Otto-Jan Ham wil heel graag in zo veel mogelijk bands muziek spelen. En elk excuus is goed. Deze keer heet dat excuus 'Amai zeg wauw!', een (ont)spannende, verrassende en muzikale laatavondshow met bekende en minder bekende gasten uit alle hoeken van de wereld van het entertainment (en daarbuiten).
Elke avond maken Otto-Jan en zijn band een show voor, en op maat van, één centrale gast. Elke gast wordt voor de uitzending bezocht door Lara Chedraoui, lid van de Amai zeg wauw!-huisband en Otto-Jans rechterhand in de show. Aan de hand van een (soms ludieke) vragenlijst gaat zij dieper in op de wensen en interesses van de centrale gast.


Naar Amai zeg wauw beginnen kijken. Na jaren aan talkshows met grote tafels is dit wel een verademing. Misschien net iets te hyperactief voorlopig maar er zit potentieel in
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fan van Otto-Jan, maar de 1ste aflevering kon mij toch nog niet overtuigen. Het is iets tussen een talkshow genre 'De laatste show' en een programma genre 'Het Huis' (omdat het toch grotendeels over de centrale gast gaat).

Maar het is enerzijds niet actueel genoeg en anderzijds blijft het ook allemaal te oppervlakkig wat de centrale gast betreft.

Als je Average Rob écht niet kende dan was het misschien nog verrassend, maar anders bracht het weinig nieuws.

Waarom men het verhaal van Clouseau op Pukkelpop nog eens wou brengen, vond ik toch ook raar. Je moet toch al onder een steen geleefd hebben om dat niet mee gekregen te hebben.

En het was mij idd toch ook iets té hyperactief... maar dat zal stilaan toch ook wel aan mijn leeftijd beginnen liggen. Al vond ik het zelfs bij momenten ook wat 'cringy'.
 
Ook wat gekeken naar Amai zeg wauw maar ik ga het skippen tot er een gast langs komt die me interesseert. De vergelijking met Het Huis vind ik gepast, gaat toch vooral om de centrale gast "en aanhangsels". Maar ja, nu we al die programma's over BV's al gehad hebben, valt er dan nog iets te leren? Als ze dan nog acteurs van De Twaalf of Knokke Off laten opdraven, dan is het puur optioneel ipv "ik zal me er eens echt voor zetten vanavond";
 
Hangt idd volledig af aan welke gast je hebt , je zal niet iedere avond een average rob en clouseau zien passeren . Te hyper idd , meer dan 1 seizoen verwacht ik niet .
 
Wat @Archaos hierboven zegt was ook mijn gedacht: als je vrijwel geen link legt met de actualiteit moeten de gesprekken met de gast wel iets dieper gaan dan wat we gisteren zagen. Er wordt ook te nadrukkelijk gezocht naar grappige momenten. Dat liedje met de minder bekende broers kan wel passeren in De Ideale Wereld maar hier was het toch vooral pijnlijk om te zien.

Average Rob was een gedroomde eerste gast: die is ad rem en gaat graag mee in chaos. Maar als je gast wat minder op zijn gemak is kan het wel eens een lastig uurtje worden... Volgens mij heeft Otto-Jan Ham nochtans al die gekke ideetjes en formatjes niet nodig om een interessante, grappige talkshow te maken.
 
Ik krijg een beetje stress van het ADHD-gehalte in dit programma.
Waarom moet het toch steeds zo druk...

Qua talkshows blijf ik toch nog altijd fan van De Laatste Show met Bruno Wyndaele.
 
Aflevering 2 al iets rustiger. Vind Otto Jan ook al iets minder gestressd. Maar voor het eerst in lange tijd heb ik het gevoel naar tv te kijken waar alles kan, geen platgemaakte afgelikte formats gewoon een voorgesprek als kompas en we zien wel wat er gebeurd
 
Wat @Archaos hierboven zegt was ook mijn gedacht: als je vrijwel geen link legt met de actualiteit moeten de gesprekken met de gast wel iets dieper gaan dan wat we gisteren zagen. Er wordt ook te nadrukkelijk gezocht naar grappige momenten. Dat liedje met de minder bekende broers kan wel passeren in De Ideale Wereld maar hier was het toch vooral pijnlijk om te zien.

Average Rob was een gedroomde eerste gast: die is ad rem en gaat graag mee in chaos. Maar als je gast wat minder op zijn gemak is kan het wel eens een lastig uurtje worden... Volgens mij heeft Otto-Jan Ham nochtans al die gekke ideetjes en formatjes niet nodig om een interessante, grappige talkshow te maken.
Ik vond dat lied juist hilarisch. Het was ook wel natuurlijk richting pijnlijk geschreven
 
De derde aflevering is juist begonnen maar het is weer een gast van light feel good entertainment. Ik zou bijna zeggen, het gaat echt over niks, lichte MNM of QMusic praat om de ochtendfile te doorstaan, maar dan pal in de avond gezet.
 
En het was mij idd toch ook iets té hyperactief... maar dat zal stilaan toch ook wel aan mijn leeftijd beginnen liggen. Al vond ik het zelfs bij momenten ook wat 'cringy'.
Ik had eigenlijk hetzelfde gevoel als bij Geubels de avond voordien. Precies 1 grote flipperkast, ik kom daar eigenlijk helemaal zot van.
Dat schiet van links naar rechts en terug terwijl ik nauwelijks tijds heb om te knipperen. Ik vrees dat er stilaan inderdaad een beetje generational gap aan het ontstaan is... men probeert precies steeds meer naar de YouTube of erger TikTok generatie te tailoren en daar is het key van constant die prikkels te geven om de retention rate toch maar zo hoog mogelijk te houden. Ze vergeten volgens mij alleen dat ze met dit soort programma's dat Youtube publiek volgens mij helemaal niet bereiken.

De centrale gast heeft zeker ook wel zijn aandeel in hoe zo'n show loopt maar als je vergelijkt met wat deze mannen met Average Rob als centrale gast doen... Daar zit wel die diepgang in die je mag verwachten bij iemand of een topic dat niet brandend actueel is. Ok, dat is dan weer veel te zwaar voor wat men hier probeert te doen maar goed. Er moet toch ergens wel een soort middle ground zijn.

Ik heb aflevering 2 en 3 niet gezien en je moet zo'n dingen altijd even de tijd geven om een beetje in zijn plooi te vallen maar als ze verder doen zoals ze nu bezig zijn gaan ze mogen lachen als ze hun eerste seizoen mogen afmaken...

Jammer... ik kan Otto-Jan eigenlijk best wel pruimen. Viva La Feta en De Tijd van ons leven vind/vond ik best wel leuke TV, maar dit was pijnlijk om te zien.
 
Laten we eerlijk zijn, de Youtube en Tiktok generatie skipt deze boomershow gewoon. Het hangt vooral van de gastenlijst af en, excuse le mot, die zijn allemaal oninteressant voor die leeftijdsgroep.

Ik heb ondertussen de lijst van gasten gevonden:
In de eerste twee weken zijn deze bekende Vlamingen te gast bij Otto-Jan:
  • Week 1: Average Rob (4/9), Joris Hessels (5/9), Steven Van Herreweghe (6/9), Sien Eggers & Frank Focketyn (7/9);
  • Week 2: Rudi Vranckx (11/9), Peter Van de Veire (12/9), Gloria Monserez (13/9) en Bockie De Repper (14/9).
Later komen onder anderen nog Matteo Simoni, Jacotte Brokken, Danira Boukhriss Terkessidis, Selah Sue, Mathias Vergels, Pommelien Thijs, Jeroen Meus, Coely, Robin Keyaert, Jo Vally, Veronique De Kock, Janne Desmet, Willie Wartaal en Siska Schoeters langs.
Als je die lijst geeft aan 12-16 jarigen, wie zou er veel van hen herkennen eigenlijk? Probleem is natuurlijk dat de (hoog)bejaarden niet weg mogen van de zender maar helaas ook door de hyperactiviteit een hartaanval of hoofdpijn krijgen. Een show voor iedereen maar tegelijk niemands smaakpapillen echt triggert.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kijkcijfers bekeken en het ziet er slecht uit (CIM site):
- maandag 4 september: 516.000 kijkers
- woensdag 6 september: 247.000 kijkers

Deze show wordt wss stilletjes afgevoerd ergens in het najaar.
 
Laten we eerlijk zijn, de Youtube en Tiktok generatie skipt deze boomershow gewoon. Het hangt vooral van de gastenlijst af en, excuse le mot, die zijn allemaal oninteressant voor die leeftijdsgroep.

Ik heb ondertussen de lijst van gasten gevonden:

Als je die lijst geeft aan 12-16 jarigen, wie zou er veel van hen herkennen eigenlijk? Probleem is natuurlijk dat de (hoog)bejaarden niet weg mogen van de zender maar helaas ook door de hyperactiviteit een hartaanval of hoofdpijn krijgen. Een show voor iedereen maar tegelijk niemands smaakpapillen echt triggert.
Ahja, want die leeftijdsgroep kijkt ook het meeste tv in Vlaanderen. :unsure:
 
Enkel de aflevering met Focketyn gezien. Beste poging tot late night show sinds de laatste show. Otto Jan goeie host. Maar toch echt heel zwakke redactie lijkt mij. Dat stuk over die kattenbak saai, langdurig, niet grappig, en niet goed gevonden. De sportieve gasten heel oppervlakkige vragen en niet echt een meerwaarde.
 
Ik vind Otto-Jan echt geen geschikt figuur voor deze talkshow. Hij komt krampachtig over, is niet naturel. Grootste bewijs dat gedoe rond die kattenbak waar hij wou overvliegen. Terwijl je met Sien Eggers en Frank Focketyn zit, die vooral de humor opbouwen en het wat sketch-gewijs willen uitvoeren.

Ook de gasten konden me maar matig boeien, voor mij mag het vlug van de buis.
 
Een gemiste kans , Otto-jan is een goede presentator maar dit format werkt niet . Niemand zit te wachten op een programma waar die hele meute BV's hun dagelijkse leven voor de 1000ste keer uit de boeken doen. Daar dient TikTok/Instagram tegenwoordig voor.

Een actua-talkshow kan mij inziens wel , al denk ik niet dat de VRT daar geschikt voor is. Een talkshow a la VI zou wel kunnen aanslaan , waar er met een grove korrel zout en humor kan gelachen worden met de dagelijkse gebeurtenissen . En schaf al die bandjes af in talkshows , das geen meerwaarde hier , we zijn hier niet de USA.
 
Zet Otto Jan Laatste Show gewijs in en zetel met wat gasten, een laat die dol gekke fratsen items achterwege en je hebt een leuke dagelijkse talkshow.

Andere optie is Michael Van Peel Arjan Lubach gewijs de actualiteit laten fileren. Maar dan heb je wel een heel goeie redactie nodig.
 
Zet Otto Jan Laatste Show gewijs in en zetel met wat gasten, een laat die dol gekke fratsen items achterwege en je hebt een leuke dagelijkse talkshow.

Andere optie is Michael Van Peel Arjan Lubach gewijs de actualiteit laten fileren. Maar dan heb je wel een heel goeie redactie nodig.
Dat is toch wat De Ideale Wereld probeert te doen?
 
Dat is toch wat De Ideale Wereld probeert te doen?
Toch andere format, met die gast die toch wat te centraal staat. En ook niet echt sketches bij Lubach.

Toch anders dan programma’s als Last Week Tonight en Lubach, die in een monoloog bepaalde items aan de kaart stelt.
 
Terug
Bovenaan