Amandelvraag (geen ontsteking)

Squidward

Well-known member
Jongste zoon heeft 1 amandel die erg groot is. Een paar jaar terug mee bij de dokter geweest, want natuurlijk geschrokken toen we dat zagen, maar het is dus gewoon een heel grote amandel en niets om op zich ongerust over te zijn. Maar nu bedacht ik mij net: vaak als hij een pilletje moet nemen, lukt dat niet, hij zegt zelf ‘it choked me’ en ik/wij schreven dat altijd toe aan zijn ASS, maar kan die amandel dat zo moeilijk maken? En zou sommige (niet alle) van zijn soms moeilijke eten zijn omdat bepaalde dingen moeilijker slikken? De huisarts is nog een week op verlof, maar misschien weet iemand hier daar iets van of ervaring mee?

Mijn neefke (3) heeft iets gelijkaardig want hij heeft ook grote amandels volgens de dokter maar kan/durft niets groot/hard te eten daardoor. Yoghurtjes enzo dat lukt maar iets dat harder of iets groter is wilt hij niet eten (en dus ook een zeer moeilijke eter). Maar ik heb mijn schoonzus niet meer gehoord sinds kerst dus geen idee wat ze eraan gedaan hebben/gaan doen. Maar het kan dus wel denk ik.

Ik heb mij laten vertellen dat ik grote amandelen heb (ja, weet ik veel) en pillen slikken kan bij momenten al eens minder vlot verlopen. Ik pak ze tegenwoordig met yoghurt binnen (of goed positioneren op de tong en direct drinken).

Mijn zoon (8) heeft ook één veel grotere amandel. Op zich geen probleem blijkbaar en ik heb hier nog geen slikproblemen gemerkt maar hij heeft nog nooit grote pillen moeten nemen. Hij is wel gevoelig aan luchtweginfecties, geen idee of dat gelinkt is aan die amandel.

Ik heb mij laten vertellen dat ik grote amandelen heb (ja, weet ik veel) en pillen slikken kan bij momenten al eens minder vlot verlopen. Ik pak ze tegenwoordig met yoghurt binnen (of goed positioneren op de tong en direct drinken).
Ik ben daar pas vorig jaar achter gekomen tijdens een tandartsbezoek, niemand had me dat ooit eerder verteld en wie weet er nu hoe groot amandelen normaal zijn.
Het verklaart eigenlijk wel veel :D . Ik eet trager dan gemiddeld.
En pillen slikken gaan ook vaak moeilijk, ik moet me altijd mentaal er over zetten om die pil zonder te kauwen binnen te kappen.

Terug
Bovenaan