale/nieuwe media. Nu lijken de rollen helemaal omgekeerd. Trump lijkt veel meer rechtstreekse toegang te hebben tot de woonkamers van de Amerikanen dan Harris.

Hij snapt het. Door als eigenaar van een krant inhoudelijk te bepalen wat erin komt.
Dan moet je eens goed de gevolgen bekijken van wat je zegt. Dus in een land waarin persvrijheid hoog staat, vind jij hier dat Bezos het tenminste snapt. Goed, morgen komt er een onderzoeksjournalist achter de meest grootschalige fraude en mensonterende omstandigheden in een bedrijf ooit, en het blijkt bij Amazon te zijn. Hoe meer kranten Bezos heeft gekocht, hoe meer hij kan onderdrukken? Dat vind je "hij snapt het"? Het hoeft niet eens zo extreem te zijn, hoor. Kijk eens naar België. Mediahuis NV en Concerta zijn voor 8% in handen van een katholieke stichting. Mag die stichting nu gaan bepalen wat wel nieuws is en wat niet? Welke stukken de eindredacteurs mogen publiceren en welke niet?

Zodra eigenaars zich moeien met inhoud, is het gedaan met de vrije journalistiek. Op dat moment hoort élke journalist daar weg te stappen. Het heeft nog niks te maken met welke beslissing er genomen wordt, het gaat erom dàt er een beslissing wordt genomen.
Daar heb je een punt inderdaad. Ik had het eerder over zijn mening over de perceptie die het volk heeft over media. Maar inderdaad de eigenaarsmacht betreft de inhoud is een gevaarlijke.

Laatst bewerkt:
Volgens Joe Rogan is ook Harris bereid op de podcast te komen, maar probeert ze het format te veranderen. Ze wil maximaal één uur doen in plaats van de gebruikelijke drie.

Een vaak terugkomende kritiek op Harris is dat ze interviews en diepgang zo veel mogelijk probeert te mijden. Waarom zou je niet de kans grijpen om 3 uur ononderbroken je plannen te bespreken op de meest beluisterde podcast ter wereld?
Omdat ze daar ongetwijfeld de tijd niet voor heeft, 1 week voor de verkiezingen :D (ik zeg maar wat)

Dan geef je Rogan nog meer credibiliteit. Dat is gewoon een fake news conspiracy machine, presidenten horen die helemaal niet serieus te nemen. Het zou hem enkel nog veel meer geld en publiek opleveren waardoor hij nog meer mensen gaat kunnen bereiken met zijn onzin.

Dan geef je Rogan nog meer credibiliteit. Dat is gewoon een fake news conspiracy machine, presidenten horen die helemaal niet serieus te nemen. Het zou hem enkel nog veel meer geld en publiek opleveren waardoor hij nog meer mensen gaat kunnen bereiken met zijn onzin.
Zijn interviews zijn in 1 stuk, onge-edit, veel beter dan dat word het niet

Geen terloopse beschuldigingen over het influisteren van antwoorden zonder dit te staven.
Omdat ze daar ongetwijfeld de tijd niet voor heeft, 1 week voor de verkiezingen :D (ik zeg maar wat)
Ofwel gaat de batterij van haar oortje maar een uur mee. Ze willen het ook niet in zijn studio doen, waarschijnlijk om geen signaalverlies te hebben.

Ik zeg ook maar wat :unsure:

Ofwel gaat de batterij van haar oortje maar een uur mee. Ze willen het ook niet in zijn studio doen, waarschijnlijk om geen signaalverlies te hebben.

Ik zeg ook maar wat :unsure:
Een oortje waar iemand iets intelligents in Trump zijn oor zou influisteren en hij dat op een duidelijke manier kan overbrengen klinkt oprecht als géén slecht idee.

Ik zeg ook maar wat.

Zijn interviews zijn in 1 stuk, onge-edit, veel beter dan dat word het niet

Veel slechter met Rogan als interviewer kan ook moeilijk. Die knikt gewoon maar wat mee alhoewel hij het Kamala waarschijnlijk wel een stuk lastiger zou maken gezien zijn partijdigheid. Zelf stelt hij ook de ene onzinnige vraag na de andere, fact checkt niets en voert zelf fake en conspiracy onzin aan. Je wordt dommer van naar die zijn show te luisteren.

Ik kan me wel voorstellen dat team Harris de voordelen niet ziet opwegen tegen de nadelen als het gaat over een 3 uur lang gesprek met Rogan.

Voordeel is heel veel kijkers, en net degenen die meer neigen naar de tegenstander.
Nadeel is dat je er door Rogan zijn stijl wel eens slecht zou kunnen uitkomen, en dat zo kort voor de verkiezingen.

Je zou natuurlijk ook wel kunnen zeggen dat een presidentskandidaat die sterk in de schoenen staat met gemak de onzin van Rogan kan afwimpelen. Maar, zoals jij zegt, een presidentskandidaat hoeft die kerel ook niet serieus te nemen en meer publiciteit te geven.

Ik ben ook geen fan van Rogan. Ooit eens 5 minuten naar geluisterd, en dat is eigenlijk gewoon cafépraat zonder enige kennis van zaken.

Gelukkig is er daar nog de mainstream media als tegenbalans die totaal feiten bewust en niet verdelende nieuwsitems brengt door dit soort reportages en (niet voor de allereerste keer) Trump met Hitler te vergelijken.

Geef me dan maar een 3 uur durende podcast van Rogan met Trump of Harris ipv dit soort misbruik van geschiedenis voor de eigen politieke agenda.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan