PC Onderdelen AMD Radeon 7900 xtx (nieuw)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Einddatum + uur van de verkoop
10/01/2023 21:00

EilandGlorie

Active member
Ingelmunster (West-Vlaanderen)
iTrader: 100% (185/185)
Algemene informatie/specificaties
AMD Radeon 7900 xtx, minimum & meeneem = 1150 euro
Nieuw/tweedehands
Nieuw
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Ja
Ook elders te koop aangeboden
Neen
Verzending/afhaal
  1. Afhaling
Afhaallocatie
Ingelmunster
Ik verkoop een nieuwe 7900 xtx (rechtstreeks bij AMD) gekocht.

Minimum & Meeneem = 1150 euro (de aankoopprijs)
 
Is de doos nog verzegeld? Zonee, is het eentje met hotspot issues?
Vraag het omdat het makkelijker is als de originele koper ze bij AMD omruilt ipv. iemand anders.
 
In de doos nog verzegeld!
Ik had ook een RTX 4090 sealed liggen, maar bleef maar duren vooraleer ik de bestelde ROG Loki 1000w SFX mocht ontvangen dus in een impuls ook een 7900 xtx gekocht voor mocht die voeding écht nog maanden op zich laten wachten.
Afgelopen week voeding ontvangen en gisteren tijd kunnen nemen om nieuw systeem in elkaar te zetten en dus gekozen voor de RTX 4090.

Mocht blijken dat het eentje is met die issue wil ik gerust mee ondersteunen qua contactname met AMD en eventuele omruiling, geen enkel probleem.
 
Ik ga dit bod nog even naast mij leggen inderdaad. Ik hoef er niet aan te ‘winnen’ maar op vandaag ook niet écht aan te verliezen.
 
Begrijpelijk.
Wil er zelf niet meer aan geven vanwege de mogelijke hotspot issue en mindere RT-performance, toch wat twijfels hoe deze AMD generatie de tand des tijds gaat doorstaan.
 
Laatste post, ga je thread niet blijven vervuilen )
Ik kijk vooral naar Cyberpunk omdat deze game naar ik versta een hogere RT belasting heeft als andere en (misschien?) een beter beeld geeft over de toekomst.
cyberpunk-2077-rt-1920-1080.png


Hoop dat je de kaart verkocht krijgt aan je vraagprijs maar mocht het niet gebeuren heb ik altijd interesse.
 
totaal naast de topic ik weet het maar het aantal mensen dat dure producten koopt en er niets mee doet, zodanig dat ze splinternieuw zijn gaat mijn pet compleet te boven. Even aankoopje doen van 1150€. “Ach, ik wil het eigelijk niet”
Wtf man. Ik loop maanden te twijfelen over een aankoop van 500€ en zelfs als ik dan overga tot de aankoop voel ik me schuldig.
Zo zie je maar , het is 1 planeet, maar niet iedereen leeft in dezelfde wereld.
Niet direct gericht aan de TS, maar algemeen (beetje wel dus :p )
 
Impulsaankopen zijn echt wel een ding. Heel wat marketing / reclame zetten hier fors op in d.m.v. allerhande psychologische trucjes.
Je moet al uit goed hout zijn gesneden om nog nooit te prooi zijn gevallen aan deze tactieken.
Of die impulsaankoop dan een dure GPU of een prul uit de Action betreft maakt weinig uit.

Ontopic: Een bod van 950€ op de kaart. Nog steeds ferm onder de minimumprijs maar het houdt de topic alvast levend. ;)
 
totaal naast de topic ik weet het maar het aantal mensen dat dure producten koopt en er niets mee doet, zodanig dat ze splinternieuw zijn gaat mijn pet compleet te boven. Even aankoopje doen van 1150€. “Ach, ik wil het eigelijk niet”
Wtf man. Ik loop maanden te twijfelen over een aankoop van 500€ en zelfs als ik dan overga tot de aankoop voel ik me schuldig.
Zo zie je maar , het is 1 planeet, maar niet iedereen leeft in dezelfde wereld.
Niet direct gericht aan de TS, maar algemeen (beetje wel dus :p )

Ik ben absoluut schuldig aan ‘regelmatige’ impulsaankopen, anders had ik hier nog niet zo een dikke iTrader 😅
 
Sorry to jump in, AMD spreekt over een bepaalde batch die dit issue heeft. Dus niet alle exemplaren zijn defect.
Ik weet niet of het klopt, en ik heb geen kaart om het te checken, maar deze utube link spreekt over een fix door gebruik van een andere kabel.
Dont shoot the messenger als de fix niet werkt.

free up !!
 
Die gebruiker heeft gepost dat zijn kaart wederom hotspot issues vertoont.
Zijn koelvloeistof gaat zich ook niet vanzelf bijvullen :giggle:

Voorlopg is het een loterij wat die XTX reference coolers betreft, de betrokken batch nummers zijn niet gekend.
 
Bedankt voor het melden.
Het statement van te weinig koelvloeistof is volgens mij niet bevestigd door AMD, maar openbaar gemaakt door Der8auer/igor labs.
Heel jammer dat er problemen zijn met sommige koelers. de performence van de kaart opzich is namelijk goed.

Sorry voor de hijack EilandGlorie.

UP UP UPP
 
Probleem werd bevestigd door Scott Herkelman (AMD) : link
Qua prijs / raster-performance is dit volgens mij de beste kaart idd.

@EilandGlorie : Er is momenteel geen xtx gpu stock bij AMD waardoor kopers van kaarten met hotspot-issues worden terugbetaald i.p.v. vervangen. De moeite waard om es te benchmarken dus.. (Sry voor off-topic)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan