Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hinchcliffe zijn uitspraak is toch niet bepaald vestandig, al is het als grap bedoeld. Nu soit, als ge die sprekers beziet weet ge toch genoeg, Dr. Phil, Giuliani, Musk en een acte de présence van Hulk Hogan, als ge daar al naar moet grijpen om uw kanditatuur kracht bij te zetten...

Hinchcliffe zijn uitspraak is toch niet bepaald vestandig, al is het als grap bedoeld. Nu soit, als ge die sprekers beziet weet ge toch genoeg, Dr. Phil, Giuliani, Musk en een acte de présence van Hulk Hogan, als ge daar al naar moet grijpen om uw kanditatuur kracht bij te zetten...
Zegt ook veel over de politisering van de mediawereld. De endorsement van Harris door Taylor Swift is daar ook een voorbeeld van.

't Is nog een dikke week en dan weten we het. De meest geanticipeerde verkiezingen van de voorbije jaren, lijkt me.

Zegt ook veel over de politisering van de mediawereld. De endorsement van Harris door Taylor Swift is daar ook een voorbeeld van.

't Is nog een dikke week en dan weten we het. De meest geanticipeerde verkiezingen van de voorbije jaren, lijkt me.
Da's zeker waar, maar dan lijken me die endorsements van Kamala me toch eerder spontaan en die van Trump nogal georchestreerd, en da's voor mij persoonlijk wel een wezenlijk verschil.

Da's zeker waar, maar dan lijken me die endorsements van Kamala me toch eerder spontaan en die van Trump nogal georchestreerd, en da's voor mij persoonlijk wel een wezenlijk verschil.
Minder cringe ook, voor zover een presidentsverkiezing in de VS "minder cringe" kan zijn, want die bijeenkomsten zijn een groot circus.

Vrijheid van meningsuiting blijft ook zo'n belachelijk argument vind ik. Want dat betekent ten eerste niet dat je letterlijk alles mag zeggen, en tweede ook niet dat je overal alles mag zeggen.

De context is net waar het om draait. Als ik op straat een jood tegenkom, dan is het niet ok om daar een foute mop tegen te maken op basis van een joods stereotype. In de context van een comedy show kan het voor mij dan weer wel, als dat past in de stijl van de komiek en zijn show.

De context hier vind ik op zijn zachtst gezegd dubieus. Natuurlijk is het humoristisch bedoeld, het is een mop van een komiek. Maar die staat daar op het podium van een presidentskandidaat in zo wat de meest gepolariseerde presidentsverkiezingen aller tijden, waarbij immigratie een belangrijk thema is enz.

De meest geanticipeerde verkiezingen van de voorbije jaren, lijkt me.

En ik zou denken ook de laatste kans voor Trump.
Maar het worden hoe dan ook interessante weken daar in de VS.

Vrijheid van meningsuiting blijft ook zo'n belachelijk argument vind ik. Want dat betekent ten eerste niet dat je letterlijk alles mag zeggen, en tweede ook niet dat je overal alles mag zeggen.

De context is net waar het om draait. Als ik op straat een jood tegenkom, dan is het niet ok om daar een foute mop tegen te maken op basis van een joods stereotype. In de context van een comedy show kan het voor mij dan weer wel, als dat past in de stijl van de komiek en zijn show.

De context hier vind ik op zijn zachtst gezegd dubieus. Natuurlijk is het humoristisch bedoeld, het is een mop van een komiek. Maar die staat daar op het podium van een presidentskandidaat in zo wat de meest gepolariseerde presidentsverkiezingen aller tijden, waarbij immigratie een belangrijk thema is enz.

En ik zou denken ook de laatste kans voor Trump.
Maar het worden hoe dan ook interessante weken daar in de VS.
Trump zie ik over vier jaar ook niet meer terug kandidaat zijn voor de Reps, dan is die al een eind voorbij de 80. Als hij het deze keer niet haalt, zal er een louteringsperiode aanbreken voor de Republikeinen maar dat zal pas kunnen gebeuren als Trump niet meer in beeld is en ik vrees dat hij nog flink de Calimero zal uithangen. Ik denk dat iedereen zoveel mogelijk zijn handen zal proberen schoon te maken. Wie weet krijgen we terug een respectvolle presidentskandidaat én campagne in 2028.

Over een dikke week kunnen de kranten ook wel volstaan over Trump II ... de voorsprong die Harris had opgebouwd heeft Trump weer ingehaald.

(...) Wie weet krijgen we terug een respectvolle presidentskandidaat én campagne in 2028.

Over een dikke week kunnen de kranten ook wel volstaan over Trump II ... de voorsprong die Harris had opgebouwd heeft Trump weer ingehaald. (...)

Of in het slechtste geval een burgeroorlog :unsure:

Het blijft al hallucinant dat Trump uberhaupt weer de presidentskandidaat van de republikeinen is, laat staan dat hij ook nog zou winnen.

Of in het slechtste geval een burgeroorlog :unsure:

Het blijft al hallucinant dat Trump uberhaupt weer de presidentskandidaat van de republikeinen is, laat staan dat hij ook nog zou winnen.
Ik denk dat we ons te snel miskijken op de kandidaten alleen (en dat het ook een cultuurstrijd is die niet enkel draait om de personen van Harris of Trump), maar ik denk dat de Republikeinse Trumpkiezers ook onderschatten in hoeverre mate hij de rechtstaat zal uithollen in zijn voordeel. Het voordeel van de twijfel kan je hem niet geven en zijn tweede ambtstermijn zal hij véél beter hebben voorbereid dan zijn eerste. Voeg daarbij nog een hele hoop jaknikkers in zijn omgeving die hem geen strobreed in de weg leggen en dit kan wel eens een onthutsende vier jaar worden.

Maar wel ... boeiend. Ofzo.

Is toch een typisch Amerikaans iets denk ik. Beyonce, Eminem, Bruce Springsteen die een liedje komt zingen...
Enfin ik zie het bij ons toch ook niet allemaal zo gebeuren.

Toch wel gevaarlijk als je bedenkt dat die radicale Trump aanhang dikwijls een vuurwapen in huis heeft. Zelfs al verliest hij de verkiezingen zou er wel gevochten kunnen worden als hij zijn verlies terug in twijfel trekt.

Kamala wint vermoedelijk. Dankzij de anti-Trump stem. Net als 4 jaar geleden. De anti-stemmers bepalen de winnaar.

Is toch een typisch Amerikaans iets denk ik. Beyonce, Eminem, Bruce Springsteen die een liedje komt zingen...
Enfin ik zie het bij ons toch ook niet allemaal zo gebeuren.
Ik snap dat ook allemaal niet. Zo een wereldsterren hebben toch helemaal geen idee hoe de gewone Amerikaan met moeite de rekeningen kunnen betalen. Ik zou mn stem nooit laten afhangen aan wie een overbetaalde vedette endorsed. Die vedetten hebben geen voeling met de realiteit.

Dit is allemaal al heel vaak ontkracht. Hij is niet "even naar ginder gevlogen om te gaan factchecken en bij te sturen". "Als dat waar is" is in Trump zijn geval een héle aanname. "Big if true" is zowat zijn leuze, toch? Blijkt altijd not true te zijn, maar dat is natuurlijk bijzaak, het is ondertussen weer gezegd zonder enig bewijs. Zoals dit nu ook.

Twee jaar onder Trump, en toen was er al een heel deel geklaard onder Obama: "According to Trump’s own administration, about half of the territory held by the Islamic State, also known as ISIS, in Iraq and Syria had been regained under President Barack Obama. But Trump glossed over that, saying, “We beat ISIS, knocked them out. It was supposed to take four years. I did it in literally three months.” The final stronghold was retaken by the Syrian Democratic Forces in March 2019, more than two years after Trump was inaugurated."

Het is zelfs uitgeroepen tot één van de Leugens van 2019.
Doubly Wrong on ISIS. Trump can legitimately say that the last of the Islamic State-controlled land in Syria and Iraq was retaken by coalition forces during his presidency (it happened in March). But instead, he repeatedly and falsely claimed that “virtually 100%” of the caliphate’s land was regained under him, or that when he “took office, we had almost nothing.” About half of the territory had been regained under his predecessor, Barack Obama — according to Trump’s own administration.

In a briefing on Dec. 21, 2017, Brett McGurk, then-special presidential envoy for the global coalition to counter ISIS, said that about 98 percent of the caliphate land had been regained and “50 percent” of those losses for ISIS happened in 2017.

Trump also falsely said that captured Islamic State fighters being held in Syria are “mostly from Europe,” a claim French President Emmanuel Macron fact-checked in real time when the two leaders appeared together at the annual NATO summit in December.

According to a report from U.S. inspectors general, “about 800” of about 10,000 ISIS fighters in detention centers across northeastern Syria were from Europe, while about 8,000 of them were nationals of Iraq and Syria.
Das allemaal leuk enzo maar dat is toch gewoon totaal naast de kwestie? :D
Het gaat niet over het feit of trump of obama x% van isis vernietigd heeft . Het gaat over het feit dat de legertop in washington zegt dat het jaren duurt en de legertop in afghanistan zegt dat het in weken/maanden kan opgelost worden.

Dat lijkt voor mij toch dat het amerikaans militair industrieel complex (wat een naam) foutieve informatie geeft om defensiecontracten langer te laten lopen.
Een beetje zoals een consulent inhuren en die zegt dat het allemaal wel heel lang kan duren maar ondertussen wel lekker de inkomsten binnenrijft.

I couldnt care less wie wat gedaan heeft in afghanistan. Ik vond het gewoon een opmerkelijke passage die mogelijks wel blootlegt wat het AMIC van macht heeft om zaken te sturen.

Los van mijn bovenstaande posts erger ik me trouwens ook wel aan de koppen die (quasi alle) nieuws websites gebruiken. Ik lees nu op de standaard liveblog de kop:

Live VS | Gastspreker op Trump-rally in New York: “Puerto Rico is een drijvende vuilnisbelt”​

"Gastspreker", ja technisch is dat correct, maar schrijf dan toch gewoon "komiek". Met gastspreker insinueer je inderdaad dat er daar iemand op een serieus bedoelde manier PR een drijvende vuilnisbelt heeft genoemd.

Van HLN verwacht ik zo'n clickbait, maar van VRT en De Standaard en co verwacht ik toch echt meer.

Das allemaal leuk enzo maar dat is toch gewoon totaal naast de kwestie? :D
Het gaat niet over het feit of trump of obama x% van isis vernietigd heeft . Het gaat over het feit dat de legertop in washington zegt dat het jaren duurt en de legertop in afghanistan zegt dat het in weken/maanden kan opgelost worden.

Dat lijkt voor mij toch dat het amerikaans militair industrieel complex (wat een naam) foutieve informatie geeft om defensiecontracten langer te laten lopen.
Een beetje zoals een consulent inhuren en die zegt dat het allemaal wel heel lang kan duren maar ondertussen wel lekker de inkomsten binnenrijft.

I couldnt care less wie wat gedaan heeft in afghanistan. Ik vond het gewoon een opmerkelijke passage die mogelijks wel blootlegt wat het AMIC van macht heeft om zaken te sturen.
Ik ben even niet mee: bedoel je Afghanistan of bedoel je ISIS?

Ik neem aan ISIS. Hoe is dat naast de kwestie? Trump zegt dat de legertop tegen hem gezegd heeft dat het jaren zou duren, maar dat die in het veld hem zeggen dat het op weken kan opgelost worden, dus heeft hij dat maar gedaan.

De factcheck die ik je link, laat zien dat het jaren heeft geduurd. Hoe is het dan naast de kwestie? Trump liegt dat hij het op enkele maanden heeft opgelost, dus er is geen dissonantie? Jouw complottheorie kom je trouwens evenzeer zonder enige onderbouwing hier gooien, dat Amerika met opzet ISIS niet heeft overwonnen, om nog wat langer oorlogje te spelen. Totaal geen feiten voor, maar het is maar weer gezegd, hè.

Als het gaat over Afghanistan ipv ISIS, is het verschil nog groter. Maar ook dat kun je zelf gerust opzoeken: hij heeft bakken kritiek gekregen voor de overhaaste terugtrekking uit Afghanistan, en mogelijk is daar zelfs de (juridische) kous nog niet af.

Trump zie ik over vier jaar ook niet meer terug kandidaat zijn voor de Reps, dan is die al een eind voorbij de 80. Als hij het deze keer niet haalt, zal er een louteringsperiode aanbreken voor de Republikeinen maar dat zal pas kunnen gebeuren als Trump niet meer in beeld is en ik vrees dat hij nog flink de Calimero zal uithangen. Ik denk dat iedereen zoveel mogelijk zijn handen zal proberen schoon te maken. Wie weet krijgen we terug een respectvolle presidentskandidaat én campagne in 2028.

Over een dikke week kunnen de kranten ook wel volstaan over Trump II ... de voorsprong die Harris had opgebouwd heeft Trump weer ingehaald.
Er zijn genoeg mensen die er iets vanaf weten die denken dat de inzet voor hem hier heel veel hoger is dan alleen het presidentschap... Dat het voor Trump is: winnen of verhuizen. Gezien de karrevracht aan terechte rechtszaken die hem boven het hoofd hangen, en het feit dat het Supreme Court er zelfs met een Republikeinse meerderheid niet over eens is of een president wel onschendbaar is in alles wat hij doet, kan het weleens zijn dat hij een valies mag klaarzetten aan de achterdeur als hij verliest.

''de “grootste fout” van zijn presidentschap was “slechte mensen, of ontrouwe mensen” in dienst nemen''

''herhaalde de claim dat de verkiezingen van 2020 “van hem gestolen” zijn''

Over Xi: ''Hij houdt 1,4 miljard mensen in een ijzeren greep. Of je het nu leuk vindt of niet, hij is gewoon een briljante vent”

Het moge wel duidelijk zijn dat onze dictatorlover zelf graag dictator wil worden. Uitgerekend de Amerikanen willen zo iemand als president :oink:

Zo, ik ben er zo goed als door en nu ook op het stuk gekomen over de gestolen verkiezingen.
"En hij herhaalde de claim dat de verkiezingen van 2020 “van hem gestolen” zijn. Toen podcasthost Rogan hem vroeg of hij met concreet bewijs zou komen dat de verkiezingen waren “gestolen”, veranderde Trump van onderwerp."

Ook dit klopt niet wat hln beweert. Het heeft gemakkelijk 15-20 minuten gegaan over de verkiezingsfraude en hoe hunters laptop, de russian collusion hoax, voter ID, mail in ballots,.... daaraan gekoppeld zijn volgens Trump.

Sorry, maar heel dat artikel is een totaal vertekend en gewoon fout beeld van die podcast.
Er zijn (zeker als het over de verkiezingsfraude gaat) opmerkingen genoeg om te geven maar dat artikel leest bijna als een onjuist, activistisch stuk dat vér staat van wat er effectief gezegd is.

Ik snap dat ook allemaal niet. Zo een wereldsterren hebben toch helemaal geen idee hoe de gewone Amerikaan met moeite de rekeningen kunnen betalen. Ik zou mn stem nooit laten afhangen aan wie een overbetaalde vedette endorsed. Die vedetten hebben geen voeling met de realiteit.
Meeste politiekers ook niet :unsure: Trump al zeker niet, Harris heeft zich daarentegen moet opwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan