Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan zijn we wel vér van het padje af hoor.
Het is het post sociale media tijdperk.
'Wie vertrouwt die MSM nog!'.
Om daarna YouTubefilmpjes te bekijken van iets wat we vroeger parodie zouden noemen, maar nu de echte nieuwsbronnen geworden zijn.

Het is niet omdat het niet in iemand zijn kraam past, dat het fake news is, hé. Als wat in die filmpjes beweert wordt echt waar is, zijn daar vast wel officiële/neutrale/geschreven bronnen voor.
Die lokale commissie deed ook wel partisane uitspraken die de wenkbrauwen doen fronsen.
Maar dat is dus een zeer lokale commissie, in een zeer blauwe staat.

En zoals ik zei worden die bipartisan teruggefloten, iets wat totaal het geval niet is bij Trump.
En nog 10x erger in de toekomst, gezien de plannen van Trump om de gehele administratie te vullen met puur aan hem loyale mensen.

Maar inhoudelijk: leden van een lokale commissie gaan hun boekje te buiten
- in een niet-bindende beslissing (want federale airforce kan gewoon overrulen)
- waarbij bi-partisan senatoren zeggen dat de commissie dwaalt en moet goedkeuren
- waarbij de democratische gouverneur zegt dat hij Musk gelijk geeft.

Hoe is dat juist te vergelijken met een rancuneuze president die persoonlijk tegenstanders wil pakken?

Damn wat een powertripper blijft het toch, die Musk.
Met ditmaal geen streep buik om je aan te vergapen, maar wel gebalde vuistjes haast krampachtig naar binnen geplooid.

Anderzijds gisteren ook door joe rogan podcast doorgeworsteld en dat mag je letterlijk nemen. Holy fuck die mens kan zelfs op een rustige manier van de hak op de tak springen enorm vermoeiend om naar te luisteren en je merkte dat joe rogan zich er ook aan ergerde.

Akkoord met de xi jingping uitspraak en de clickbait van HLN maar wat me wel opviel was het uitschakelen van ISIS.
Van zijn generaals in de US krijgt hij te horen dat het jaren gaat duren terwijl hij na een vlucht naar ginder met de generaals op de grond te horen krijgt dat het weken duurt maar dat deze de orders van hogerhand volgen. 'And we did it in a few weeks, weaves hands'
Als dat waar is (probleem is dat je niet echt duidelijk uit Trump zijn zinsbouw kan halen) dan vraag ik me wel af of de amerikaanse oorlogsindustrie dat conflict zo lang mogelijk wil trekken om er aan te verdienen en op een manier de president wel selectief informatie geeft. Het toont wel ballen dat hij gewoon met airforce one even naar ginder vliegt om te gaan factchecken en bij te sturen.
Ik vind het vooral jammer dat Trump daar enkele uren de tijd krijgt om zonder pushback leugen na leugen te vertellen voor een publiek van miljoenen luisteraars maar ja, dat is sociale media zeker.

Anderzijds gisteren ook door joe rogan podcast doorgeworsteld en dat mag je letterlijk nemen. Holy fuck die mens kan zelfs op een rustige manier van de hak op de tak springen enorm vermoeiend om naar te luisteren en je merkte dat joe rogan zich er ook aan ergerde.

Akkoord met de xi jingping uitspraak en de clickbait van HLN maar wat me wel opviel was het uitschakelen van ISIS.
Van zijn generaals in de US krijgt hij te horen dat het jaren gaat duren terwijl hij na een vlucht naar ginder met de generaals op de grond te horen krijgt dat het weken duurt maar dat deze de orders van hogerhand volgen. 'And we did it in a few weeks, weaves hands'
Als dat waar is (probleem is dat je niet echt duidelijk uit Trump zijn zinsbouw kan halen) dan vraag ik me wel af of de amerikaanse oorlogsindustrie dat conflict zo lang mogelijk wil trekken om er aan te verdienen en op een manier de president wel selectief informatie geeft. Het toont wel ballen dat hij gewoon met airforce one even naar ginder vliegt om te gaan factchecken en bij te sturen.
Dit is allemaal al heel vaak ontkracht. Hij is niet "even naar ginder gevlogen om te gaan factchecken en bij te sturen". "Als dat waar is" is in Trump zijn geval een héle aanname. "Big if true" is zowat zijn leuze, toch? Blijkt altijd not true te zijn, maar dat is natuurlijk bijzaak, het is ondertussen weer gezegd zonder enig bewijs. Zoals dit nu ook.

Twee jaar onder Trump, en toen was er al een heel deel geklaard onder Obama: "According to Trump’s own administration, about half of the territory held by the Islamic State, also known as ISIS, in Iraq and Syria had been regained under President Barack Obama. But Trump glossed over that, saying, “We beat ISIS, knocked them out. It was supposed to take four years. I did it in literally three months.” The final stronghold was retaken by the Syrian Democratic Forces in March 2019, more than two years after Trump was inaugurated."

Het is zelfs uitgeroepen tot één van de Leugens van 2019.
Doubly Wrong on ISIS. Trump can legitimately say that the last of the Islamic State-controlled land in Syria and Iraq was retaken by coalition forces during his presidency (it happened in March). But instead, he repeatedly and falsely claimed that “virtually 100%” of the caliphate’s land was regained under him, or that when he “took office, we had almost nothing.” About half of the territory had been regained under his predecessor, Barack Obama — according to Trump’s own administration.

In a briefing on Dec. 21, 2017, Brett McGurk, then-special presidential envoy for the global coalition to counter ISIS, said that about 98 percent of the caliphate land had been regained and “50 percent” of those losses for ISIS happened in 2017.

Trump also falsely said that captured Islamic State fighters being held in Syria are “mostly from Europe,” a claim French President Emmanuel Macron fact-checked in real time when the two leaders appeared together at the annual NATO summit in December.

According to a report from U.S. inspectors general, “about 800” of about 10,000 ISIS fighters in detention centers across northeastern Syria were from Europe, while about 8,000 of them were nationals of Iraq and Syria.

Die komiek op zijn rally wtf was dat man hoe kun je daarvoor stemmen wtf.

Beetje latino's volledige de vernieling in beledigen 🤬

Kan een dure grap worden voor trump, er wonen vrij veel puerto ricanen in Pennsylvania, waar het momenteel erg nipt is en toch wel 19 kiesmannen te verdienen valt.

Wanneer je naar een bepaalde comedian gaat kijken, weet je meestal wel wat je kunt verwachten en moet je daar achteraf niet over gaan "klagen". Maar in welke wereld dacht Trump dat dit een goed idee was voor zijn campagne? Soms heb ik de indruk dat hij gewoon eens wilt zien hoever hij kan gaan, tot mensen zeggen "ik ben aanhanger van de GOP, maar dit gaat mij zelfs te ver".

Wanneer je naar een bepaalde comedian gaat kijken, weet je meestal wel wat je kunt verwachten en moet je daar achteraf niet over gaan "klagen". Maar in welke wereld dacht Trump dat dit een goed idee was voor zijn campagne? Soms heb ik de indruk dat hij gewoon eens wilt zien hoever hij kan gaan, tot mensen zeggen "ik ben aanhanger van de GOP, maar dit gaat mij zelfs te ver".
Het probleem met Trump is dat niet enkel hij crazy dingen zegt, maar ook de mensen rond hem.

Ook al heb je vrijheid van mening en kan je enorm veel zeggen in de VS. Het is toch sowieso geen goed moment om groepen mensen te gaan beledigen bij verkiezingen. Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die heel dat Trump circus 🤡 blijven steunen!

Het probleem met Trump is dat niet enkel hij crazy dingen zegt, maar ook de mensen rond hem.
Ja inderdaad. Dat is net beangstigend! Hoeveel keer moet hij zijn gekke retoriek blijven herhalen tot dat er mensen dat gaan omzetten in daden. Als dat ongecontesteerd blijft, gaan mensen dat normaal beginnen vinden en dat is enorm gevaarlijk. :unsure:

Die komiek op zijn rally wtf was dat man hoe kun je daarvoor stemmen wtf.

Beetje latino's volledige de vernieling in beledigen 🤬

Humor, al van gehoord?

De MSM en ultralinkse politici type AOC halen er weer 1 specifieke comment uit die hen goed uitkomt, maar kijk eens naar het volledig fragment:

Hij "roast" tientallen verschillende mensen, gemeenschappen, rassen, ...
Absoluut niets mis mee. In comedy kan en mag alles.

Gezien het een politieke bijeenkomst was, voelt het misschien een beetje raar aan. Maar het is wel een mooi voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting, iets waar de linkervleugel van de democratische partij al langer problemen mee lijkt te hebben.

Humor, al van gehoord?

De MSM en ultralinkse politici type AOC halen er weer 1 specifieke comment uit die hen goed uitkomt, maar kijk eens naar het volledig fragment:

Gezien het een politieke bijeenkomst was, voelt het misschien een beetje raar aan. Maar het is wel een mooi voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting, iets waar de linkervleugel van de democratische partij al langer problemen mee lijkt te hebben.
Ach dat is iets van beiden kanten, het Trump kamp heeft dit ook al non-stop gedaan met Biden en Kamala Harris. Ik herinner me nog de video's dat Biden "doelloos" rondwandelde op de herdenking van de landing in Normandië en uiteindelijk als je de gehele video zag, dan werd hij gevraagd om te volgen door een soldaat naar de volgende plaats.

Euh ? Kzal het de PVDA laten weten, ze zullen blij zijn :unsure:

Beetje racisme & beetje vaccin-scepticisme. Nog niet té unhinged voor Tucker.

Wacht, hadden we van Tucker geen sms berichten dat hij Trump haatte terwijl hij hem op Fox News zat af te zuigen ? Zal nu wel helemaal niet hetzelfde zijn natuurlijk.

Hebben Republikeinen ondertussen een of andere verzonnen kruistocht tegen Puerto Rico? No idea wtf dit was, zelfs het publiek smaakte het niet echt.

Bonus racisme clip:

(Voor iemand die het niet snapt: https://i.makeagif.com/media/10-27-2017/7OcjTu.gif )

Hillary Derangement Syndrome. Dat mens is al bijna een decennium niet meer relevant. Ik hoorde dat stukje in het vet ook niet goed maar ik denk dat Musk door friendly fire geraakt wordt hier.

Enkele greatest hits, op twitter vind je er nog veel & veel meer.

Wat zei JD Vance vorige maand alweer ? "Democrats need to turn down the rethoric" want dat heeft geleid tot de moordpoging op Trump? Dan kan je alleen maar concluderen dat dit event een oproep was om Harris & Clinton om te brengen.

Ik heb niet gekeken, maar grappig/interessant om die reclame te zijn. Reclame voor een "contagion emergency kit" (Make Care Great Again, nu met 15% korting), en een goksite (Bet on the US election!) ... Bizar om te zien. Maximaal kapitalisme. Is dat bij de rallies van Kamala ook? Dat komt nu bij mij over als een bevestiging van Trump als platte verkoper :p

Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met hun algemeen discours en politiek beleid tegen zwarten, vrouwen, lgbtq, mexicanen, immigranten, ...waardoor het uitlachen van minderheden op een politiek event niet goed overkomt omdat je weet dat voor veel van hun basis dat niet gewoon uitlachen is maar dat ze het diep down ook gewoon menen. Iets waar de rechtervleugel van de republikeinse partij al langer problemen mee lijkt te hebben.

Humor, al van gehoord?

Een beetje raar? Het is gewoon oerdom van het Trump team om zo'n comedian op dit moment op zo'n podium te zetten. Efkes wat mopjes maken over hispanics, zwarten, joden enz.
Dat ze maar op de blaren zitten.

Humor, al van gehoord?

Deze volg ik ook wel, hoor. Behalve die laatste sneer.

Het toeval wil dat ik Tony Hincliffe wel al ken en al een poos volg. Maar dat is wel degelijk wat hij doet, kijk maar eens naar The Roast op Netflix. En dan vooral: Roasten in een comedysetting is totaal onvergelijkbaar met een politiek debat waarin je een beleid uitlegt. Tony gaat altijd op (en over) de rand, en heeft het vaak gemunt op zijn Mexicaanse band. Natuurlijk is het altijd lastig als je context moet toevoegen, dan was het misschien geen slimme zet om het zonder context te doen. En de extra context van de racistische Trump met toevoegingen van zijn white supremacist-volgelingen, dan kun je hier misschien als comedian een punt maken dat het overal moet kunnen, maar de vraag is opnieuw of het slim is. Maar er is geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken dat ik Hinchliffe hiervoor een racist zou noemen, het blijft een comedyshow.

Op een eigen show tot daar toe, maar in een politieke setting is dat toch niet echt op zijn plaats.
Je zou dan toch verwachten dat dat script eerst gelezen wordt door enkele mensen van de campagne voor hij het opvoert.

Humor, al van gehoord?

Humor toch toevallig dat die gast bij Trump uitkomt, en in humor mag alles ok maar het is mss gewoon niet de tijd om zulke degoutante grappen te maken.

Heeft al meermaals zulke dingen gedaan dus er zal wel iets van waarheid in zitten in zijn zo gezegde grappen die hij maakt.

En dan een opmerking van ooit al van humor gehoord ik vind dit zo'n typische reactie om alles te kunnen rechtvaardigen maar soit genoeg gezegd.

Op een eigen show tot daar toe, maar in een politieke setting is dat toch niet echt op zijn plaats.
Je zou dan toch verwachten dat dat script eerst gelezen wordt door enkele mensen van de campagne voor hij het opvoert.
Ik denk dat dat ook wordt nagelezen. Hoewel zijn shows net draaien om de improvisatie, maar ik vermoed dat dat hier niet het geval zal geweest zijn. Ik heb het echter niet gezien, maar zelfs dan zullen ze wel weten wat ze kunnen verwachten. In de positiefste versie kun je daar dan uit concluderen dat de campagne op die manier de "freedom of speech" wil aankaarten, in de minder positieve dat hij het net prima vindt dat zulke dingen worden gezegd omdat het gewoon ook voor een stuk zijn achterban is en hij zich achter die "freedom of speech"-kaart kan verschuilen. Welke het is, dat weet ik niet, maar ik zou als comedian zelfs de kans op dat laatste té ongemakkelijk vinden om het uiteindelijk te doen.

Ik denk dat dat ook wordt nagelezen. Hoewel zijn shows net draaien om de improvisatie, maar ik vermoed dat dat hier niet het geval zal geweest zijn. Ik heb het echter niet gezien, maar zelfs dan zullen ze wel weten wat ze kunnen verwachten. In de positiefste versie kun je daar dan uit concluderen dat de campagne op die manier de "freedom of speech" wil aankaarten, in de minder positieve dat hij het net prima vindt dat zulke dingen worden gezegd omdat het gewoon ook voor een stuk zijn achterban is en hij zich achter die "freedom of speech"-kaart kan verschuilen. Welke het is, dat weet ik niet, maar ik zou als comedian zelfs de kans op dat laatste té ongemakkelijk vinden om het uiteindelijk te doen.

Ik denk dat we ons daar weinig illusies over moeten maken dat het wel beiden zal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan